Підписати декларацію вдома та потрапити до гінеколога без направлення: У МОЗ відповіли на часті запитання щодо вибору сімейного лікаря

Українці з 2 квітня підписують декларації з терапевтами, педіатрами та сімейними лікарями

З відкритих джерел

У рамках програми "Лікар для кожної сім’ї", яка стартувала в Україні 2 квітня, пацієнти і медики станом на 10 квітня підписали понад 305 тис. декларацій. За даними уряду, найбільше таких угод було підписано у Закарпатській обл., Києві, Донецькій, Чернівецькій і Полтавській обл., найменше – у Херсонській, Черкаській, Рівненській, Сумській і Чернігівській обл.

Ми вже писали, що в ході процесу українці зіштовхнулися з низкою запитань. Деякі відповіді на питання "як обрати сімейного лікаря" ми зібрали з відкритих джерел і опублікували раніше в нашому матеріалі.

Щодо інших "білих плям" ми звернулися з інформаційним запитом до Міністерства охорони здоров’я. Цікавими роз’ясненнями тепер ділимося з вами.

Чи можна буде підписати декларацію з сімейним лікарем без походу до медзакладу?

У МОЗ обіцяють, що найближчим часом запустять онлайн-кабінет пацієнта, де можна буде підписати декларацію з лікарем через інтернет, не виходячи з дому. Для цього пацієнту потрібно мати електронний цифровий підпис.

Де можна найти вичерпну інформацію про кожного сімейного лікаря?

Заклад, в якому працює медик, повинен надати таку інформацію: прізвище, ім’я, по батькові, лікарська спеціальність (терапевт/педіатр/сімейний лікар), стаж роботи, кваліфікаційна категорія, адреса прийому, номер кабінету, графік роботи. Візитки і фото лікарів можуть бути опубліковані на сайтах, сторінках у соцмережах, на інформаційних табло біля реєстратури.

Як пацієнт зможе переконатися, що лікар уже набрав необхідну кількість осіб, а не просто відмовляє йому з особистих причин?

Пацієнт може звернутися до головного лікаря, який підтвердить чи спростує інформацію про кількість пацієнтів, яку набрали лікарі медзакладу. Якщо головний лікар не надасть роз’яснень, варто звернутися до місцевого управління охорони здоровя. Також можна поділитися своїм досвідом у спеціальній формі зворотного зв’язку МОЗ https://goo.gl/forms/CL2mQGT20GwgOBAn2.

Що робити пацієнту, якщо лікар, в якого він обстежується тривалий час, працює в непідключеному до електронної системи медзакладі, а змінювати фахівця він не хоче?

Наразі пацієнт може обслуговуватися без підписання декларації, зокрема у тому закладі, який не обладнаний комп’ютером і не підключений до електронної системи охорони здоров’я.

При цьому підключення закладу до електронної системи охорони здоров’я є однією з головних умов співпраці з НСЗУ, вони можуть це зробити ще в липні, жовтні або наприкінці грудня 2018 року. Заклади, які не зможуть розпочати працювати з НСЗУ у липні, будуть фінансуватися з медичної субвенції.

Чи зможе лікар не приїхати на виклик тільки через те, що пацієнт живе занадто далеко?

Лікар не може приймати рішення про виїзд до пацієнта тільки на підставі віддаленості його від місця перебування від медзакладу. У МОЗ наголошують, що виклики додому не скасовуються, однак при виборі лікаря пацієнт має сам врахувати всі дотичні чинники, зокрема, логістику добирання.

Чи розроблена система забезпечення рівного доступу пацієнтів до медичної допомоги в умовах приватної клініки?

Приватні клініки, які підпишуть договір із НСЗУ і приєднаються до програми фінансових гарантій медобслуговування, повинні будуть відповідати всім умовам, що і комунальні заклади. За дотриманням умов договору (зокрема, щоб пацієнти, які обслуговуються тут за програмою фінгарантій, отримували послуги належним чином) стежитиме НСЗУ.

За даними МОЗ, кілька приватних клінік уже висловили зацікавленість у приєднанні до реформи.

Яким чином визначатиметься час, в який пацієнт зможе телефонувати своєму лікарю з питань здоров’я? 

Питання контактів із пацієнтом, зокрема часу для телефонних дзвінків, визначається особисто лікарем. У МОЗ підкреслюють, що ставлення лікаря до цього питання може бути одним із чинників для вибору його пацієнтом.

Чи зможе пацієнт сам обирати вузькопрофільного спеціаліста, чи рішення прийматиме лікар ПМД?

Лікар надає направлення до вузького спеціаліста, а рішення, до кого саме і в який заклад, прийматиме пацієнт.

Чи зобов’язаний пацієнт щоразу йти за направленням до лікаря ПМД перед візитом до вузькопрофільного спеціаліста, у якого лікується вже тривалий час?

У МОЗ наголошують, що відповідно до діючого законодавства, і зараз візит до вузьких спеціалістів має бути за направленням сімейного лікаря або терапевта. Із 2020 року вся система перейде на програму медичних гарантій та оплату послуг за тарифами. Таким чином, держава оплачуватиме тільки візити за направленням від лікаря, з яким підписано декларацію. Разом з тим передбачається, що деяких спеціалістів (наприклад, гінеколога) і у визначених випадках (про що саме мова – не сказано) можна буде відвідати напряму. І ці візити також обіцяють оплатити з держбюджету.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...