banner banner banner banner banner

Українські літаки, "Бук" і ракети: Як змінювалися версії РФ про винуватців катастрофи MH17

У РФ вважають, що в катастрофі MH17 винна Україна

112.ua

У червні минулого року глава Спільної слідчої групи (ССГ) Фред Вестербейке повідомляв, що суд над підозрюваними в трагедії рейсу МН17 розпочнеться 9 березня 2020 року в суді в Гаазі. 

Катастрофа сталася 17 липня 2014 року. Версії про її причини і винуватців змінювалися неодноразово. Якщо українська сторона від самого початку і донині заявляє, що все, що відбулося, було терактом і "MH17 збили бойовики", то у самих бойовиків, а також в РФ версії щодо катастрофи неодноразово змінювалися. Приблизна хронологія російських версій того, хто збив MH17: український штурмовик Су-25; український зенітно-ракетний дивізіон; літак був збитий з українського "Бук М-1"; ракета "повітря-повітря"; знову український "Бук". А тепер докладніше.

17 липня 2014 року

Колишній "міністр оборони "ДНР" Ігор Гіркин на своїй сторінці у соцмережі повідомив, що бойовики збили військово-транспортний літак Ан-26.

ВКонтакте

Російські ЗМІ відразу ж підхопили цю інформацію. Ось, наприклад, сюжет пропагандистського телеканалу LifeNews (сюжет згодом було вилучено, але він встиг розлетітися інтернетом).

Але коли з'ясувалося, що в небі над Донбасом збили пасажирський лайнер, риторика бойовиків кардинально змінилася.

"Якщо це дійсно пасажирський лайнер, то це зробили не ми", — цитували "РИА Новости" тодішнього "прем'єра" "ДНР" Олександра Бородая.

Він же запевняв, що у бойовиків "немає зброї, з допомогою якої можна було збити MH17", натякаючи на висоту, на якій летів Boeing (10 км). Надалі бойовики дотримувалися цієї версії і повторювали версії Росії про те, хто і як збив MH17.

Глава Росавіації Олександр Нерадько заявляв, що відповідальність за катастрофу Boeing несе українська сторона, оскільки в момент катастрофи лайнер перебував у зоні відповідальності Дніпропетровського диспетчерського центру.

Президент РФ Володимир Путін поклав відповідальність за катастрофу на Україну.

"Безумовно, держава, над територією якої це сталося, несе відповідальність за цю страшну трагедію", - зазначив Путін.

21 липня 2014 року

Начальник головного оперативного управління Генштабу ЗС РФ Андрій Картаполов повідомляв, що Росія зафіксувала український літак Су-25, який летів у бік Boeing.

"Су-25 за своїми характеристиками здатний досягати висоти 10 км. На його озброєнні стоять ракети класу "повітря-повітря" Р-60, які можуть влучати у цілі на відстані до 12 км і гарантовано до 5 км" , - повідомляв Картаполов.

Су-25 Фото з відкритих джерел

Також повідомлялося, що в РФ володіють космічними знімками з розташуванням української армії ППО, які нібито підтверджують, що одна з установок "Бук" була переміщена до контрольованої бойовиками території.

22 грудня 2014 року

22 грудня 2014 року російська "Комсомольская правда" повідомила, що знайшла свідка, який нібито бачив, як Boeing був збитий українським військовим літаком Су-25.

Трохи пізніше офіційний представник Слідчого комітету РФ Володимир Маркін зазначив, що слідство отримало докази причетності українського військового літака до катастрофи малайзійського Boeing 777. Як повідомлялося, бойовий виліт був здійснений з аеродрому, який дислокувався в районі Дніпропетровська (нинішній Дніпро).

4 липня 2015 року

Путін в інтерв'ю американському режисерові Оліверу Стоуну сказав, що за катастрофою рейсу МН17 в Україні нібито спостерігав іспанський диспетчер і бачив поруч з Boeing бойову машину.

"Жодної іншої бойової машини, крім української, там бути не могло... Я не стверджую, що цей літак збивав цивільне повітряне судно, але все одно залишається запитання: а що він там робив, у коридорі цивільного судна?" - зазначав Путін.

Пізніше "іспанський диспетчер Карлос" зізнався, що отримував гроші з Росії

15 липня 2015 року

Офіційний представник слідчого комітету Росії РФ Володимир Маркін заявив, що слідчі дотримуються версії про те, що малайзійський Boeing було збито ракетою "повітря-повітря" не російського виробництва.

З відкритих джерел

13 жовтня 2015 року

Російський концерн ППО "Алмаз-Антей" провів дослідження, за результатами якого повідомлялося, що малайзійський "Боїнг" нібито був збитий ракетою 9М38 з комплексу "Бук".

Тоді повідомлялося, що два натурних експерименти, проведені концерном ППО "Алмаз-Антей", дозволили зробити висновок про те, що "Боїнг" був збитий ракетою, яка знята з озброєння в Росії, а пуск був здійснений нібито з території, яка контролювалася Києвом.

22 жовтня 2015 року

Представник МЗС РФ Марія Захарова заявила, що Росія вважає головною причиною катастрофи Boeing над Україною те, що Київ не закрив повітряний простір на Донбасі.

26 лютого 2016 року

Міністерство оборони Російської Федерації відповіло на доповідь експертно-журналістської групи Bellingcat про те, що "Буком", з якого збили MH17, швидше за все, керували військовики 2-го батальйону 53-ї зенітно-ракетної бригади армії РФ.

Тоді заступник начальника управління прес-служби і інформації російського Міноборони Олексій Комаров заявив, що "конспіративні теорії" журналістської групи багато разів спростовувалися блогерами та експертами. "Тому серйозному коментуванню (докази Bellingcat, - ред.) не підлягають".

При цьому Комаров зазначав, що позиція Міноборони РФ з приводу трагедії не змінилася.

"Міноборони Росії неодноразово публічно і аргументовано доводило свою позицію щодо причин катастрофи та ймовірної причетності до неї військовиків Збройних сил України", - повідомляв Комаров.

Фото з відкритих джерел

26 вересня 2016 року

У Росії заявили, що поблизу збитого Boeing не було інших об'єктів, крім двох цивільних лайнерів. Тоді ж у російському Міноборони заявили, що "українська сторона приховує інформацію, яка дозволила б встановити повну картину".

28 вересня 2016 року

Група JIT (Joint Investigation Team, JIT), до складу якої входять прокурори і представники інших правоохоронних органів України, Нідерландів, Бельгії, Австралії і Малайзії, а також представники Євроюсту, дійшла висновку, що авіалайнер рейсу МН17 був збитий ракетою серії 9M38, запущеною із самохідної вогневої установки BUK-TELAR із сільськогосподарського поля в районі селища Первомайське. Цей район тоді перебував під контролем проросійських сепаратистів. А євродепутат Ребекка Гармс підкреслила, що, "оскільки приватних "Буків" не буває, за катастрофу MH17 відповідальність несе Російська Федерація". 

Водночас у Росії заявили, що міжнародне слідство у справі катастрофи MH17 упереджене і політично мотивоване.

"Все, на чому ґрунтується т. зв. доказова база голландської прокуратури, було надано силовими відомствами України, які, безсумнівно, є зацікавленою стороною", - зазначала Марія Захарова.

24 травня 2018 року

У Міноборони РФ знову заявили, що до катастрофи "Боїнга" рейсу MH17 причетні саме українські розрахунки ЗРК "Бук". 25 травня 2018 року в російському оборонному відомстві заявили, що двигун "Бука" належав українським військовикам.

"Бук-М1" (SA-11 Gadfly) Фото з відкритих джерел

17 вересня 2018 року

У Міністерстві оборони Росії заявили, що ракета, якою був збитий "Боїнг" рейсу MH17 на Донбасі у 2014 році, належала Україні.

У міністерстві заявили, що ракету було виготовлено на Долгопрудненському заводі в 1986 році і доправлено до військової частини Української РСР, де вона і перебувала до трагедії.

За їхніми словами, наведені дані були під грифом "таємно", але "через важливість того, що відбувається", їх вирішили розсекретити. Також у силовому відомстві заявили про наявність аудіозаписів українських військовиків, які нібито доводять причетність України до катастрофи рейсу MH-17.

19 червня 2019 року

Стали відомі підозрювані у катастрофі MH17. Їх четверо: Ігор Гіркин (Стрєлков), Сергій Дубінський (Хмурий), Олег Пулатов (Гюрза) і Леонід Харченко (Кріт). Перші троє – громадяни Росії, четвертий – громадянин України.

"Чому ці четверо? Гіркин - тому, що тоді обіймав найголовніший військовий пост в самопроголошеній "ДНР", Дубінський був його заступником, Пулатов - заступником Дубінського, а Харченко - тому, що підпорядковувався Дубінскому. Так вдалося створити "єдиний ланцюжок" у цій справі, вважають слідчі", - пише DW.

У ЄС закликали РФ взяти на себе відповідальність за катастрофу MH17 і співпрацювати зі слідством. Водночас у Міністерстві закордонних справ Росії заявили, що міжнародна слідча група вивела "абсолютно голослівні звинувачення" щодо росіян в катастрофі МН17. 

Замість підсумку

Влітку 2018 року уряд Нідерландів зняв з України відповідальність за катастрофу MH17.

Нідерланди й Австралія офіційно звинуватили Росію у катастрофі літака рейсу МН17. У РФ заявляли, що готові на переговори з Нідерландами у цьому питанні. Водночас у Росії заявляли, що Україна повинна понести відповідальність "за те, що не закрила своє небо".

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>