В Україні набув чинності закон про електронні довірчі послуги

Відсьогодні фізичні та юрособи можуть отримати електронні довірчі послуги виключно за особистої присутності

З відкритих джерел

В Україні набув чинності закон № 2155-VIII про електронні довірчі послуги. Документ офіційно опублікували у парламентському виданні рік тому.

Закон передбачає: якщо відповідно до законодавства на паперовому документі не потрібен власноручний підпис сторін, при електронному документообігу можна використовувати електронні дані або ж ні - за домовленістю сторін.

Якщо закон вимагає особистого підпису на паперовому документі, в електронному вигляді допускається використання лише кваліфікованого підпису.

Надавати кваліфіковані електронні довірчі послуги можуть компанії незалежно від форми власності або ФОП, дані про які містяться у спеціальному Довірчому списку. Причому надавачі електронних довірчих послуг повинні до початку діяльності внести кошти на рахунок із спеціальним режимом використання у банку або застрахувати свою діяльність на суму не менше тисячі мінімальних зарплат (зараз - 3 млн 723 тис. грн, - ред.).

Новини за темою: Внутрішні офшори: Чи потрібні Україні індустріальні парки

Встановлюється, що органи держвлади, місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для зміни чи припинення обов'язків фізичної або юрособи - виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу.

Використання електронних довірчих послуг має залишити незмінним встановлений законом порядок вчинення правочинів. Правочини, які підлягають нотаріальному посвідченню або держреєстрації, можна вчинити в електронній формі лише із застосуванням кваліфікованих електронних довірчих послуг.

Результати надання кваліфікованих електронних довірчих послуг повинні визнаватися в усіх держустановах та іншими користувачами. Кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний, а кваліфікована електронна печатка має презумпцію цілісності електронних даних.

Згідно із законом, формування та видача кваліфікованого сертифіката відкритого ключа відбувається за умови особистої присутності особи. Надавач послуг ідентифікує особи за паспортом громадянина України або іншими документами, а у випадку звернення від імені юрособи - перевіряє обсяг повноважень співробітника компанії.

Новини за темою: Один стілець на двох: Як зміниться ринок меблів в Україні після відкриття IKEA

Зауважимо, у зв'язку із набранням чинності законом Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС (АЦСК ІДД ДФС) з 7 листопада починає формувати усім своїм клієнтам виключно кваліфіковані сертифікати. Про це повідомила прес-служба Державної фіскальної служби.

Кваліфіковані сертифікати можна буде використовувати для подання електронної звітності, організації електронного документообігу, отримання адміністративних послуг в електронному вигляді тощо.

Разом з тим Акредитований центр буде обслуговувати до закінчення терміну чинності посилені сертифікати відкритих ключів, які сформували до 7 листопада.

Окрім того, в Акредитованому центрі сертифікації ключів повідомили про нові форми реєстраційних документів, які можна завантажити у розділі "Отримання послуг електронного цифрового підпису".

Нагадаємо, Верховна Рада ухвалила закон про електронні довірчі послуги у жовтні 2017 року 240 голосами народних депутатів. Одразу після офіційної публікації набула чинності тільки стаття про повноваження Державного агентства з питаннь електронного урядування України.

Нардеп Данченко після голосування Верховної Ради за закон про електронні довірчі послуги 5 жовтня 2010 року Facebook народного депутата Олександра Данченка

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів