Клімкін заявляє про необхідність обговорити з нацменшинами механізм імплементації закону про освіту

Міністр виступає за спільні візити чиновників до місць проживання національних меншин

Europa Press

Міністр закордонних справ Павло Клімкін вважає, що механізм реалізації українського закону про освіту слід обговорити безпосередньо з національними меншинами в місцях їхнього проживання. Про це він сказав у ході спільного брифінгу з румунським колегою в Бухаресті. Трансляцію вів телеканал "112 Україна".

"На сьогодні в законі ми зробили виняток для мов ЄС: предмети можуть вивчатися мовами ЄС, це чітко написано в освітньому законі. Механізм імплементації важливо обговорити з нашими румунськими друзями і партнерами, але насамперед важливо обговорити з громадами, оскільки йдеться про громади. Освіта - вона ніколи не про політику (звичайно, завжди має політичний вимір, ми всі це розуміємо), але це про людей, про їхніх дітей, які повинні у майбутньому піти вперед і бути майбутнім України та бути майбутнім України в єдиному ЄС", - заявив український міністр.

Він повідомив, що в ході відвідування парламенту Румунії сьогодні говорив про можливість спільного відвідування румунських громад в Україні, в тому числі за участю членів парламенту, співробітників міністерств освіти двох країн. У ході таких візитів, вважає Клімкін, і потрібно з'ясувати, яким бачать нацменшини механізм реалізації закону.

Новини за темою: Клімкін: Ми ще не довели етнічним меншинам усіх переваг закону про освіту

Нагадаємо, президент Петро Порошенко підписав закон України № 2145-VIII "Про освіту", ухвалений Верховною Радою України 5 вересня 2017 року. Застереження проти нього висловили Угорщина, Румунія, Болгарія, Росія та Молдова. Крім того, Угорщина заявила про намір блокувати зближення України з Євросоюзом.

12 жовтня Парламентська асамблея Ради Європи (ПАРЄ) під час дебатів ухвалила резолюцію щодо українського закону "Про освіту". Українську владу, зокрема, закликали прислухатися до зауважень Венеційської комісії, а також продумати "більш гнучку модель" двомовної освіти з урахуванням інтересів тих, хто належить до корінних народів та національних меншин.

Під час дебатів у ПАРЄ багато делегатів звинуватили Україну в тому, що вона не зробила цього раніше, ще до ухвалення документа. Насправді до закону було багато питань. Доповідач естонської делегації в ПАРЄ назвав закон "Про освіту" нереалістичним, а член молдовської делегації висловив думку, що закон відмовляє в ідентичності понад 250 тис. молдаван в Україні. З боку Угорщини була заява, що таким чином Україна сама ж дестабілізує обстановку в своїй країні.

Новини за темою: Євроінтеграція угорців в Україні має відбуватися через спільний рух, - Клімкін

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>