В Україні переробка шлаків становить 7% проти 70% у ЄС, — експерт Мінекології

В Україні розробляють "дорожню карту" щодо збільшення обсягів використання шлаків меткомбінатів і ТЕС у виробництві будматеріалів і будівництві. Завдання максимум – наздогнати Європу і звести відходи до нуля. Про це в коментарі "Обозревателю" повідомила голова громадської ради при Міністерстві екології та природних ресурсів Світлана Берзіна.

"Ми зібрали за круглим столом з обговорення цієї проблеми всіх – і виробників шлаків, і виробників будматеріалів, і компанії, які вже допомагають бізнесу в переробці, логістиці з управління шлаковими відходами. На виході ми сформуємо "дорожню карту", яку передамо Міністерству екології для включення в Національний план дій з реалізації державної екологічної політики до 2025 року. Адже вирішення проблем з техногенними відходами є одним з пріоритетних завдань. І сьогодні ми демонструємо, що такі документи потрібно готувати не в кабінетах, а з участю всіх секторів, всіх зацікавлених сторін – для того, щоб цей документ був життєздатним", – наголосила Берзіна.

За її словами, зараз мова йде про формування покрокової "дорожньої карти" з урахуванням того, які документи необхідно взяти, які механізми та інструменти застосувати, щоб досягти таких показників переробки шлакових відходів, як у Європі, де вони практично повністю переробляються з подальшим використанням у виробництві будівельних матеріалів.

"Сьогодні ми відстаємо від Європи в рази. Золошлакових матеріалів ми переробляємо 7% – проти 70% в ЄС. І в два рази менше, ніж в Євросоюзі, переробляємо металургійних шлаків: у нас це 40%, в Європі – 97%. При цьому це дуже хороші матеріали, які набагато краще природних "ведуть" себе в цементі, в бетоні, в дорожньому будівництві", – наголосила Берзіна.

Серед кроків з нарощування обсягів використання шлакових відходів у будівництві в ході круглого столу, зокрема, обговорювалося підвищення ренти на використання природних матеріалів (у Швеції цей крок дозволив збільшити переробку шлаків в 98 разів і досягти практично повної відсутності відходів). Внесено пропозиції також ввести протекційні заходи – введення пільгового тарифу на перевезення шлакових відходів та стимулювання вказувати в якості технічних вимог у тендерах на будівництво і ремонт доріг використання шлакових матеріалів при їх проведенні.

"Також повинна бути програма державної підтримки за рахунок екологічного податку, який дозволить модернізувати виробництво виробникам будматеріалів з точки зору установки спеціальних додаткових ліній, які будуть дозволяти додроблювати, створювати єдину масу цих шлаків, для того, щоб ввести в виробничий процес по виробництву будматеріалів",– заявила Берзіна.

Джерело: 112.ua
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>