banner banner banner banner

"Запоріжсталь" через залізничні проблеми змушена 30% вапняку імпортувати і підвищувати собівартість металопродукції, - гендиректор

Меткомбінат щомісячно споживає понад 100 тис. тонн вапняку

Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь", один з найбільших платників податків України та Запорізької області, у зв'язку з невирішеністю питань залізничного сполучення з непідконтрольною територією Донбасу змушений імпортувати вапняк, що призводить до збільшення витрат на сировину та підвищення собівартості металопродукції, пише "Інтерфакс-Україна".

Як повідомив генеральний директор підприємства Ростислав Шурма в Facebook, невирішені проблеми із залізничним сполученням з непідконтрольною територією Донецької області негативно впливають на комбінат "Запоріжсталь".

"Традиційно ми використовували вапняки виключно українського виробництва. Але зараз унаслідок проблем з вивезенням цієї сировини від нашого найважливішого постачальника – Комсомольського рудоуправління ми змушені компенсувати ці обсяги поставками з-за кордону. Зокрема, у серпні частка імпортних вапняків у загальному балансі комбінату досягне 30%", - констатував гендиректор.

При цьому він уточнив, що меткомбінат щомісячно споживає понад 100 тис. тонн вапняку.

"Імпортна сировина, з урахуванням логістичних витрат, в рази дорожче, ніж українська, що вкрай негативно впливає на собівартість нашої продукції і платіжний баланс України. Таким чином, унаслідок невирішених проблем з поставками залізницею ми втрачаємо конкурентоспроможність, наші українські постачальники скорочують виробництво, ми нарощуємо імпорт сировини, якої достатньо в Україні", - зазначив Шурма.

Топ-менеджер висловив надію на строкову реакцію з боку Кабміну, з урахуванням щоденного погіршення ситуації з транспортуванням вантажів по залізниці, коментуючи пост голови комітету парламенту з питань промполітики і підприємництва Віктора Галасюка, у якому той звернувся до уряду з вимогою негайно налагодити вантажні залізничні перевезення для підприємств ГМК.

Як повідомлялося, Галасюк у понеділок звернувся до Кабміну з вимогою негайно налагодити вантажні залізничні перевезення для підприємств гірничо-металургійного комплексу країни з метою збільшення надходження валюти. Галасюк зазначив, що через проблеми з перевезенням вантажів "Укрзалізницею" метпідприємства страждають від дефіциту сировини і втрачають ринкові можливості та експортну виручку.

За його словами, через низку проблем у залізничній інфраструктурі, у тому числі дефіциту тяги, недостатнього забезпечення пальним, неефективної координації існуючих ресурсів "Укрзалізниці", країна недоотримує близько 1,8 млрд дол. валютної виручки від роботи гірничо-металургійного комплексу.

У свою чергу гендиректор Маріупольського меткомбінату ім. Ілліча (ММК, Донецька обл.), що входить у групу "Метінвест", Юрій Зінченко у соцмережі Facebook подякував главі комітету Ради з промполітики за допомогу у вирішенні проблем галузі та маріупольських підприємств.

Раніше Зінченко зазначав, що метпідприємства недовиробляють металопродукцію і втрачають доходи, а держава - податки і збори, через що зберігаються проблем з транспортуванням сировини залізницею в бік Маріуполя. При цьому "ситуація з поставками сировини залізничним транспортом стрімко погіршується".

"Поки надії на поліпшення обслуговування підприємств ГМК з боку "Укрзалізниці" залишаються лише сподіваннями. Наведу приклад ситуації з маріупольськими меткомбінатами. Середній пропуск вантажних поїздів по перегону Комиш-Зоря – Волноваха в бік Маріуполя за 10 днів серпня склав близько 13 вантажних поїздів на добу (при мінімально необхідних 22 і давно обіцяних "Укрзалізницею" 16). Чисте недовиробництво чавуну (з урахуванням того, що більше чотирьох поїздів відвантажується з використанням морського транспорту зі значним подорожчанням) - 60 тис. тонн/міс." - констатував гендиректор, уточнюючи, що при збереженні поточної тенденції до кінця року меткомбінати в Маріуполі недовироблять 350 тис. тонн металопродукції на 120 млн дол.

Відповідно, підприємства недоотримають прибутки, скоротяться ресурси для підвищення зарплат співробітникам, відбудеться зниження відрахувань до бюджету Маріуполя та України.

Також повідомлялося, що об'єднання метпідприємств України "Укрметалургпром" (Дніпро) і Федерація металургів України (ФМУ) на початку серпня запропонували уряду оновлений перелік антикризових заходів для вирішення проблем гірничо-металургійного комплексу (ГМК).

"Запоріжсталь" – одне з найбільших промислових підприємств України, продукція якого широко відома і користується попитом у споживачів на внутрішньому ринку і в багатьох країнах світу. Спеціалізація - високоякісний сталевий г/к рулон, г/к лист, холоднокатаний лист, х/к рулон з вуглецевих і низьколегованих сталей, а також сталева стрічка, чорна жерсть, гнутий профіль.

Основні споживачі - виробники зварених труб, підприємства автомобільного, транспортного, сільськогосподарського машинобудування, виробники виробів побутової техніки.

"Запоріжсталь" знаходиться в процесі інтеграції у групу "Метінвест", основними акціонерами якої є ЗАТ "Систем Кепітал Менеджмент" (71,24%) і група компаній "Смарт-холдинг" (23,76%).

ТОВ "Метінвест Холдинг" - керуюча компанія групи "Метінвест".

Джерело: 112.ua
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>