Свідоцтво досягнень замість табеля: Як по-новому оцінюватимуть першокласників

Вже з наступного навчального року українські першокласники замість підсумкових балів можуть отримати характеристики

Фото з відкритих джерел

Українських першокласників хочуть оцінювати по-новому (оскільки вже майже рік у країні пілотують новий стандарт початкової освіти) - замість табелів з оцінками (від яких відмовилися кілька років тому), смайликів, "хмаринок" чи "сонечок" учні отримуватимуть свідоцтва про досягнення. Що це за документ та які особливості запропонованої нової моделі оцінювання, читайте далі.

Новини за темою: Що спільного між їжачком і молочком: У Міносвіти пояснили, чому не треба тестувати майбутніх першокласників

Свідоцтво досягнень: Що це таке?

- Це документ, який має дати дитині та батькам розгорнуте уявлення про досягнення під час навчального року.

- За вибором школи його роздруковують у чорно-білому або кольоровому вигляді, у форматі А4 або А5.

- Складається з 4 сторінок: у першій частині вчитель оцінюватиме так звані соціальні й робочі компетентності (наприклад, чи була дитина активною на уроці, чи проявляла самостійність, чи була зацікавлена), у другій частині компетентності оцінюють попредметно.

Для оцінювання пропонують чотирирівневу систему: "має значні успіхи", "демонструє помітний  прогрес", "досягає результату за допомогою вчителя", "потребує значної уваги і допомоги". 

- Кожна категорія у свідоцтві є позитивною (немає варіанту типу "низький рівень"). 

- Визначати рівень досягнень дитини дозволено в довільній формі (графічними знаками).

- У кінці свідоцтва є місце для рекомендацій учителя.

- У самому кінці є поле для зворотнього зв'язку з батьками (чи особами, які їх замінюють).

Фото з відкритих джерел

Батьки отримують два екземпляри свідоцтва, один залишають удома, інший з підписом і побажаннями повертають до школи, де його зберігають в особовій справі.

До речі, від слова "табель" у новій українській школі хочуть відмовитися (оскільки воно означає "відомість чи список" і є далеким від головної мети нової моделі оцінювання учнів).

За якими критеріями оцінюватимуть досягнення першокласників попредметно?

- На уроках української мови дитину оцінюватимуть за тим, як уважно вона слухає, чи зрозуміло висловлює власні потреби, чи знає всі літери абетки, чи читає з відповідною інтонацією, чи пише під диктовку речення з 3-4 слів.

- На математиці за учнем спостерігатимуть, чи орієнтується він у просторі, додає і віднімає числа в межах 10, розв’язує прості задачі, розрізняє геометричні форми предметів між собою, вимірює довжини об’єктів за допомогою підручних засобів.

Фото з відкритих джерел

- На предметі "Я досліджую світ" критеріями для вчителів стануть дотримання дитиною правил поведінки та безпеки в громадських місцях і на природі, те, як вона розповідає про себе та свою сім’ю, як встановлює найпростіші взаємозв’язки в живій і неживій природі, як робить елементарні дослідження в навколишньому світі.

Фото з відкритих джерел

- Під час освоєння дитиною технологій педагоги спостерігатимуть, як вона пропонує і втілює власні ідеї, як користується матеріалами та інструментами, як планує та виготовляє власний виріб.

- На уроках з мистецтва важливим буде те, як першокласник висловлює своє ставлення до творів, відтворює прості ритми, бере участь у спільних співах.

- На фізкультурі спостерігатимуть, чи дотримуються учні встановлених правил та умов гри та чи виявляють інтерес до них.

- При вивченні іноземних мов учнів оцінюватимуть за тим, як вони розпізнають знайомі слова з малюнків, продукують короткі фрази про себе та свою родину, вживають найпростіші форми вітання, прощання та подяки.

Для чого потрібна нова модель оцінювання учнів?

Модель ґрунтується на формувальному оцінюванні, що дає можливість оцінити насамперед процес навчання, а не результат (тобто кількість помилок), а також прогрес кожного учня.

Завдання такого оцінювання – розкрити потенціал кожної дитини, підтримати її та заохотити вчитися далі.

Фото з відкритих джерел

У МОН зазначають, що на темп навчання можуть впливати особливості дитини, унаслідок чого учні часом досягають відповідних результатів раніше або пізніше від завершення певного циклу чи рівня. Наразі академічну частину компетентностей переважно оцінюють через призму помилок, а обсяг докладених дитиною зусиль не враховують.

Фото з відкритих джерел

У зв’язку з цим міністерство розробило для українських шкіл рекомендації.

Особливості формувального оцінювання учнів

- Орієнтоване не на кількісні (скільки помилок), а на якісні показники.

- Порівнює не дітей між собою, а початковий і теперішній рівні учня.

- Дає можливість вчителю підкорегувати навчальний процес і вибудувати індивідуальну освітню траєкторію учня.

- Формує в дитини впевненість у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках (ситуація успіху).

- Діагностує досягнення на кожному з етапів навчання.

- Вчасно виявляє проблеми та запобігає їхньому накопиченню.

- Стимулює до подальшого навчання.

- Усуває страх помилитися.

- Формує адекватне ставлення до зауважень, рекомендацій, зміцнює товариськість та відчуття значимості в колективі.

Коли запрацює нова модель оцінювання першокласників?

Документ із рекомендаціями вже надіслали для апробування до шкіл, які пілотують новий стандарт початкової освіти.

Фото з відкритих джерел

За результатами оцінювання в цих класах і зворотного зв'язку від учителів Міносвіти внесе корективи, і вже з навчального 2018/2019 року українських першокласників зможуть оцінювати по-новому.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів