Артур Герасимов: Президент України — це дуже конструктивний оптиміст

Голова фракції БПП у парламенті Артур Герасимов у "Великому інтерв'ю з великим політиком" на телеканалі "112 Україна" підбив підсумки 2018 року, згадав перемоги президента і уряду, а також висловив очікування з приводу виборчих кампаній 2019 року

Артур Герасимов: Президент України — це дуже конструктивний оптиміст
112.ua

Артур Герасимов

Народний депутат України VIII скликання

Голова фракції БПП у парламенті Артур Герасимов у "Великому інтерв'ю з великим політиком" на телеканалі "112 Україна" підбив підсумки 2018 року, згадав перемоги президента і уряду, а також висловив очікування з приводу виборчих кампаній 2019 року

Кужеєв: Сьогодні у "Великому інтерв'ю з великим політиком" голова фракції БПП Артур Герасимов. З Новим роком вас, з Різдвом Христовим!

Нехай швидше мине 18-й рік чи все-таки щось добре можна забрати і в 19-й рік? Яке у вас відчуття?

Новини за темою

Герасимов: Відчуття дуже позитивні. 18-й рік був роком дуже важкої, але одночасно дуже плідної роботи, тому що 18-й рік дозволив нам зберегти темпи реалізації стратегії з реформування й укріплення нашої української держави. І тут ми можемо згадувати дуже багато речей, які було реалізовано саме у 18-му році, але які стали можливими завдяки дуже потужній, дуже тяжкій, дуже часто непомітній для широкого загалу праці за попередні чотири роки. І насамперед я хотів би згадати створення єдиної Української помісної православної церкви. Ще з 14-го року президент України Петро Порошенко дуже багато разів зустрічався із Вселенським патріархом, представниками Синоду, і тривали дуже серйозні, дуже глибокі розмови щодо  українського православ’я, щодо розвитку української держави. І навесні 18-го року після однієї з ключових зустрічей Петра Порошенка із Вселенським патріархом Варфоломієм парламент України підтримав звернення президента України до Вселенського патріарха. Крім цього, було звернення українських ієрархів до Вселенського патріарха, і наразі ми маємо об’єднання православних церков. Ще одна характеристика 18-го року, і не тільки 18-го, це те, що Петро Порошенко і його команда роблять речі, в які майже ніхто не вірить. Чи багато людей вірили в Томос? Чи багато людей вірили в те, що об’єднаються українські православні церкви?

- Радше стежили, спостерігали за процесом. 

- Дуже багато людей не вірили в це навіть  на початку грудня. Навіть перед Об’єднавчим собором. Але сьогодні маємо результат. Друге:18-й рік вкотре підтвердив, що ми маємо одну з найсильніших в Європі армій. Вона входить до топ-10 армій Європи і є першою з країн, які не входять до блоку НАТО. Тут ми можемо чітко всім казати, що Петро Порошенко це перший президент в історії України, який не розпродає, а створює нову армію. Крім цього, саме у 18-му році було отримано блискучу перемогу України над Росією в Стокгольмському арбітражі. Питання не про майже 5 млрд дол., а про 50 млрд дол. Якби ми не здобули цієї перемоги, то дуже важкі часи очікували би Україну, тому що, на жаль, газовий контракт Тимошенко – Путіна 2009 року дійсно завдав дуже великої шкоди і українській економіці,  і українській державі, і українській армії. Путін на цьому заробив багато грошей, а Кремль витрачав їх не на пенсіонерів, а на озброєння, яким сьогодні на фронті вбивають наших солдат. Крім цього, влітку було ухвалено законопроект про Вищий антикорупційний суд. Автором цього законопроекту був президент України Петро Порошенко, як і ініціатором створення НАБУ, НАЗК, САП і дуже багатьох інших речей. Ми завершили створення антикорупційної інфраструктури, і сьогодні йде реальне втілення в життя тих законів, які ініціював президент, які підтримав парламент переважною більшістю голосів і які сьогодні ми бачимо вже в дії. Крім того, на міжнародній арені ми повністю тримаємо єдність країн – і європейських, і західних – на підтримку України. По-перше, росіяни були дуже здивовані, що на них накладено якісь санкції після нападу на Україну. Санкцій не було після Грузії, після Придністров’я. Їх не було після багатьох інших речей. А тут несподівано санкції. Особисто Петро Порошенко вів ці переговори, і нині спогади багатьох європейських політиків підтверджують, наскільки жорстко він вів ці перемовини і наскільки успішно добивався поставлених цілей, які вкладалися в стратегію розвитку держави. Тільки-но санкції з’явилися – сказали, що за шість місяців їх знімуть. Проте минуло вже майже п’ять років, і в грудні цього року знов санкції було продовжено. Крім того, саме у 18-му році ми отримали летальне оборонне озброєння від наших західних партнерів. Я маю на увазі не тільки "Джавеліни", а й катери "Айленд". Але ми не забуваємо і про розвиток нашого оборонного комплексу. У нас є дійсно потужні оборонні підприємства, і цьогоріч Україна випробувала українську крилату ракету. Крім цього, "Богдана", "Вільха", "Верба", десантні катери "Кентавр". Сьогодні наша оборонна промисловість дуже достойно підтримує українську армію. Непомітна робота веде до серйозних результатів. Цього року золотовалютні резерви Національного банку України перевищили 20 млрд дол. і перевищили рівень січня 13-го року.

- Пересічним людям, можливо, про це й не треба знати?

- Представники  бізнес-спільноти чудово розуміють, чому ці показники є важливими. Саме цього року Україна, попри втрату територій, отримала найбільший в історії України врожай зернових – понад 70 млн тон. І ми можемо тільки гадати, яким би він був рекордним, якби в нас не було окуповано території Криму і Донбасу. В усіх міжнародних рейтингах Україна серйозно зростає. Український паспорт цьогоріч увірвався до тридцятки найпотужніших паспортів світу. Але це була планомірна, важка стратегічна робота президентської команди протягом чотирьох років. Будівництво доріг, децентралізація, коли гроші пішли на міста, коли мери можуть використовувати їх одразу. Одну річ хочу згадати особливо: розвиток інклюзивної освіти. Тут би хотів особисто подякувати Марині Анатоліївні Порошенко, тому що це надважливо, коли ці діти разом з іншими дітьми навчаються в школі, спілкуються. І це дає дуже потужний поштовх для розвитку цих дітей.

- Проект Bihus.Info у своєму циклі аналітичних публікацій проаналізував реалізацію програми БПП, з якою сила йшла в 14-му році й була обрана до нинішнього скликання ВР. Колеги дають таку цифру. Обіцянки: повністю виконано 10% програмних положень і стільки ж взагалі не виконаних зобов’язань, ще 67% - виконано частково, 13% обіцянок є занадто абстрактними, щоб оцінювати стан їх виконання. Щодо роботи фракції, яку ви очолюєте,  який підсумок? Погоджуєтеся з такими цифрами? Чи можливо щось підкоригувати?

- Коли виконано ключові, стратегічні обіцянки, оце є важливо. 67% реалізовано частково, тому що наразі їх ще не імплементовано. Наприклад, розпочалася медична реформа, розпочалася реформа сільської медицини. Закони ухвалено, тобто фракція свою справу зробила, президент свою справу зробив – ініціював ці речі. Але сьогодні, як кажуть, м’яч вже на полі місцевої влади, на полі Кабміну, тому що треба імплементувати це. Треба дивитися на такі речі. А що стосується стратегічних речей, то армію відновлено, оборонну промисловість відновлено, країна об’єднується довкола базових речей, серед яких єдина Українська помісна православна церква. Не забуваймо про декомунізацію, про розвиток української музики, розвиток української книги, розвиток української мови на телебаченні та на радіо. Ми всі бачимо цей ефект і всі радіємо з цього. Сьогодні гордість від відчуття того,  що ти – українець, зросла неймовірно, в кількадесят разів.

- Ми заходимо в непростий 19-й рік – дві виборчі кампанії. Перефразувавши відому приказку,  "кожен рік, або півроку, каденцію годують", чи можна так сказати?

- Жодним чином не говоріть про "годують" або про "каденцію". Але в чому я з вами погоджуюся, це те, що 19-й рік є таким же вирішальним, яким був 14-й, тому що в 14-му ми зупинили військову агресію, ми не дали загарбати нашу країну, ми звільнили дві третини окупованих районів Донбасу. І сьогодні там о 10-й вечора гуляють матусі з дітьми, банкомати працюють, магазини відкрито. Кремль зрозумів дуже чітку річ: сьогодні нас голими руками і, взагалі, будь-якими руками через військову агресію вже не візьмеш, тому що армію відновлено, в нас створено нові бригади, нові роди військ, армія отримала багато зразків нових озброєнь. Тому всі зусилля спрямовано на те, щоб розхитати країну зсередини. Ми все це дуже чітко бачимо. У 19-му році, звісно, акцентами насамперед будуть президентські вибори, а після того – парламентські. Ключове для країни – зберегти отой напрямок, ту спрямованість влади, яка налаштована на європейську інтеграцію, яка налаштована на стандарти кращих армій світу, на стандарти кращого життя для громадян, а не налаштована на популізм чи на єднання з країною, нашим північним сусідом, яка здійснює проти нас військову агресію. Це буде дійсно переломний рік. А вибори дуже прості: це вибори між старим і новим. Це вибори між Росією та європейською прозахідною інтеграцією України. Команда президента Порошенка чітко і стратегічно налаштована на європейську інтеграцію, на інтеграцію з цивілізованими країнами, налаштована на все українське і на єднання українського народу.

- Для того щоб реалізувати всі ці наміри, мабуть, не виходить зі святами, вихідними, відпочинком? Як щодо депутатів вашої фракції?

- Жодного відпочинку зараз немає. Дійсно, дуже напружений період іде. Втім, як і будь-які періоди в аналогічні роки. Президентська команда й особисто президент щодня на робочому місці, щодня він виїздить у регіони, зустрічається з людьми, з армійцями, з представниками громад. Що стосується депутатів нашої фракції, то я сьогодні, вчора телефонував дуже багатьом людям, ставив запитання стосовно парламентських тижнів на січень-лютий, і всі працюють у своїх округах, в областях України, спілкуються з населенням, доводять, що було зроблено, звітують перед своїми виборцями. У Донецькій області звітували наші депутати, і народний депутат Дмитро Лубенець збирав повні зали, тому що людям було цікаво почути, що зроблено в парламенті, в області, що зроблено на рівні місцевої влади, яким чином розвиваються події, як вони далі розвиватимуться. Всі працюють на "землі", і мені це дуже приємно, тому що сьогодні це є відповідальність тих, хто є в нашій команді.

- А що відповідають ваші депутати, якщо виборець на таких зустрічах питає: а за яким законом відбуватимуться вибори?

- Найцікавіше, що жоден виборець про це не питає. Я спілкувався з багатьма людьми і в Донецькій області, і в інших областях, і ніхто не питає про це. Але питання дійсно дуже серйозне. Той законопроект, який був у першому читанні, наразі перебуває на опрацюванні в робочій групі, тому що там декілька тисяч поправок.

- Але ж він насправді не подобається багатьом.

- Закон є десятилітньої давнини. І сьогодні ці поправки є спробою професійних фахівців з усіх фракцій парламенту і позафракційних депутатів адаптувати його під сьогодення. Найяскравіший приклад: за цей час ми розпочали, президент Порошенко розпочав, реформу децентралізації, коли влада йде на місця. І в нас тепер зовсім за іншими принципами обирається місцева влада. У цьому законі це не було враховано взагалі. І нині це все адаптується під ці питання. Крім цього, законопроект, який ми ухвалили в 15-му році і за яким відбулися місцеві вибори (відкриті списки), дійсно показав дуже багато прогалин. На жаль, дуже багато районів, територій взагалі залишилися без свого представника, без свого обраного депутата. Люди приходять і питають: "Як то так? Сусідній район має свого депутата, він пробиває для них фінансування, лобіює їхні інтереси в міській раді, а наш район забули, його немає". Після того як робоча група закінчить свою роботу (а від нас там присутні дуже фахові люди, наприклад, Олександр Черненко), це перейде на розгляд до відповідного комітету. Тільки-но комітет ухвалить рішення – ми будемо ухвалювати це рішення в залі. Моя позиція така: якщо ці поправки дадуть можливість адаптувати цей законопроект до реальності сьогодення, я за нього голосуватиму, а якщо ні, то я не підтримуватиму, але підтримую позицію, що краще розробити дуже швидко новий законопроект і його ухвалити. Нині  цей законопроект – як гарна машина, але десятилітньої давнини. Можливо, краще піти й купити нову машину, якщо це потрібно країні?  Якщо з урахуванням всіх цих правок фахівці з цього питання скажуть, що, на жаль, законопроект не вдалося адаптувати, то це питання розбалансованого закону, який принесе проблеми. Тому краще дуже швидко написати новий, дуже швидко ухвалити і після того проводити вибори.

- Швидко – це про який термін ми говоримо?

- Щоб найближчим часом це було ухвалено. Я би тут не прив’язувався до виборів, тому що є системні питання, які важливі в принципі для розвитку парламентаризму.

- А поки що в 19-му проводимо за старим, отим десятирічним?

- Наразі діє саме той закон, і коли хтось говорить, що це поганий закон, то я би хотів нагадати, що саме за цей закон голосували всі демократичні сили парламенту того часу, зокрема, якщо не помиляюся, разом з "Батьківщиною" і всіма іншими.

- Тобто ця машина ще трошечки покатається?

- Це невідомо, оскільки наразі ми очікуємо результатів роботи робочої групи.

- БПП відмовлявся голосувати цього року, допоки не буде вирішено питання з призначенням нового складу ЦВК. Центрвиборчком вже сформовано. Ви задоволені?

- Майже всі політичні сили парламенту, крім однієї фракції, обіцяли оновлення складу ЦВК. І коли в сесійній залі ми побачили під будь-якими прихованими причинами небажання голосувати за оновлення складу ЦВК, тоді ми зайняли дуже жорстку позицію і чітко добилися результату. Саме той склад ЦВК, який було внесено, сьогодні працює злагоджено, й жодних нарікань з боку кого-небудь ми не бачимо.

- Можливо, тому що ще не така активна фаза? Офіційної відмашки не було до виборів.

-  Питання не у відмашках. Позиція Петра Порошенка дуже проста: має бути стратегічний розвиток держави, має бути державотворення, має бути державницька позиція в усіх гілках державної влади. Це і є ключовим, що незалежно від відмашки, не відмашки, країна працює. Країна стратегічно розвивається у правильному напрямку. Було запроваджено воєнний стан, але, як і обіцяв президент Петро Порошенко, жодних прав і свобод громадян не було зачеплено. І як приклад цього – вибори в ОТГ, які відбулися. Як на мене, це найкраща соціологія. Обирали голів і депутатів громад, і БПП "Солідарність" здобув беззаперечну перемогу. Коли обирають голів громад, то це є прообразом президентських виборів, а вибори депутатів рад – це прообраз парламентських виборів. БПП виграв і там, і там. І питання  виграшу – виграв з перевагою вдесятеро чи вшестеро?

- Партія БПП "Солідарність" заявила про перемогу своїх кандидатів у 52 із 78 ОТГ по всій Україні під час виборів 23 грудня. Це були кандидати висунуті партією, самовисуванці, яких підтримувала партія?

- Вони йшли за підтримки партії, і вся їхня агітація, вся візуалізація чітко відбивала те, що їх підтримує БПП "Солідарність". Тобто люди йшли на дільниці, чітко розуміючи, що цю людину підтримує БПП.

- А от прес-служба "Батьківщини", цитуючи Юлію Тимошенко, повідомила, що за результатами виборів до ОТГ депутатів, які йшли від партії, перше місце (35,7%) посіла "Батьківщина". А на другому місці – БПП (22,7%). 

- Наразі є вже оцінки не тільки партійних офісів, є вже оцінки Комітету виборців України, є оцінки незалежних громадських організацій, і тут чітко все зрозуміло. Є голови громад, є депутати від громад. Нині будуть остаточні дані від ЦВК, і все стане на свої місця остаточно. Але, як на мене, це спроба зробити гарне обличчя за поганої гри. Ми сьогодні побачили найкращу соціологію, яка тільки можлива, коли сотні тисяч людей ішли і голосували. Це дійсно реальне волевиявлення громадян. Воно доводить, що незважаючи на популістичні гасла, які нині розповсюджуються… Я не знаю, хто вже скільки разів обіцяє знизити ціну на газ. Я думаю, що хтось зараз пообіцяє ще й доплатити за використання українського газу. Але люди, коли підходять до дільниць, розуміють, що від їхнього вибору залежить доля держави, і вони реально підтримують тих, хто не популістично, а дуже важко працює над тим, щоб держава, по-перше, збереглася як держава, а по-друге, розвивалася. Посол ЄС сказав дуже чітко, що реформи в Україні сьогодні може не помітити хіба що сліпий. І коли ми переходимо на місцевий рівень (нові й оновлені школи, нові й оновлені дитячі садки, нові й оновлені лікарні, дороги) то як можна не помітити? У роботі президентської команди будівництво доріг зростає з кожним роком. І це реальні речі, які оточують наших громадян. Децентралізація, яку розпочав Петро Порошенко, є ключовою, вона дала гроші місцевій владі. І сьогодні бабусі в селі не треба щось шукати в Києві, а требі дійти до сусідньої вулиці, до своєї сільської, міської ради, і жорстко запитати: а чому в мене дорогу не відремонтовано чи чому в мене освітлення немає на вулиці, чи чому в нас лікарня погано працює? Тому що це сьогодні повністю до снаги місцевій владі.

- На місцях дуже загостреним є політичний нюх, і кон'юнктура має велику вагу: що там у Києві? Бо треба знати, куди орієнтуватися. Яку науку засвоїла ваша політична сила і що ви робите для того, щоб БПП "Солідарність" не повторила долі тієї ж ПР або НУ? Тому що бути партією влади це, по-перше, відповідальність, а по-друге, це не назавжди.

- Ваша правда. Але питання в іншому. Не назавжди, а рівно настільки, наскільки ти робиш справи, які просувають країну вперед. Оцінити кандидата в президенти можна тільки за реальними справами. І коли БПП "Солідарність", наша команда, йде до людей, ми звітуємо реальними речами. Наші команди перемогли на виборах до ОТГ, тому що вони не розповідали, як багато хто розповідав, будучи прем’єр-міністром, що ми побудуємо нові дороги, а вони показували: ось зроблено п’ять нових доріг у цьому селі, а зробимо ще десять. Люди мають повірити цій людині, коли є реальні справи, коли ти доводиш це. Ми говоримо про президентську команду, починаючи від відновленої армії, починаючи від міжнародної єдності й закінчуючи потужною роботою президентської команди в парламенті, тому що дуже багато ухвалено системних, стратегічних законів, до яких 24 роки навіть ніхто не підступався. Боялися навіть подумати. Наприклад, законопроект про валюту, якому дуже багато бізнесменів нині аплодують і щиро дякують БПП "Солідарність", президенту України, коаліції за те, що цей закон ухвалено. Бо країна з 1993 року жила в сотнях обмежень. А що, раніше про це не знали, що такі обмеження були? Але президент Порошенко вніс цей законопроект, і ми його ухвалили. І сьогодні в нас дійсно європейські стандарти в цій галузі. Дипломатична служба: десятки років ми жили майже за радянськими стандартами. Але в нас є шлях до Європи. І на цьому було наголошено, тому що президент Порошенко вніс законопроект про дипломатичну службу. І цей законопроект було ухвалено парламентом, насамперед завдяки фракції БПП в парламенті. І сьогодні я спілкуюся з дуже багатьма дипломатами, бо дипломатичний фронт є не менш важливим, ніж фронт військовий, і вони всі дякують за цей законопроект. Там дуже багато речей, які турбуються про українського дипломата, які підвищують ефективність його роботи, які підвищують мотивацію його роботи на будь-якому місці. Настільки швидкими темпами ми проходимо цей шлях, який інші країни проходили десятки, сотні років. А ми змушені так робити. Це чітка позиція президента Порошенка: треба йти дуже швидко, бо не маємо права на малий темп, права на помилку. У нас немає іншого вибору, бо те, що відбулося в 14-му році, оця агресія проти нас… І  перед нами стояло питання дуже жорстко: чи країна зникне, чи країна почне розвиватися успішно.

- Ви кажете, що ми змушені тримати цей високий темп. То ми змушені чи нас змушують західні партнери?

- Ні, західні партнери допомагають, рекомендують, але ми змушені тому, що ці питання (починаючи від Антикорупційного суду і закінчуючи цим прозорим законом про приватизацію) необхідні й Україні як державі, й українському народові. І коли ми говоримо про відновлення армії, то агресія розпочалася в 14-му році, а летальна зброя надійшла від наших союзників у 18-му. Тому "взивай, але й сам рук докладай".

- Згаданий демарш вашої фракції під час голосування щодо ЦВК. Тоді за інший законопроект, про друкування в державних медіа, голоси знайшлися – 240 голосів.

- З урахуванням нашої фракції було і з урахуванням тотальних негативних моментів роботи парламенту, які ми майже знищили в цьому парламенті, але трошки вони залишилися.

-  Бачили ту радість, коли без вашої участі рештки депутатського корпусу проголосували?

- Я заявляв тоді й заявляю зараз, що жодне стратегічне важливе рішення в цьому парламенті неможливі без фракції БПП, яка є системоутворювальною в цьому парламенті. А стосовно того моменту, то я на несерйозні речі уваги не звертаю.

- Наступний рік може бути роком політичного об’єднання. Розмови про ймовірне злиття або ж поглинання БПП і НФ перед обличчям парламентських виборів: наскільки це може бути?

- Що стосується наших партнерів у коаліції – фракції НФ, то я би хотів їм подякувати за те, наскільки ефективно сьогодні працює коаліція в парламенті, бо ефективність роботи коаліції не в тому, хто як виступив з трибуни чи хто як поговорив у ток-шоу на телевізійних каналах, а в тому, наскільки ефективно ухвалюють рішення в парламенті. Ви за 18-й рік не згадаєте жодного стратегічного рішення, де би не вийшло об’єднання не тільки БПП і НФ, а й усіх демократичних сил парламенту. Візьмімо останнє рішення парламенту, яке вносив президент України Петро Порошенко: внесення змін до Конституції стосовно нашого курсу на  НАТО та ЄС. 326 голосів на першому голосуванні, 311 – на другому. Запровадження воєнного стану – 276 голосів. Всі інші рішення – 250, 280. Президент об’єднує парламент. Коли вносяться інші стратегічні законопроекти, які стосуються розвитку держави, і вносяться від Кабміну чи від представників БПП або НФ, то знову парламент об’єднується. Яскравий приклад – закон про розмінування, за який ми проголосували і повністю ухвалили і який є надважливим. Він об’єднав весь парламент, а внесли його представники БПП і НФ разом, як команда.

- Якщо вже маєте такий позитивний досвід співпраці, то разом підете і на вибори?

- Не думайте про вибори зараз.

- А коли?

- Думайте завжди про стратегію розвитку держави.

- Ми воза готуємо взимку.

- Я нещодавно розмовляв з головою ВР Андрієм Володимировичем Парубієм, а він дуже фахово розуміється на питаннях історії. Так от, 100 років тому чого Україні не вистачило, щоб зберегти свою державу? А коли ми не зберегли державу, то українці отримали Голодомор, мільйони людей було вбито. Друга світова війна – мільйони людей було вбито, знищення всього українського. Що відбувалося в Радянському Союзі щодо українців і всього українського? А державу не вберегли тому, що базові речі – це відсутність єдності еліт. Пам’ятаємо, що коїлося в 1918-1919 рр.  Друге – відсутність міжнародної підтримки. Третє – відсутність армії. Студенти гинули під Крутами, тому що сильну, навчену армію розпустили. Нібито через те, що росіяни їм брати. Сьогодні ми маємо жорстку підтримку міжнародної спільноти на користь України, ми маємо оновлену, сильну українську армію, яка входить до європейської десятки, і ми маємо єдність українських еліт. Український парламенті та рішення, які він ухвалює, – це найкращий приклад такої єдності.

- А як воно буде далі, вже після виборів?

- Знову, питання в стратегічному розвитку держави. І сьогодні дуже чітко, без зайвих слів президент Петро Порошенко і його команда втілюють цю стратегію розвитку держави. І ці процеси державотворення відбуваються на наших очах.

- В інтерв’ю телеканалу "Перший західний" лідер НФ, колишній прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк, сказав, що НФ може розглядати підтримку тільки одного кандидата – лідера партії Арсенія Яценюка. Він також сказав, що може або виграти, або не брати участі. Ось тут політична дружба в парламенті та взаєморозуміння в ухваленні тих чи інших знакових рішень? Чи ведуться якісь розмови з Арсенієм Петровичем, щоб виступити спільним фронтом?

- Що стосується 31 березня 2019 року і що стосується президентських виборів в Україні, то ключове для нас – перемогти Кремль. Не забуваймо, що шальки терезів дуже прості: прозахідний кандидат, який робить системні стратегічні речі, який об’єднує Україну, і кремлівський кандидат.

- Але один у полі не воїн.

- Інколи й один у полі воїн. А в тому, що стосується нинішньої ситуації, то в нас дуже потужна команда. Подивіться на результати в ОТГ. Вдесятеро – оце є реальна відповідь тим популістам, які сьогодні рвуться до влади. Я дуже багато спілкуюся з представниками місцевої влади і з парламентарями інших фракцій. Важливість моменту розуміє 90%. А це надпотужна сила. Тобто всі розуміють, що інколи треба власне відставляти навіть не на другий, а на десятий план, тому що приходять інколи моменти, коли треба для держави робити надзвичайно важливі речі. Приклад того, як державницька позиція є номером один, а власна позиція має бути на другому плані, це як об’єднувалися українські православні церкви. Я хотів би щиро подякувати всім, хто мав до цього стосунок. Це приклад для всіх політиків, як треба чинити, коли виникає питання не просто важливе, а архіважливе.

- Вашого полку прибуло у 2018 році? Скільки вручили партійних квитків?

- Я є членом центральної ради партії. Я знаю, що на постійній основі вступають до партії нові члени. Я не можу назвати зараз остаточної цифри, але процес є постійним. От я завжди із собою ношу партійний квиток, він завжди зі мною. (Показує).

- А за яким номером?

- Номер 39. У мене тут і студентський квиток лежить, бо нові знання ніколи не заважають, а я зараз навчаюся за спеціальністю "Міжнародне і публічне право". Я дуже вдячний моїм професорам із Київського інституту міжнародних відносин, які допомагають оцю потужну практику, яку ми маємо в парламенті, доповнювати дуже гарними теоретичними знаннями.

- Ви постійно самоудосконалюєтеся, пішли вчитися. Але ж скільки нарікань на цей склад ВР щодо ухвалених рішень! Ви бачили висновки науково-експертного управління, наскільки спаму побільшало, дві третини законопроектів є неякісними. То, може, ви б із собою прихопили ще зо три десятки за студентську лаву?

- Що стосується нашої фракції, то дуже багато людей навчається. По-друге, в нас фракція дуже потужна з погляду теоретичної підготовки: у складі нашої фракції дуже багато професорів, дуже багато фахівців з різних питань, дуже багато людей. які були ректорами українських вишів. Це колеги Фролов, Співаковський, Довбенко. Я вдячний цим людям, що вони своїми знаннями доповнюють і покращують ті законодавчі  акти, які ми ухвалюємо. Крім цього, в нашій фракції дуже потужно працює науково-експертна рада. На ній ми попередньо проговорюємо всі законопроекти, які виносяться до зали парламенту. Коли фракція збирається в залі та вже ухвалює рішення, ми насамперед орієнтуємося на ті рішення, які ухвалила науково-експертна рада нашої фракції, до якої входить дуже багато народних депутатів, яких було туди делеговано фракцією. У нас є Віктор Михайлович Пинзеник, який читає всі до одного закони, і якщо хтось чогось не дочитав, то завжди є змога звернутися до Віктора Михайловича й отримати дуже фахову думку.

- Отже, ви в цьому напрямі – неабиякий оптиміст.

- Я завжди оптиміст, бо, як каже Петро Порошенко, коли країна перебуває під агресією, в стані війни, не бути оптимістом не можна. Ти маєш бути тільки оптимістом. Але президент України це дуже конструктивний оптиміст.   

- Я вам дякую за інтерв’ю. Наснаги в 19-му році, тому що вам і нам вона дуже знадобиться.

- Щиро вам дякую, Павле.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>