Жовтий сигнал світлофора: Що відомо про ДТП у Кривому Розі та чи варто за це карати світлофори

Після жахливої дорожньо-транспортної пригоди в Кривому Розі, що спричинила смерть дев'яти осіб, у Кабміні заговорили про вивчення можливості скасування жовтого сигналу світлофора. Експерти вважають, що аварійності на дорогах варто запобігати в інший спосіб

Открытый источник

Кабінет міністрів України вирішив вивчити можливість скасування жовтого сигналу світлофора.

Відповідна пропозиція надійшла від заступника міністра інфраструктури Юрія Лавренюка у зв'язку з моторошною дорожньо-транспортною пригодою, яка сталася напередодні в Кривому Розі.

На сьогоднішньому засіданні уряду прем'єр-міністр Володимир Гройсман підтримав звернення заступника міністра інфраструктури та доручив відповідальним відомствам відпрацювати питання щодо скасування жовтого сигналу світлофора.

У разі потреби відповідний проект акту буде внесено на розгляд Кабінету міністрів.

Що сталося у Кривому Розі

У вівторок, 17 квітня, близько 5:53 ранку на перехресті вулиць Металургів та Героїв АТО зіткнулися легковий автомобіль Mazda, маршрутний мікроавтобус № 261 та автобус підприємства ArcelorMittal.

За попередніми даними, маршрутка прямувала з 95-го кварталу на Соцмісто, вулицею Героїв АТО на миготливий жовтий сигнал світлофора перетинав перехрестя автомобіль Mazda, який протаранив громадський транспорт. Внаслідок зіткнення маршрутку, в якій було багато пасажирів, відкинуло на зустрічну смугу – під колеса автобуса ArcelorMittal.

Як повідомляє "Перший міський", за даними трекінгу GPS-навігатора, встановленого в громадському транспорті, маршрутка рухалася зі швидкістю 50 км/год. Автобус ArcelorMittal їхав зі швидкістю 60 км/год.

У той же час, за неофіційними даними, швидкість легковика була не менше 100 км /год; удар був такої сили, що частина машини відлетіла на 20 метрів від місця події.

Крім цього, на перехресті висить знак "Поступися дорогою", який водій Mazda проігнорував.

Скільки жертв і потерпілих

На місці аварії відразу загинули вісім людей, ще більше двох десятків отримали травми різного ступеня тяжкості і були госпіталізовані.

Як зазначили в ДержНС, всього на момент зіткнення в легковому автомобілі були 2 людини, в пасажирському автобусі – 3 людини і в маршрутному таксі орієнтовно було 25 осіб.

Наслідки ДТП у Кривому Розі Первый городской

Всі загиблі і більшість потерпілих були пасажирами маршрутки.

Сьогодні вранці стало відомо, що кількість жертв ДТП збільшилася до дев'яти: один з чоловіків, який перебував у важкому стані, помер у лікарні.

За останніми даними, в медустанові залишаються 15 осіб, троє з них перебувають у тяжкому стані.

На цей момент особи всіх загиблих відомі – майже всі вони співробітники ArcelorMittal з різних цехів, різних ділянок, віком від 27 до 60 років, їхали маршрутним таксі на роботу в першу зміну. З детальним списком можна ознайомитись за посиланням.

Хто винен

Після аварії поліція повідомила про підозру 68-річному водієві автомобіля Маzdа, якого там вважають винуватцем ДТП.

Наслідки ДТП у Кривому Розі Первый городской

На цей момент у зв'язку з погіршенням стану здоров'я він перебуває під конвоєм в одній з лікарень міста.

Правоохоронці обіцяють, що найближчим часом підозрюваний буде доставлений до суду для обрання йому запобіжного заходу.

Кримінальне провадження було відкрито за ч. 3 ст. 286 ККУ, яка передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на термін до 10 років.

Як зазначив "Першому міському" 16-річний син затриманого, який на момент аварії перебував у машині, його батько додав швидкості, оскільки вони спізнювалися на автовокзал. Хлопець повинен був їхати на Дніпро, і до відправлення залишалося близько 10 хвилин.

За його словами, маршрутку не встигли побачити нібито через дерево.

Реакція влади та відповідальних відомств

Місцева влада відразу ж після трагедії оголосила на 18 квітня в місті траур за загиблими. Їхнім сім'ям, а також потерпілим у аварії пообіцяли надати фінансову допомогу.

Незважаючи на відкрите кримінальне провадження поліції, при уряді була створена спецкомісія з технічного розслідування дорожньо-транспортної пригоди.

Кабмин

В її склад увійшли представники Мінінфраструктури, ДСБТ, МВС, Нацполіції, МОЗ, Укравтодору та представники місцевих органів влади. Керівником був призначений вже згаданий заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк.

"У нас є місяць, щоб детально розібратися в причині цієї жахливої аварії… і зробити відповідні, а можливо і кардинальні висновки", - зазначив він на своїй сторінці в Facebook.

Одразу ж після цього, стверджує Лавренюк, він запропонував Кабміну вивчити можливість скасування жовтого сигналу світлофора.

"Це дуже правильна ініціатива, тому що, якщо проаналізувати останні резонансні ДТП, то всі вони пов'язані з проїздом на жовтий сигнал світлофора. Деякі водії не хочуть розуміти і трактують це так, що одному ще можна, або іншому вже не можна, а потім гинуть люди! Багато країн у світі відмовляються від жовтого сигналу світлофора: має бути тільки червоний і зелений і найбільш жорстка відповідальність за порушення проїзду на заборонний сигнал!", - прокоментував заступник міністра.

У той же час глава Нацполіції Сергій Князєв доручив перевірити технічний стан пасажирського транспорту та посилити контроль за дотриманням Правил дорожнього руху перевізниками.

Також він поставив завдання "негайно розробити план комплексних дій щодо посилення профілактичних заходів". Мова як про перевірку технічного стану автобусів, якими здійснюють пасажирські перевезення, так і про перевірку дозволів та погодження маршрутів руху транспортних засобів. Перевірять перевізників і на відповідність усім необхідним вимогам законодавства.

Чи варто карати за ДТП світлофори

Новину про вивчення можливості скасування жовтого сигналу світлофора у зв'язку з аварією, що спричинила безліч смертей, дуже здивувала громадськість.

Чесно кажучи, ми самі намагалися зрозуміти, які ж країни відмовилися від жовтого сигналу світлофора на користь лише червоного і зеленого, але не змогли знайти жодного прикладу.

За словами віце-президента "Товариства учасників руху" Віктора Козоріза, швидше за все, мова про жовтий миготливий сигнал світлофора, тому що повністю скасувати його уряд не може.

"Уряд не може скасувати використання жовтого сигналу світлофора, оскільки це буде суперечити Міжнародній конвенції про дорожні знаки і сигнали 1968 року. Україна приєдналася до цієї Конвенції. Тому, напевно, тут йдеться про те, щоб скасувати використання жовтого миготливого сигналу на транспортних світлофорах, який провокує водіїв на передчасний старт перед зеленим сигналом або навпаки - провокує проскочити перехрестя перед тим, як загориться червоне світло", - зазначив він на своїй сторінці Facebook.

Открытый источник

Експерт погоджується, таку практику треба скасувати, але все ж, на його думку, це не вирішить проблему аварійності на дорогах, оскільки головна причина ДТП не в сигналі світлофора, а в грубому порушенні водіями правил дорожнього руху та відсутність дієвого контролю за їх дотриманням.

З ним погоджується експерт в області ДТП і генеральний директор експертної компанії "DEKRA Експерт Україна" Олег Голубенко. "Миготливий жовтий сигнал світлофора є таким самим заборонним, як і червоний. Потрібно лише на проблемних аварійних ділянках поставити фотофіксацію проїзду на миготливий жовтий сигнал світлофора. Ось і все… Якщо після зеленого буде загорятися відразу червоний, то від цього не перестануть порушувати. Звичайно, якщо за це не почнуть карати", - подає цитату "УНІАН".

При цьому Голубенко додав, що на сьогодні у всіх європейських країнах є режим миготіння жовтого сигналу світлофора.

Пізніше в ефірі телеканалу "112 Україна" заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк пояснив, що мав на увазі: "Мова йде про те, щоб дослідити скасування миготливого жовтого - яким чином це посприяє поліпшенню проїзду перехресть в першу чергу. Можлива відміна взагалі".

За його словами, сьогодні є лише доручення, а не конкретне рішення. "Буде створена комісія незабаром, ми будемо досліджувати ці випадки, будемо досліджувати досвід країн, є такі країни, які відмовилися від жовтого сигналу, є такі, які відмовилися від миготливого жовтого", - зазначив він, однак приклади наводити не став.

На момент написання публікації так виглядали результати опитування серед населення про скасування жовтого сигналу світлофора на сайті 24 каналу Открытый источник

Що ми знаємо про жовтий сигнал світлофора

Для початку згадаємо деякі факти з курсу навчання водінню, зокрема режими роботи світлофора.

• Зелений сигнал є дозволеним. Зелений миготливий сигнал також дозволяє рух, але при цьому попереджає про те, що скоро світлофор переключиться на заборонний.

• Червоний сигнал або миготливий червоний забороняє будь-який рух. Поєднання червоного і жовтого також забороняє рух і говорить про подальше вмикання зеленого світла.

• Жовтий сигнал знов-таки є заборонним. Але тут є деякі винятки. Продовжувати рух можна, якщо водій не встигає зупинитися перед світлофором, перехрестям або стоп-лінією, не застосувавши екстрене гальмування. До того ж жовте світло попереджає, що режим роботи світлофора скоро зміниться (як правило, при перемиканні з зеленого на червоний).

Під'їжджаючи до перехрестя, слід переконатися, що він регулюється світлофором, а не регулювальником, наприклад. Якщо на всіх світлофорах перехрестя одночасно блимає жовте світло, перехрестя вважається нерегульованим. В цьому випадку потрібно керуватися дорожніми знаками або правилом "правої руки".

Не варто забувати і про те, що при вмиканні зеленого сигналу водій зобов'язаний поступитися дорогою всім транспортним засобам, що закінчують рух через перехрестя, а також пішоходам, які почали рух, але не встигли перейти дорогу.

Замість післямови

Загалом торік сталися 162,5 тис. дорожньо-транспортних пригод. З них з провини п'яних водіїв - 5,8 тис. На дорогах країни загинуло майже 3,5 тис. осіб.

МВС України, Facebook

МВС України, Facebook

Напевно, найстрашнішою ДТП з великою кількістю потерпілих в минулому році була аварія в Харкові на перехресті вулиці Сумської та провулку Мечникова. У жовтні 2017 року "Лексус" 20-річної Олени Зайцевої зіткнувся з автомобілем "Фольксваген Туарег", за кермом якого перебував 49-річний Геннадій Дронов. Внаслідок ДПТ загинули п'ятеро пішоходів, ще шестеро отримали поранення. Зараз є інформація, що автівка їхала на жовтий сигнал світлофора.

Новини за темою: Смертельна ДТП у Харкові: Все, що відомо про трагедію, в якій загинули 5 осіб

Після цієї трагедії в Україні була знижена максимально допустима швидкість у містах з 60 до 50 км/год, а також узгоджено низку інших ініціатив щодо убезпечення доріг.

Новини за темою: Нові ПДР: Що вже змінилося насправді

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>