Вибори в Україні: Хто зможе агітувати населення через Facebook і як розпізнати "фейкові" сторінки

Щоб не допустити іноземного втручання, напередодні виборів в Україні Facebook зробить суворішими правила розміщення політичної реклами. Розповідаємо, що зміниться у соцмережі

112.ua

США, Бразилія, Велика Британія, а тепер й Україна. У зв'язку з наближенням президентських виборів у країні компанія Facebook вирішила зробити суворішими правила розміщення політичної реклами для тутешнього сегмента користувачів соцмережі.

Що сказали у Facebook

Кілька днів тому в ексклюзивному коментарі Reuters представники компанії Facebook Inc. заявили, що соцмережа має намір розширити деякі з чинних правил розміщення політичної реклами та інструментів для обмеження виборчого втручання. Насамперед у країнах, де цьогоріч призначено вибори: Нігерії, Україні, Індії та Європейському Союзі.

Причому зміни набудуть чинності незабаром. Як уточнила директорка з глобальної політики і зв'язків з громадськістю компанії Кеті Харбат, у Нігерії - з цієї ж хіилини, в Україні та Індії – з лютого, в Євросоюзі – з травня і надалі поширяться всім світом.

Проте для кожної держави правила розміщення політичної реклами на платформах Facebook відредагують по-різному. Це пов'язано з тим, що такі зміни вносяться з урахуванням чинного законодавства, а воно в кожному з куточків світу різне.

З відкритих джерел

Так, у Нігерії політичну рекламу зможуть розміщувати тільки ті рекламодавці, які працюють безпосередньо в країні.

При цьому вона має повністю відповідати загальній рекламній політиці соцмережі та враховувати останні зміни в підрозділі політичної інформації, які було внесено керівництвом Facebook у травні минулого року.

Аналогічні вимоги наберуть чинності і в Україні, говорять у компанії.

А от в Індії та Євросоюзі, крім цього, посилять авторизацію і мають намір розмістити всю політичну рекламу в "онлайн-бібліотеці", як це робилося перед виборами в Бразилії, США і Великій Британії.

Про рекламну політику Facebook детальніше

Ні для кого не секрет, що у Facebook, як і в будь-який інший соцмережі, є свої правила ведення рекламної діяльності. У них чітко зазначено, як перевіряється реклама на платформі, що не можна рекламувати, на яку рекламу поширюються обмеження і що це за обмеження, а також перелічено вимоги щодо оформлення таких матеріалів і використання статистичних даних.

Власне, з ними ви можете ознайомитись тут.

У травні минулого року під тиском влади всього світу компанія виступила з кількома ініціативами щодо посилення контролю над одним з її підвидів - політичною рекламою. Відповідно, в цих правилах з'явився новий підрозділ.

Згідно з ним, політичну рекламу може поширювати на платформі юридична або фізична особа, яка перебуває в зазначеній країні або націлена на людей у ній, лише після одержання на відповідну діяльність дозволу від Facebook. Ця вимога стосується як політиків і політичних партій, так й інших організацій, спрямованих на політичну діяльність.

При цьому рекламодавець має надати компанії підтвердження своїх особистих даних і місця розташування.

У такому випадку після імені політика, наприклад, з'явиться відповідний значок від Facebook.

Для прикладу сторінка у Facebook президента України Петра Порошенка соцсети

Далі справжня інформація про рекламодавця і його контактні дані розміщуються в публічному доступі на платформі.

Для прикладу сторінка у Facebook політичної партії "Народний фронт" соцсети

Вся політична реклама повинна мати спеціальне маркування.

Для прикладу сторінка у Facebook народного депутата України Юлії Тимошенко соцсети

Важливо, що користувачі можуть переглянути рекламні повідомлення, які з'являються на обраній сторінці рекламодавця, незалежно від того, якій аудиторії їх було адресовано.

Передбачається, що надалі вони зберігатимуться протягом семи років у спеціальній бібліотеці Facebook, також у загальному доступі. Про неї ми вже згадували.

Там можна буде знайти докладну інформацію щодо кожного рекламного повідомлення: охоплення, хто його сплатив, портрет аудиторії (стать, вік, місцеперебування).

Для прикладу сторінка у Facebook президента України Петра Порошенка соцсети

При цьому варто зазначити, що якщо рекламодавець не вкаже джерело фінансування, його повідомлення буде деактивовано. Зокрема, в такій графі треба правильно прописати назву організації або ім'я особи, яка відповідає за цю рекламу.

Для прикладу сторінка у Facebook народного депутата України Юлії Тимошенко соцсети

Також важливо: політична реклама в жодному разі не має запитувати інформацію щодо вподобання людини. Приміром, у ній не має бути питань про те, як особа планує голосувати або проголосувала на попередніх виборах, чи підтримує вона того чи іншого кандидата та ін.

Для чого Facebook змінює рекламну політику

Приводом для посилення правил розміщення політичної реклами у Facebook став кричущий факт втручання у виборчий процес США в листопаді 2016 року.

Через деякий час після інавгурації тамтешнього президента Дональда Трампа американські спецслужби заявили, що йому допомогла перемогти на виборах, зокрема шляхом поширення в соціальних мережах неправдивої інформації, Російська Федерація.

Невдовзі фахівці Facebook підтвердили, що протягом майже двох років фейкові облікові записи, пов'язані з Росією, купували політичну рекламу в соціальній мережі на десятки тисяч доларів.

Звісно, в переважній більшості оголошень не було конкретних відсилань до президентських виборів США чи кандидатів, які беруть участь у гонці, але в них порушувалося такі теми, як дозвіл на носіння зброї і побоювання з приводу імміграційної політики, а також права секс-меншин і расова дискримінація, які звучали подібно до гасел Трампа.

Після цього в компанії зобов'язалися не допустити подібного втручання у вибори в інших країнах.

The Guardian

"Мене глибоко хвилює демократичний процес і захист його цілісності. Покликання Facebook – робити все, щоб люди отримали право голосу, в зближенні людей. Це глибоко демократичні цінності, і ми пишаємося ними. Я не хочу, щоб хтось використовував наші інструменти для підриву демократії. Це не те, за що ми виступаємо", - наголосив засновник соцмережі Марк Цукерберг.

Так, спочатку було анонсовано перші зміни правил рекламної діяльності Facebook, що стосуються політики, а потім було створено спеціальний відділ для боротьби з втручанням у вибори, який відстежує підозрілі акаунти під час виборчих кампаній по всьому світу.

До речі, зовсім нещодавно модератори соцмережі видалили 364 групи, сторінки й акаунти, які брали участь "у скоординованій недостовірній поведінці щодо країн колишнього СРСР, зокрема й України".

Співробітники компанії виявили, що дві операції було проведено з Росії, одна з яких була активна в декількох країнах, а інша була специфічною для України.

"Ми не знайшли зв'язків між цими операціями, але вони використовували подібну тактику, створюючи мережу акаунтів, щоб ввести в оману інших про те, хто вони є і що вони роблять", - йдеться в прес-релізі, розміщеному на сайті Facebook Inc.

При цьому уточнюється, що особи, які стоять за цими записами, переважно представляли себе українцями і поширювали місцеві новини на різні теми. Але в їхніх діях було певні технічні збіги з діяльністю, яка походила з Росії перед проміжними виборами в США.

Всього з віддалених сторінок й акаунтів на рекламу було витрачено близько 135 тис. дол. 

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>