MNP уже в Україні: Як змінити мобільного оператора без втрати абонентського номера

Віднедавно українці мають можливість безкоштовно змінювати мобільних операторів без втрати свого попереднього абонентського номера. Пропонуємо покрокову інструкції та відповідь на актуальні питання в цій темі.

112.ua

Починаючи з 1 травня в Україні запрацювала послуга з перенесення абонентських номерів для користувачів мобільного зв'язку - Mobile number portability, або коротко MNP.

Це означає, що тепер українці можуть безкоштовно змінювати мобільних операторів без втрати свого попереднього абонентського номера включно із кодом.

Як скористатися послугою?

Мобільні оператори усі як один запевняють, що процедура перенесення абонентських номерів є доволі простою і містить декілька етапів:

  • Перевірка реєстрації номера в поточного оператора.

Для цього необхідно зателефонувати своєму операторові або ж завітати до його найближчого фірмового магазину, поставити відповідне запитання співробітникам.

Якщо ви є зареєстрованим абонентом, то сміливо можете переходити до наступного етапу процедури перенесення номера.

В іншому разі доведеться спершу пройти процедуру реєстрації.

  • Оформлення заявки на портацію у нового оператора.

Її можна подати онлайн на сайті вибраного оператора мобільного зв’язку або особисто у фірмовому магазині.

У першому випадку потрібно буде ввести свій номер телефону, код підтвердження та дотримуватися подальших інструкцій мобільного оператора.

У другому вам запропонують заповнити паперову форму із зазначенням ПІБ, абонентського номера, базового оператора, бажаною датою портації, тарифним планом та дозволом на оброблення персональних даних.

  • Отримання нової SIM-карти.

Тільки-но поточний оператор дасть згоду на перенесення номера, а новий візьме заявку на його приєднання, потрібно звернутися до найближчого фірмового магазину останнього та отримати нову SIM-картку, на яку після цього буде автоматично перенесено ваш номер.

Важливо: деякі оператори при цьому можуть попросити стару SIM-карту та документи, що посвідчують особу.

Як бути з тарифом і грошима на балансі?

Після перенесення номера від одного оператора до іншого абонент не зможе користуватися своїм старим тарифом, тому йому потрібно буде вибрати будь-який відповідний у нового оператора.

Це можна зробити під час оформлення заявки на портацію або вже після її здійснення.

Також разом із номером не буде перенесено гроші з рахунку попереднього оператора. Щоб їх отримати, абоненту необхідно звернутися в магазин попереднього оператора з відповідною заявою і вказати реквізити банківського рахунку чи картки для повернення коштів.

Якщо ж на рахунку в попереднього оператора залишився борг, його бажано погасити.

Що потрібно для реєстрації номера?

Процедура реєстрації номера – невід’ємна складова MNP, яка необхідна абонентам передплаченого зв’язку для того, щоб прив’язати свій номер до свого імені й мати повне право забирати його з собою, переходячи від одного оператора до іншого.

За наявності КЕП (кваліфікований електронний підпис) її можна пройти дистанційно на сайті оператора.

Якщо електронного підпису ви не маєте, потрібно буде:

  • завітати до фірмового магазину оператора;
  • надати SIM-картку та один із документів, що посвідчує особу (паспорт, посвідчення, тощо);
  • написати заяву на реєстрацію номера.

 

Чи може оператор відмовити в портації номера?

На жаль, послуга MNP не без недоліків. Є цілий перелік причин, через які поточний оператор або система можуть відмовити абоненту в перенесенні номера до іншого оператора. Зокрема, це можливо, якщо:

  • номер не зареєстровано;
  • номер зареєстровано на іншу особу;
  • у заяві на портацію номера подано неповні або недостовірні дані;
  • заяву на перенесення номера було подано кільком операторам;
  • після останнього перенесення номера не минуло 30 календарних днів;
  • надання послуг за номером припинено з причин, передбачених законодавством (шахрайство тощо).

При цьому варто зауважити, що всі випадки відмови у перенесенні номера оператором чи системою, за винятком останнього, не є безнадійними, їх можна корегувати.

Скільки триває процес перенесення номера?

Як уже згадувалося, перенесення номера від одного оператора до іншого відбувається автоматично. Проте не миттєво. Процес може тривати від трьох робочих днів з моменту подачі відповідної заяви (якщо в ній не вказано бажаної дати перенесення номера) до 30 календарних днів.

Майже всі мобільні оператори обіцяють повідомити про старт портації через SMS, після цього абонент має вставити нову SIM-картку у телефон і трішки зачекати для повноцінного користування мережею.

Справа в тому, що під час перенесення номера можлива тимчасова відсутність зв’язку до 3 годин.

Про завершення процесу перенесення номера також має надійти повідомлення від оператора.

Важливо: контакти абонента, які обслуговуються колишнім оператором, перед встановленням з'єднання із портованим номером будуть попереджені спеціальним акустичним сигналом та голосовим повідомленням.

Чи можна відмовитися від портації номера?

Якщо заявку на перенесення номера подано, а ви передумали змінювати оператора, її можна відкликати. Це можна зробити кількома способами:

  • відмінити заявку на сайті оператора;
  • надіслати SMS (аналогічно до подання заяви на перенесення);
  • звернутися до Центру обслуговування абонентів;
  • подати заяву на відмову від перенесення номера у фірмовому магазині оператора.

При цьому варто пам’ятати, що відмовитися від портації номера можна до половини строку, відведеного на виконання відповідної послуги.

Більше інформації на сайтах провідних мобільних операторів Кyivstar, Lifecell та Vodafone.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>