"Антонов" уклав угоду з підрозділом Boeing і відновлює серійне виробництво літаків

Під час участі в одному з найбільших у світі авіасалонів, що відбувався нещодавно в британському Фарнборо, ДП "Антонов" підписав генеральну угоду з підрозділом Boeing - Aviall Services Inc. Співпраця з компанією допоможе у вирішенні головних проблем ДП – зняти проблему забезпечення виробництва безперервним завантаженням комплектуючими виробами, а в майбутньому забезпечити належний сервіс експлуатації літаків Ан-1Х8 NEXT. Зокрема, це дасть можливість підприємству відновити серійне виробництво цих літаків, яке призупинене з 2014 року через розрив економічних зв'язків з Росією, розповів 112.ua президент ДП "Антонов" Олександр Донець

"Антонов" уклав угоду з підрозділом Boeing і відновлює серійне виробництво літаків
Олександр Донець Ліга.Бізнес

Олена Голубєва

Журналіст, 112.ua

Під час участі в одному з найбільших у світі авіасалонів, що відбувався нещодавно в британському Фарнборо, ДП "Антонов" підписав генеральну угоду з підрозділом Boeing - Aviall Services Inc. Співпраця з компанією допоможе у вирішенні головних проблем ДП – зняти проблему забезпечення виробництва безперервним завантаженням комплектуючими виробами, а в майбутньому забезпечити належний сервіс експлуатації літаків Ан-1Х8 NEXT. Зокрема, це дасть можливість підприємству відновити серійне виробництво цих літаків, яке призупинене з 2014 року через розрив економічних зв'язків з Росією, розповів 112.ua президент ДП "Антонов" Олександр Донець

- Олександре Дмитровичу, наскільки участь в авіасалоні Farnborough-2018 була важливою для "Антонова" і що це дає держпідприємству?

- У світі проводять дві найбільші авіаційні виставки – це салони Фарнборо, Велика Британія, і Ле-Бурже у Франції. На цих заходах завжди присутні великі гравці літакобудівної та аерокосмічної галузей, у тому числі фахівці в приладобудуванні та матеріалознавстві. Участь у них – це добра нагода зрозуміти тенденції розвитку світової авіаіндустрії, ознайомитися з новітніми напрацюваннями за минулий рік. До того ж традиційно кілька днів салону, так званих бізнес-днів, проводять у закритому для простих відвідувачів режимі. Як правило, це період підписання угод та інтенсивних переговорів.  

- Що возив до Фарнборо "Антонов"? Чи гідно виглядали?

- Наше підприємство не вперше бере участь у заході такого рівня, ми і раніше неодноразово були у Фарнборо. Взагалі намагаємося не пропускати такі події. Для нас це можливість продемонструвати всьому світу, що підприємство живе, продовжує працювати. Якщо авіабудівна компанія не бере участі в авіасалонах, вона в першу чергу показує свою фінансову неспроможність, небажання демонструвати нові напрацювання. Щоразу, як ми з'являємося на знаковій виставці, біля наших стендів збираються чимало зацікавлених представників авіаційного світу, і Фарнборо-2018 не було винятком.

- "Антонов" показував на авіасалоні один зі своїх літаків?

- На нинішньому авіасалоні було представлено АН-178, він виконав демонстраційний політ, справив хороше враження.

- Чи привернув літак увагу покупців, замовників?

- Так, інтерес є, і доволі значний. Хочу зазначити, що в ході авіасалону відбулася значна подія, яка стане важливим кроком до відновлення серійного виробництва літаків сімейства Ан-1Х8, що складається з модернізованих моделей Ан-148, Ан-158, Ан-178. Після напружених переговорів, які тривали понад рік, було укладено генеральну угоду з компанією Aviall Services Inc., яка входить до групи Boeing Global Service. Це знакова подія для "Антонова". Дуже багато компаній і конструкторських бюро у світі зацікавлені в співпраці з такими гігантами, як Boeing або Airbus. Можу сказати, що розробники систем, до яких ми зверталися до укладення угоди з Aviall, зовсім по-іншому почали ставитися до нас. Можна сказати, що після укладення цієї угоди статус нашого підприємства підвищився. 

- Як дорого обходиться Україні участь "Антонова" в таких заходах, як авіасалон у Фарнборо?

- Ви б краще запитали про те, скільки сил команді "Антонов" вартували підготовка та участь у салоні. Це зовсім не розважальна прогулянка. Це доволі напружена робота по 12-14 годин на добу. Якщо говорити про фінансову сторону, то Україні це нічого не коштує - "Антонов" самостійно оплачує участь у таких виставках, кошти з бюджету для цього не використовують.

- Тобто навіть не "Укроборонпром" це фінансує?

- "Укроборонпром" платить за свою участь, ми за свою. Ми самостійний суб'єкт господарювання.

- Розкажіть більш детально про співпрацю з Aviall. Що це дасть ДП "Антонов"?

- З Aviall Services Inc. ми уклали генеральну угоду. Це перший крок, який передбачає співпрацю у двох основних напрямах. "Антонов" створює матеріально-митний склад на території підприємства. За нашою заявкою Aviall забезпечить постачання компонентів, необхідних для виробництва літаків "АН", – через власну логістичну мережу. Зокрема, буде поставлено комплектуючі для недобудованих машин, які наразі стоять у наших ангарах (наразі в цехах "Антонов" є 10 недобудованих Ан-148 і Ан-158).

- Чи правильно я розумію, що це означає, що ви знайшли повноцінний варіант імпортозаміщення і, по суті, вирішили головну проблему підприємства, що виникла після розриву зв'язків з Росією?

- Так, це повноцінний варіант імпортозаміщення. До того ж нам це дуже зручно і вигідно, тому що дає можливість зберігати оборотні кошти підприємства, не витрачати їх на придбання матеріалів і комплектуючих.

- Який тепер таймінг появи нових готових літаків?

- Поки не можу назвати точних строків. У планах – випуск перших Ан-158 наступного року. Друга важлива частина угоди з Aviall стосується експлуатації наших літаків. Зокрема, Aviall буде брати участь у забезпеченні технічної підтримки після здійснення продажу. Так склалося, що досі всі проблеми, пов'язані з технічним обслуговуванням літаків з моменту їхньої купівлі, лягали на плечі експлуатанта. Це було доволі незручно, оскільки в цьому випадку сам експлуатант мав влаштовувати, наприклад, склади запчастин. Aviall буде формувати пул постачання комплектуючих, та в разі поломки в будь-якій країні можна буде забезпечити необхідну заміну, використовуючи для цього логістичну мережу Boeing, і експлуатанти зможуть отримати їх у будь-який час і в будь-якій точці світу. 

- Нововведення стосуватимуться тільки тих літаків, які буде зібрано тепер, з комплектуючих, наданих Aviall?

- Так, ми домовилися, що ці умови поширюються тільки на нову лінійку Ан-1Х8 NEXT. У першу чергу плануємо комплектацію Ан-158. Потім будемо працювати над модернізованими Ан-178. На інші, більш старі моделі, ця програма поки не поширюється.

- Наразі ми говоримо про початок серійного виробництва літаків на "Антонов" в лінійці Ан-1Х8 NEXT, яке стало можливим завдяки укладенню угоди з Aviall?

- Саме так.

- А ви вже почали пошук покупців на майбутні машини, які буде зібрано з комплектуючими, наданими Aviall?

- Так. На нашу техніку є попит і є покупці. Ось протокол (демонструє, що лежить на столі документ, - ред.) останньої зустрічі з представниками Silk Way (Азербайджан), завірений 11 липня. Вони підтвердили зацікавленість у придбанні 10 літаків Ан-178.

- Це вже будуть літаки лінійки NEXT, з комплектуючими, поставленими Aviall?

- Швидше за все.

- Літаки, зібрані з комплектуючими Aviall, будуть все-таки дорожчими, ніж якби були зібрані з російськими комплектуючими?

- Відповісти на це запитання ми зможемо, коли визначимося з умовами зняття комплектації зі складів. При цьому хочу звернути вашу увагу, що близько 60% комплектуючих західного виробництва дешевші за російські.  

- Ви ще не прораховували точну цифру?

- Коли ми отримаємо всі реперні точки, ми будемо розуміти.  

- Розкажіть, будь ласка, про співпрацю з AIR-ION TECHNOLOGIES SA, швейцарською компанією, з якою на Фарнборо, як повідомлялося, також було зафіксовано домовленості про співпрацю.

- Йдеться про проект створення безпілотного таксі. Для нас це абсолютно нова тема, але вона нас дуже цікавить, особливо наших молодих інженерів. Переговори з компанією було розпочато близько півроку тому. Їхні представники приїжджали на "Антонов", наші співробітники їздили до них. Вони не мають власних великих виробничих потужностей, компанія спеціалізується на створенні електронних систем для безпілотників і технологічної підтримки. У нашому спільному проекті Air-Ion буде виконувати функцію пошуку замовників та фінансування проекту. Наше завдання на початковому етапі - розроблення фюзеляжу (тіла) безпілотного таксі. Це дуже перспективний напрям, і нинішній салон у Фарнборо дав цьому чимало підтверджень. До теми безпілотників звертається все більше компаній, і тепер усе йде до того, що в найближчій перспективі (5-7 років) більшу частину завдань будуть виконувати автоматичні системи. Через 10-15 років, я впевнений, не виключено появу літальних апаратів, якими можна буде керувати без участі людини.

- Із AIR-ION TECHNOLOGIES SA на Фарнборо ви підписали меморандум?

- Так, це меморандум, у межах якого ми розпочинаємо процес підготовки робочої конструкторської групи, яка отримає від них технічне завдання на формування фюзеляжу.

- Таймінг зрозумілий?

- Я думаю, що передескізи, а можливо, і сам ескіз фюзеляжу майбутнього безпілотного таксі з'являться вже в 2019 році, не виключено, що в першій половині року.

- Наскільки швейцарці можуть фінансувати цей проект?

- Вони мають замовника, в якому абсолютно впевнені. 

- А замовник – відома компанія?

- Так, але я її не назву.

Розмовляла Олена Голубєва

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...