Японія просить СОТ вирішити суперечку з Україною щодо автомобільних спецмит

Якщо японці подадуть вдруге прохання про створення експертної панелі на наступному засіданні DSB, яке пройде 26 березня, Україна буде змушена погодитися на створення панелі

Подробности
Японія звернулася до спеціального органу з вирішення спорів між членами Всесвітньої торгової організації (Dispute Settlement Body-DSB) з проханням створити експертну панель. Її метою буде залагодити конфлікт між Японією та Україною щодо спеціальних мит на імпорт автомобілів, введених Києвом у квітні 2013 року, пише "Капітал".

Зазвичай така пропозиція не приймається відразу після першого внесення. Але якщо японці подадуть її вдруге на наступному засіданні DSB, яке пройде 26 березня, Україна буде змушена погодитися на створення панелі.

Створення панелі займає 45 днів, після чого дев'ять місяців відводиться на вивчення ситуації, підготовку, надання всім сторонам фінального звіту та затвердження його. Таким чином, згідно з правилами роботи DSB, вердикт буде винесено приблизно в лютому 2015 р. Потім, якщо буде апеляція, виконання вердикту буде відкладено ще на три місяці.

Проте так багато часу на скасування спецмита може і не знадобитися. Хоча формально обмеження були введені на три роки, у ВААІД вважають, що вони повинні бути знижені не пізніше ніж з 14 квітня поточного року з урахуванням законодавчих вимог щодо лібералізації спеціальних заходів, дія яких перевищує один рік. Норма про поступову лібералізацію таких заходів через регулярні (рівні) інтервали протягом строку застосування після року їх дії міститься в статті Угоди про захисні заходи СОТ і в законі України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну". Відповідний лист ВААІД направила на початку лютого тодішньому президенту Віктору Януковичу і в.о. прем'єра Сергію Арбузову. За словами Назаренка, на початку минулого тижня асоціація отримала відповідь від адміністрації президента, в якій йшлося, що доручення вивчити лист від ВААІД і вжити заходів було передано в Міністерство економічного розвитку і торгівлі. Однако у зв'язку зі зміною влади в кінці минулого тижня далі формальної відповіді процес не пішов.

 

Японія почала консультації з Україною по автоподатках 30 жовтня 2013 року. Звинувачення Токіо на адресу Києва складалося з 11 пунктів, в тому числі було відзначено порушення Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (GATT), яка лежить в основі ВТО, і самої угоди СОТ про захисні заходи (Agreement on Safeguards).

Зокрема, Японія звернула увагу, що Україна, вводячи мита, не опублікувала звіт з обґрунтуваннями для їх введення і не провела попередні консультації з членами СОТ. Крім цих процедурних порушень, на думку Токіо, "Україна ввела захисні заходи вище тих, які були необхідні для попередження або вирішення серйозної проблеми". В свою чергу Київ стверджував, що спецмито було вимушеним заходом для захисту українських автовиробників від зростаючого автомобільного імпорту і скорочення вітчизняного виробництва авто.

У листопаді до суперечки приєдналися дві інші постраждалі від українських спецмит сторони - Євросоюз і Росія. Зокрема, Брюссель нарівні з Токіо і Вашингтоном був першим серед членів СОТ, хто засудив українські обмеження ще в березні минулого року (тобто до набрання чинності спецмит). Це пов'язано з тим, що європейські країни сильніше інших залишилися у програші від цього нововведення, особливо Німеччина, в 2012 р. поставила в Україну 27,2 тис. автомобілів загальною вартістю 645,5 млн дол., і Великобританія, яка продала в тому ж році в Україні 12,8 тис. автомобілів на 288,9 млн дол. Тому переговори Києва з Брюсселем почалися відразу після введення спецмита. Як розповідає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, в серпні тодішній прем'єр-міністр Микола Азаров запропонував європейцям поетапне зниження спецмит: на 30 % в кінці першого року дії, ще 30 % - через два роки, а їх обнулення - через три роки. Але європейцям пропозиція не сподобалася - вони не погоджувалися з необхідністю існування обмежень як таких.

Як розповів уповноважений уряду з питань європейської інтеграції Валерій П'ятницький, японці від українців подібної пропозиції не отримували - в процесі консультацій обговорювалися аргументи Києва на користь спецмита, а не шляхи врегулювання конфлікту. Як йдеться в заяві Японії, яка розглядалася вчора на засіданні DSB, після ініціювання 30 жовтня консультацій Японія провела дві зустрічі з Україною - 29 листопада і 21 січня. "На жаль, цих консультацій не вдалося вирішити спір", - йдеться в заяві.

Джерело: Капитал

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>