Разова поїздка за 8 грн і нові проїзні в метро: Як і чому зростає вартість проїзду у столичному транспорті

У КМДА заявили про підвищення вартості проїзду у міському транспорті. Хоча відповідне рішення ще не підписане міським головою, у відомстві подають цю інформацію як факт. Розповідаємо, до чого варто готуватися киянам

У Київській міській державній адміністрації зробили шокуючу заяву: із 14 липня вартість разового проїзду у міському транспорті столиці зросте до 8 грн.

При цьому варто підкреслити, що абсолютно не важливо, про який вид громадського транспорту йдеться – подорожчання вартості проїзду, грубо кажучи, вдвічі менше ніж за два місяці може стати реальністю абсолютно для всього міського транспорту.

Відповідний проект розпорядження був розміщений на сайті відомства напередодні і для набуття чинності наразі йому не вистачає лише підпису мера міста Віталія Кличка. Втім, сьогодні глава КМДА дав чітко зрозуміти, що перегляд вартості проїзду у громадському транспорті – де-факто доконана дія.

Як зміниться вартість разового проїзду у київському транспорті

Згідно із проектом розпорядження КМДА, киянам та гостям міста варто готуватися до того, що із середини липня разова поїздка автобусом, трамваєм, тролейбусом, фунікулером, метрополітеном, а також у міській електричці становитиме 8 грн. Тобто проїзд у наземному транспорті подорожчає вдвічі, а у метрополітені та міській електричці зросте на 37,5%.

При цьому додається, що у метрополітені за умови використання безконтактної картки з відновлюваним ресурсом при одноразовому придбанні поїздок містяни зможуть дещо заощадити. Так, якщо поповнити картку на 50 поїздок за раз, вартість однієї поїздки становитиме 6,5 грн; на 40-49 поїздок – 6,80 грн; на 30-39 поїздок – 7,10 грн; на 20-29 поїздок – 7,40 грн, на 10-19 поїздок – 7,70 грн.

Важливо пам'ятати, що за раз можна придбати лише 50 поїздок, всього ж безконтактна картка розрахована на 100 поїздок.

Якщо ж у вас поки що немає безконтактної картки, то при її придбанні доведеться також сплатити і підвищену заставну вартість картки. Згідно з документом, з 14 липня вона становитиме 15 грн, що на 3 грн більше, ніж наразі.

У випадку з наземним транспортом заощадити можливо лише за умови використання проїзного квитка.

За словами заступника голови КМДА Дмитра Давтяна, тоді вартість разової поїздки складатиме від 6,3 грн.

Скільки коштуватимуть проїзні квитки у столичному транспорті

Згідно із проектом рішення, опісля перегляду вартості разового проїзду у міському транспорті, автоматично зросте і вартість проїзних квитків на календарний місяць.

Так, місячний проїзний квиток без обмеження кількості поїздок на один вид транспорту становитиме:

- на автобус, трамвай, тролейбус, фунікулер, міську електричку – 390 грн для фізичних і юридичних осіб; 195 грн для студентів; 97,5 грн для учнів;

- у метрополітені – 610 грн для фізичних і юридичних осіб; 305 для студентів, 152,5 грн для учнів.

Місячний квиток без обмеження кількості поїздок на два види транспорту коштуватиме:

- на трамвай-автобус, тролейбус-автобус, трамвай-тролейбус, трамвай - міська електричка, тролейбус - міська електричка, автобус-міська електричка – 570 грн для фізичних та юридичних осіб; 285 грн для студентів; 142,5 грн для учнів;

- на трамвай-метрополітен, тролейбус-метрополітен, автобус-метрополітен, міську електричку-метрополітен – 860 грн для фізичних і юридичних осіб; 430 грн для студентів, 215 грн для учнів.

Місячний квиток без обмеження кількості поїздок на три види транспорту можна буде придбати:

- на автобус-трамвай-тролейбус - за 750 грн для фізичних і юридичних осіб; за 375 грн для студентів, 187,5 грн для учнів;

- на трамвай-метрополітен - міську електричку, тролейбус-метрополітен - міську електричку, автобус-метрополітен - міську електричку - за 1070 грн для фізичних і юридичних осіб; 535 грн для студентів; 267 грн для учнів.

Місячний квиток без обмеження кількості поїздок на чотири види транспорту (автобус-трамвай-тролейбус-метрополітен) вартуватиме 1300 грн для фізичних і юридичних осіб; 650 грн для студентів; 325 грн для учнів.

Поряд із ними, як і наразі, також будуть доступні місячні проїзні документи із обмеженою кількістю поїздок, від 23 до 62, у метрополітені. Однак не без несподіванок.

Ноу-хау для метрополітену

Документом передбачається, що із 14 липня для проїзду у столичному метро можна також буде придбати проїзний, котрий використовуватиметься лише з моменту активації. Такі проїзні розраховані на 10, 14 та 30 поїздок впродовж 5, 7 та 15 календарних днів відповідно і вартуватимуть 75, 104 та 210 грн.

Як зауважив радник першого заступника голови КМДА із питань цінової політики Василь Яструбинський, таке нововведення буде корисним зокрема для туристів.

Чим зумовлений перегляд вартості проїзду у столичному транспорті

У КМДА стверджують, що підвищення вартості проїзду у міському транспорті – компромісне і необхідне рішення. Необхідне, тому що подорожчала електроенергія та паливо-мастильні матеріали. "Із 2015 року в країні зросли тарифи на електроенергію – у 5,4 рази, вартість дизельного палива – у 1,5 рази, вартість шин – у 1,5 рази, індекс споживчих цін за вказаний період (2015-2017 рік) становить 183%", - наводить статистичні дані заступник голови КМДА Дмитро Давтян.

За його словами, минулого року, коли зросли ціни на проїзд у громадському транспорті Києва, відбулося коригування лише окремих складових, тому нинішня вартість проїзду не є економічно обґрунтованою.

Дмитро Давтян З відкритих джерел

До того ж потрібно підвищувати заробітну плату на транспортних підприємствах міста, а також ремонтувати рухомий склад, трамвайні колії, контактно-кабельну мережу, тунельні споруди, системи пожежного захисту, тощо.

"Економічно обґрунтований тариф на перевезення одного пасажира, що враховує всі видатки, становить у метро – 8,27 грн, у наземному транспорті – 8,77 грн", - підкреслює Давтян.

Тобто підвищення вартості разової поїздки в міському транспорті Києва до 8 грн, за його словами, є компромісом. "Міська адміністрація встановлює максимально низьку вартість проїзду саме для киян, які користуються транспортом постійно, а 8 гривень сплачуватимуть пасажири, що користуються міським громадським транспортом інколи або гості столиці", - додає він.

У свою чергу начальник КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський підкреслює, що для постійних пасажирів вартість поїздки у метро підвищиться на 1 гривню 30 копійок у проїзних та на 1 гривню 50 копійок при поповненні картки метро на 50 поїздок, відносно сьогоднішньої вартості у 5 гривень, тож панікувати нічого.

Окрім того, чиновники стверджують та в проекті рішення додатково визначено, що для пільгових категорій населення проїзд у міському транспорті залишиться безкоштовним.

Як відреагували на підвищення проїзду у транспорті кияни

Мешканці Києва сприйняли новину про подорожчання проїзду у міському транспорті вкрай негативно.

"Знаєте, що вбиває у цій новині? Не вартість проїзду. Вбиває те, що при такому радикальному підвищенні ціни я не спостергіаю активностей:
1) По запровадженню єдиного квитка, як в усіх нормальних містах Європи. Проїзні вони можуть собі на лоба приклеїти. Проїзний - це не єдиний квиток.
2) По запровадженню електронних систем зчитування на маршрутах. Навіть якщо вони їх влаштують у машинах Київпастрансу - старі приватні іржаві Богдани, які їздять Києвом по 10-15 років, так само братимуть гроші готівкою без фіксації.
Про пільговиків та фіксацію їх проїзду - я взагалі мовчу…
Тобто пани з КМДА та приватники з року в рік скиглять про нестачу коштів, але ніхто не намагається це діло контролювати. Мені здається, що платників податків (бо дотації ж бюджету) та пасажирів, що платять повну ціну, дурять.
3) По розвитку комунального транспорту.
Після 22:30-23:00 автобуси, тролейбуси та трамваї - масово прямують у депо, а нічні автобуси - то така само міфічна істота, як єдиноріг; швидкісний трамвай до Палацу спорту - не подовжать.
Контроль вільності смуг для громадського транспорту і достримання графіків та інтервалів руху на маршрутах - теж залишає бажати кращого.
Тобто до чого я веду? Підвищують ціну? Окей. Але я не бачу в публічній площині жодного пояснення, як вони контролюватимуть використання цих коштів та що натомість отримає пасажир", - обурюється у Facebook Антон Сененко.

Система безготівкової оплати проїзду в автобусі Фото з відкритих джерел

"Сьогодні влада Києва заявила, що буде в громадському транспорті піднято тариф до 8 грн. А скільки побудовано нових станцій метро за останні 4 роки? А скільки закуплено НОВИХ автобусів, тролейбусів, трамваїв? А що ВЗАГАЛІ зроблено для оновлення транспортної інфраструктури Києва? Це все риторичні питання і відповіді яких реально не на користь влади Києва!
P. S.: а все набагато простіше і банальніше. Потрібно заробляти гроші на вибори", - підтримує обурення у Facebook Олександр Головань.

"Із 14 липня проїзд у міському транспорті Києва зросте до 8 грн. В КМДА кажуть, що це підняття є "вимушеним", і відбудеться воно, "аби уникнути загрози транспортного колапсу в столиці". І я, насправді, абсолютно підтримую підвищення цін на проїзд. Адже очевидно, що зараз він і близько не відповідає реальній ціні проїзду. Але проблема насправді в тому, що КМДА хоче саме "уникнути загрози транспортного колапсу", а не розвинути громадський транспорт до пристойної норми. А за останні два роки, подорожуючи Україною, коли я розраховувався за проїзд в тролейбусі Хмельницького смартфоном, їхав в Електроні у Львові, заряджав телефон на зупинці Житомира, я поступово почав сумніватися, чи Київ дійсно столиця України...", - додає у Facebook Філіп Альїд.

Значно менше позитивних коментарів.

"Проїзд в метро не повинен коштувати 8 грн. Він повинен коштувати 15-20 грн, а то і дорожче. Тому що 30 євроцентів за проїзд 25 км від Академмістечка до Лісової це не просто мало, а дуже мало. В Європі таких цін і близько немає - дешевше 1 євро я не зустрічав. А у нас найглибше в світі метро і дуже витратне через це. Не потрібно винаходити велосипед. Просто треба встановити високу ціну на разові поїздки і низьку - по проїзних. Так роблять у всьому світі. Городяни куплять проїзні, і поїздка буде коштувати ті ж 8-10 грн. Незаможні отримають дотацію. Нехай ті, що мають пільги платять мало або взагалі не платять, це нормально. А ті, що інколи їздять в метро, туристи, командировочні від 20 гривень за поїздку точно не збідніють. Зате з'являться гроші на нові потяги. До того ж чим більше проїзних, тим менше штовханини на вході. Профіт", - зазначає у Facebook Сергій Марченко.

Втім, кияни все ж подали петицію проти підвищення вартості проїзду у міському транспорті до 8 грн. Вона опублікована на сайті міської ради. "Заборонити міській владі підвищувати до 8 гривень проїзд у комунальному транспорті міста. Для городян це дуже дорого", - написав автор петиції Денис Коваленко.

Варто нагадати, що для того, щоб петиція була розглянута Київрадою, вона повинна набрати 10 тисяч голосів за 90 днів. На момент написання цього матеріалу її підписали 58 осіб.

Що далі?

Варіантів подальшого розвитку подій не так вже і багато. Сподіватися на те, що глава КМДА Віталій Кличко почує містян, що його обирали, і не підпише рішення щодо підвищення вартості проїзду у комунальному транспорті, не варто. Вчора, 16 травня, мер повторив слова своїх підлеглих – перегляд вартості проїзду необхідний.

"Ми змушені підняти ціну на проїзд. Адже транспорт у Києві має належно працювати, бути безпечним та комфортним, вчасно ремонтуватися та оновлюватися", – зазначив Кличко.

Також глава КМДА зауважив, що потрібно підвищувати заробітні плати транспортникам та приводити вартість проїзду до економічно обґрунтованого рівня.

Іншими словами, кияни або мають змиритися із сумними перспективами, або консолідувати своє обурення в дію і сподіватися, що Київрада налаштована не так радикально, як міський голова.

Варто лише додати, що прийдешнє підвищення – не єдиний різкий скачок цін на проїзд у міському транспорті: таких з 1991 року було вже немало.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...