Актор В'ячеслав Довженко: Патріотичне кіно – це не козаки й АТО, а насамперед якісне кіно

Виконавець головних ролей у фільмах "Кіборги" і "Свінгери" розповідає про свої майбутні кіно- і театральні проекти

Актор В'ячеслав Довженко: Патріотичне кіно – це не козаки й АТО, а насамперед якісне кіно
В'ячеслав Довженко Facebook В'ячеслава Довженка

Антон Філатов

Журналіст, кінокритик

Виконавець головних ролей у фільмах "Кіборги" і "Свінгери" розповідає про свої майбутні кіно- і театральні проекти

Протягом останнього року вийшло одразу два успішних українських фільма з В'ячеславом Довженко в головній ролі. "Кіборги" не тільки зібрали більше 23,2 млн гривень у прокаті, але і удостоїлися шести статуеток Української кіноакадемії "Золота Дзиґа". А еротична комедія "Свінгери" стала однією з небагатьох вітчизняних стрічок, які окупилися в прокаті (з бокс-офісом в 22,2 млн гривень). Високі рейтинги також показують зняті раніше серіали з участю Довженка "На лінії життя", "Центральна лікарня" і "Клан ювелірів". Окрім того, артист активно виступає як у своєму рідному Театрі на Подолі, таки на інших сценах.

Наприклад, цього місяця відбулася прем'єра театрального проекту "Class Act: Схід-Захід – 2018". В його рамках провідні режисери та актори, серед яких Римма Зюбіна, Олексій Вертинський, Анна Кузіна, Роман Ясиновський, В'ячеслав Довженко та інші, втілили на сцені п'єси підлітків з Авдіївки та Чопа.

У подальших планах у В'ячеслава – ціла низка нових вистав, фільмів і серіалів. Незважаючи на свій ураганний творчий графік він встигає спілкуватися з глядачами, відслідковувати новинки кіно і брати участь в акціях підтримки Олега Сенцова. Про це актор розповів в ексклюзивному інтерв'ю 112.ua.

Після вистави "Class Act: Схід-Захід – 2018" ви разом зі всіма акторами виходите на уклін з табличками #Free Sentsov. Як з'явилася ідея такої акції підтримки режисера Олега Сенцова?

Усі творці цього спектаклю раніше вже брали участь в різних акціях підтримки Сенцова. Ідею вийти після вистави на сцену з такими табличками запропонувала Римма Зюбіна.

Сестра Олега Сенцова після недавньої зустрічі з ним сказала, що він знає про всі акції в його підтримку. Він дякував за небайдужість і зазначив, що такі заходи надають йому сил.

Наша акція – не стільки для того, щоби підштовхнути до дії уряди України, Росії чи інших країн, скільки для того, щоби підтримати самого Олега. Адже змусити політиків звільнити Сенцова, мені здається, - завдання нездійсненне.

Чим унікальний театральний проект "Class Act: Схід-Захід – 2018"?

Я вже другий рік беру участь у цьому проекті. Якщо допустимо таке порівняння, то я б назвав цей проект гарним сімейним пікніком. Тому що він дає можливість зустрітися колегам по цеху. Адже всі ми розкидані по різних театрах і вкрай рідко бачимося. А "Class Act: Схід-Захід – 2018" дає нам можливість попрацювати тиждень в теплій дружній обстановці.

Дуже важливо і те, що авторами п'єс, які ми ставимо, є діти з різних регіонів України. Наразі вони знаходяться перед межею, коли буде вирішуватися їх майбутнє. Вони ще не знають, ким стануть у цьому житті, чим будуть займатися і що їх чекає надалі. А завдяки цьому проекту вони виявляються в абсолютно несподіваній для себе атмосфері. Вони взаємодіють з успішними заможними людьми, спілкування з якими простимулює їх зробити в житті щось серйозне.

В яких фільмах і спектаклях ви зіграєте найближчим часом?

В найближчі місяці вийде два серіали "Бійся своїх бажань" і "Подорожники". А з повнометражних фільмів – почалася робота над "Будинком "Слово" Тараса Томенка. Поки не можу сказати, кого саме я буду грати в цій картині. У ній піднімається абсолютно приголомшливий матеріал. Дуже хочеться зробити його на найвищому рівні. Окрім того в серпні стартують зйомки комедії "Свінгери 2". А в грудні фільм вийде в прокат. Перша частина цієї стрічки закінчилася інтригою мого персонажа з героїнею Даші Астаф'євої. Надалі їх чекають несподівані й пікантні повороти сюжету.

Також у новому театральному сезоні, ймовірно, вийдуть нові вистави Віталія Малахова і Стаса Жиркова, в яких я буду брати участь. 

Як вплинула на вашу кар'єру премія "Золота Дзига"? Наприклад, після того, як кінематографіст отримує "Оскар", то у нього виростають гонорари за роботу в наступних фільмах.

Після "Золотої Дзиґи" мої гонорари сильно не виросли. Не можу сказати, що після цієї премії моя кар'єра почала стрімко зростати. Я повільно, але впевнено нарощую своє ім'я, насамперед, новими фільмами і виставами.  

Зйомки в серіалах і фільмах, а також робота в театрі – це взаємодоповнюючі вектори творчості? Чи вони вступають у конфлікт між собою?

У виробничому плані театр, кіно і ТБ часом входять у конфлікт один з одним. Трапляються накладки у графіках: в театрі дуже важливий репетиційний процес, який іноді не залишає часу для зйомок. Але в результаті ці три роди діяльності доповнюють один одного. Медійна популярність сприятливо позначається на роботі в театрі – глядачі починають ходити "на тебе". В свою чергу робота в театрі змушує вирішувати більш складні задачі, удосконалювати свою майстерність, що допомагає тримати себе в формі. А це вже приносить дивіденди для кіно і серіалів.  

Меріл Стріп одного разу зазначила, що боїться ходити в кінотеатри на повсякденні покази фільмів зі своєю участю. Вона не хоче побачити, як хто-небудь з глядачів, можливо, засне під час сеансу або вийде з зали. Ви стежите за реакцією публіки на свої фільми?

Чудово її розумію… Я намагаюся свої фільми не дивитися. Але я боюся не реакції глядача, а власного сприйняття. Адже в кіно вже нічого не можна переробити або зіграти по-іншому. А зі своїми глядачами я активно спілкуюся, наприклад, через соціальні мережі. Намагаюся знаходити для цього час.

А з фільмів, в яких ви не знімалися, які справили на вас враження?

Останній на сьогодні серіал, який мене вразив, - це "Молодий Папа" Паоло Соррентіно. Але взагалі, дивитися серіали – це, звичайно, згубне заняття. Тому що вони з'їдають час. Коли ти підсаджуєшся на який-небудь з них, то летиш додому, не береш трубку, відмовляєшся від зустрічей і не висипаєшся. Тож я їх вкрай рідко дивлюся.

А з фільмів мене за останні роки вразили "Життя Пі" Енга Лі, "Три білборди на кордоні Эббінга, Міссурі" Мартіна Макдони. У цих картинах абсолютно приголомшливі сценарії і акторські роботи.

Коли ви дивитеся кіно, то акторські роботи прочитуєте в першу чергу?

Звичайно! Я вже не можу дивитися кіно, як звичайний глядач. Наприклад, коли кухар знає, як створюється та або інша страва – він їсть її вже з зовсім іншим відчуттям.

Як ви вважаєте, які теми сьогодні варто піднімати в нашому кіно в першу чергу?  

Одного разу хтось поскаржився мені, що Держкіно вимагає звернути увагу на національну ідею у фільмах. Але я закликаю не розуміти ці слова перекручено. Адже це не значить, що потрібно починати масово випускати картини, скажімо, про козаків або АТО. Насправді національна ідея може виражатися в абсолютно будь-якому жанрі. Єдиний її принциповий критерій полягає в тому, що це повинно бути якісне кіно.

Коли ходиш по цим нескінченним сходинкам та коридорчикам нового приміщення Театру на Подолі, то складається відчуття, що потрапив у фільм "Бердмен". Наскільки правдиво в цій картині показане театральне життя?

В цьому фільмі дуже чесно показаний внутрішній конфлікт актора. У нашій професії є небезпека кліше. Якщо, наприклад, ти зіграєш одного разу Бетмена, то тебе назавжди запам'ятають саме Бетменом і по-іншому сприймати не будуть. І подолати це буде катастрофічно важко.

Але важливо ще й те, що в "Бердмені" показується голлівудський театр, естетика і принципи якого кардинально відрізняються від нашого. У них, наприклад, немає репертуарного театру, коли одна і та ж трупа довгі роки задіяна в одній постановці – вони варяться в цьому, одружуючись, розлучаючись, зводячи дітей… А в США діє комерційний підхід до створення нових постановок. Під якусь потенційно успішну ідею або зірку збирається трупа, яка пару років грає один спектакль. А після цього вони розходяться і можуть не зустрітися аж до кінця життя.

Ви критично ставитеся до нашої системи репертуарного театру?

Я взагалі критично ставлюся до старої системи облаштування нашої культури. Хоча, як би я не ставився критично, наприклад, до системи звань – я розумію, що це чи не єдине, що може утримувати на плаву актора з пересічного провінційного театру. Я, звичайно, не з усім згоден в розподілі званнь "народного" або "заслуженого". Але разом із тим я не бачу, як би це можна було змінити.

Є ціла низка акторів, які виступають за скасування цих звань.

Але це скасування буде просто катастрофою для провінційних артистів. Вони позбудуться, як грошових надбавок, так і якогось морального стимулу для роботи. А заохочення в нашій професії повинні бути обов'язково.

В чому ви знаходите натхнення для роботи над новими ролями?

Спостереження за життям дає інструментарій для створення нових образів. Я намагаюся вихоплювати найрізноманітніші життєві ситуації і розгадувати їх. Наприклад, сваряться на вулиці дівчина з хлопцем. Спостерігаючи за ними, – я намагаюся розгадати, що стало причиною конфлікту, хто в цій ситуації правий, а також аналізую їх міміку, жести, рухи, інтонації… І подібні епізоди я відкладаю в пам'яті. А з часом, коли читаю якийсь черговий сценарій, то описані словами колізії відразу ж оживають саме завдяки подібному життєвому багажу. Спостереження за життям – це те, що нас завжди надихає.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>