Парламент має намір провести анбандлінг ГТС за моделлю ISO

За проголосували 286 нардепів

Экономическая правда

Верховна Рада підтримала за основу законопроект № 2239-1, який передбачає відокремлення діяльності з транспортування природного газу за моделлю independent system operator (ISO).

Онлайн-трансляцію пленарного засідання веде телеканал "112 Україна".

Документ представив нардеп від "Слуги народу", голова газового підкомітету комітету з питань енергетики Андрій Жупанин.

"Дев'ятого квітня 2015 року було прийнято закон про ринок природного газу. Даним законом передбачено, що оператор ГТС повинен отримати ліцензію на здійснення такої діяльності, що передбачає незалежність та відокремлену роботу такого оператора. Згідно зі ст. 23 та 27 ЗУ про ринок природного газу затверджено дві моделі відокремлення оператора транспортування газу. Перша модель, яка була затверджена Кабміном постановою № 840 від 18 вересня 2019 року, передбачає модель independent system operator (ISO), тобто незалежний оператор системи", - сказав Жупанин.

Він пояснив, що означає анбандлінг за моделлю ISO.

"Що означає independent system operator? Це означає, що ФДМУ передасть ГТС України на праві господарського відання державній компанії, яка буде створена на базі компанії "Магістралі й газопроводи України", яка буде підпорядкована Міністерству фінансів України. Також модель independent system operator передбачає, що повноваження Міністерства фінансів України та Кабміну будуть відокремлені в частині управління ГТС", - сказав представник профільного комітету.

За його словами, за Кабміном залишаться повноваження щодо прийняття найважливіших рішень щодо діяльності оператора ГТС України.

Нардеп від "Слуги народу", голова енергетичного комітету Андрій Герус підкреслив намір заборонити приватизацію ГТС України.

"Ми пропонуємо зараз у першому читанні підтримати в тій початковій версії автора, яка була. А до другого читання пропонується правка, де ми заборонимо, перше - приватизацію, друге – концесію, трете – оренду і четверте – управління стороною, що не є державою. Й окрім того, пропонується, щоб 100% власності компанії, яка управлятиме газотранспортною системою, було в держави", - заявив Андрій Герус.

Новини за темою: Озброєні анбандлінгом: Чого чекати від сьогоднішніх переговорів щодо газового транзиту

Як відомо, на відділенні газотранспортної системи від "Нафтогазу" наполягає Європа, адже розподіл функцій продажу і транспортування газу передбачено вимогами Третього енергетичного пакета. Згідно з постановою Кабміну № 496, активи, які використовуються у транспортуванні природного газу, в рамках анбандлінгу має бути передано незалежній компанії протягом 30 днів після остаточних рішень у двох справах, які розглядають у Стокгольмському арбітражі. При цьому останнє рішення у Стокгольмі було винесено 28 лютого 2018 року, тож всі строки давно зірвано.

Нещодавно Кабмін оновив план відокремлення діяльності з транспортування природного газу від НАК "Нафтогаз України".

Як парламентські фракції проголосували за анбандлінг за моделлю ISO Скриншот

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>