2009 vs 2019 челлендж: Прекрасна мотивація і прихована загроза

Користувачам соцмереж челлендж 2009 vs 2019 припав до смаку. Але чи так він безпечний, як нам хотілося б?

112.ua

Світовий інтернет захоплений черговим челленджем. На цей раз користувачі соціальних мереж порівнюють себе з 2009 року із собою справжнім, з 2019 року. Хтось викладає свої фотографії, щоб показати, що робота над собою не проходить даром, похвалитися успіхами і досягненнями. Інші відзначають, що стали на порядок гірше, старше, повніше і взагалі щось пішло не так. Деякі ж вирішили, що показувати себе необхідності немає, але ось пожартувати – справа свята.

Але чи несе цей челендж якусь небезпеку для рядового користувача соцмережі?

Що таке челлендж

З визначенням поняття все досить просто і зрозуміло, варто тільки перевести англійське слово challenge, що означає "виклик". Щось на кшталт "а вам слабо?" в контексті соцмереж.

Механізм дії досить простий: хтось виконує якусь дію, знімає це на відео, кидає виклик наступному. Іноді обходиться і без останнього пункту – наприклад "2009 vs 2019" люди підхопили за власною ініціативою.

Американські дослідники феномену ділять челленджі на змагальні та спільні. Учасники перших прагнуть заробити максимальну кількість очок. Учасники других – мотивувати інших.

Деякі челленджі спрямовані на те, щоб привернути увагу до проблем і хвороб. Наприклад, "Ice Bucket Challenge", в якому учасники виливали на себе відро крижаної води, був покликаний підвищити обізнаність про бічний аміотрофічний склероз. "Don't judge challenge" спочатку закликав не засуджувати людей за їхні зовнішні недоліки.

Інші виклики несуть в собі вкрай позитивний посил. Спортивні, наприклад, пропонують простояти на "планці" кожен день по 1 хвилині на протязі місяця. Це входить у звичку і займатися своїм тілом вже легше. Інші допомагають позбавлятися від зайвої ваги. Треті – виховувати в собі позитивні звички.

Існують також розважальні челленджі. Часто вони з'являються як свого роду реакція на популярну пісню або рух. Багато хто пам'ятає челендж, "народжений" від треку Дрейка "In My Fellings" або "Skibidi" челлендж, що з'явився після виходу однойменної пісні групи Little Big. На сьогоднішній день світ танцює, як персонажі гри "Fortnite".

Kiki Challenge

Skibidi Challenge

Fortnite Dance Challenge

< iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/h7XahEbzIlY" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>

Проте є й такі, які несли пряму шкоду здоров'ю учасників.  Челлендж "сіль і лід" полягав у тому, хто довше протримає на руці кухонну сіль з шматочком льоду на ній. Така реакція викликає на шкірі опіки, що досить складно піддаються лікуванню. "Вогненний" челлендж ніс у собі загрозу не просто опіків, а смерті: за його правилами учасник повинен був облити себе горючою рідиною, підпалити і кинутись в воду, щоб там загасити полум'я.

Часто у масових челленджах беруть участь зірки кіно, музики, модельного бізнесу. Це робить такі "виклики" ще більш популярними.

"Месники" і Ice Bucket Challenge

< iframe width="560" height="316" src="https://www.youtube.com/embed/_EIkMM6FKjQ" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>

2009 vs 2019

Все почалося на початку нового року. Американський журналіст Деймон Лейн 11 січня опублікував на своїй сторінці в Facebook власні фотографії з десятилітньою різницею. Сам Лейн назвав це "Як сильно вік вдарив по тобі".

Скріншот

Але підхопили "виклик" користувачі, яких з кожною годиною ставало більше, скоротили назву до більш зручного – 2009 vs 2019, де vs – позначення протистояння.

Суть нашумілого (і до цих пір шумного) челленджу проста і очевидна: потрібно прикріпити дві свої фотографії – одну з 2009 року, іншу з 2019, свого роду "до" і "після". Учасниками його стали вже 5,2 млн чоловік. Виглядає це так:

instagram.com/annehathaway

.instagram.com/voguezine

.instagram.com/voguezine

instagram.com

instagram.com

instagram.com

Де криється небезпека

Експерти з кібербезпеки побачили кілька проблем, пов'язаних з челленджем, і поспішили заявити, що він не так безпечний, як здавалося.

В першу чергу, публікація у відкритому доступі власних фотографій, так ще і порівняльних, створює можливості для відтворення "підроблених" особистостей, а також значно спрощує способи крадіжки даних, попереджають у RNZ.

Але значно більшу проблему створює технологія розпізнавання облич, "навчити" яку на таких прикладах краще і простіше всього. Сама технологія спрямована на хороше: можливість безпечного входу в деякі програми, на зразок онлайн банкінгу, прискорене проходження контролю в багатьох аеропортах, спрощення в комп'ютерній анімації при створенні фільмів. Але, завжди є горезвісне "але".

"Можна вийти з соціальних мереж, змінити браузер і залишити смартфон вдома, але не можна видалити своє обличчя чи залишити його вдома", - цитує експерта по розпізнаванню осіб, виконавчого директора Джорджтаунського юридичного центру з питань конфіденційності і технологій Альваро Бедоя Forbes.

Facebook, де, власне, і зародився челлендж, давно розвиває свою технологію розпізнавання облич – наприклад, "впізнає" ваших друзів і пропонує відзначити їх на фото. Подібні челленджі допомагають штучному інтелекту поповнити свою базу даних і краще дізнаватися, хто є хто. Найбільш вірогідний сценарій використання цієї технології – цільова і персоналізована реклама, яка є джерелом доходу Facebook. До тих пір, поки компанія не вирішить передати технологію комусь третьому. І, хоча на сьогоднішній день представники соцмережі заявляють про те, що не планують надавати дані про розпізнавання осіб за межі платформи, не існує закону, який заборонить це зробити, якщо у Facebook все ж змінять свою думку. Як, наприклад, зробили Amazon і Google, які також використовують власні технології для розпізнавання осіб.

На Google подали в суд за сканування і збереження біометричних даних жінки, яка мимоволі була відображена на 11 фотографіях, зроблених користувачем Google на їх телефон з операційною системою Android. Позов був відхилений, тому що позивач не постраждав від "конкретних травм", але він викликав стурбованість з приводу конфіденційності. Особливо в умовах того, що зараз скрізь є телефони з камерами. Тобто, умовно ви можете в лічені секунди знайти людину, яка була на задньому плані ваших фотографій з відпустки за 2004 рік.

Існує й інша проблема – використання такої технології владою.

Поліція може використовувати цю технологію не тільки для добра: для відстеження людей, які підозрюються у вчиненні злочинів або пошуку зниклих. Силовики також можуть шукати з її допомогою тих, хто не скоює злочин, наприклад протестувальників та інших осіб, яких вони вважатимуть "небажаними".

В даний час рітейлери в США використовують таку технологію для виявлення винних у магазинних крадіжках. Хоча це може допомогти запобігти збитків для компаній, це також створює серйозну проблему для тих невинних покупців, втручаючись в їх особисте життя.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>