Уніфікація тарифів на порожні вагони не повинна приховано збільшувати витрати вантажовідправників, – Ляпіна

УЗ повинна представити "справедливий" підхід щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів

Уніфікація тарифів на порожні вагони не повинна призвести до прихованого збільшення фінансового навантаження на вантажовідправників. Про це повідомила голова Державної регуляторної служби України Ксенія Ляпіна, повідомляють "Комментарии ua".

"Мета уніфікації, яка була заявлена "Укрзалізницею", зрозуміла, і цю мету ми поважаємо. Вони хочуть спростити своє адміністрування, щоб у них не було класів, а був один підхід, один тариф, і, виходячи з цього тарифу, вони вже могли б розраховувати і виставляти рахунки клієнтам", - сказала вона. 

За її словами, проти такої пропозиції ні бізнес, ні вони не заперечують, бізнес лише вказав на те, що під "маркою" уніфікації, насправді відбувається істотне збільшення тарифів. "Залізниця визнала, що це приховане збільшення на 2,5 млрд грн, і дискусія йде - наскільки. Бізнес вважає, що це збільшення на 5,4 млрд грн", - сказала Ляпіна. 

Ляпіна вважає, що "Укрзалізниця" зобов'язана представити "справедливий" підхід щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів. 

"Ми вважаємо, що тут має бути якийсь інший підхід. Уніфікація повинна бути, але вона повинна бути проведена без того, щоб навантаження збільшувалося на мільярди. Ви хочете усереднити тариф – усереднюйте, тільки правильно. У разі, якщо 90% вагонів у вас були за низькими тарифами і 10% за високими, ви підсумовуєте цей тариф арифметично і ділите навпіл, то отримаєте на 90% істотне збільшення і на 10% - деяке зменшення. Але це неправильне усереднення, математично неправильний підхід", - зазначила глава регуляторної служби. 

Також вона нагадала, що після торішнього підняття тарифів на вантажні перевезення на 15%, фінансове навантаження на вантажовідправників через дерегуляцію вагонної складової зросло на 50%. 

"Вони кажуть, що підвищили лише на 15%, тільки в результаті дерегуляції вагонної складової, власне вартість для перевізника зросла в рази. Тепер вона встановлюється "Укрзалізницею" без регулювання, без узгодження. А виросла в кілька разів тому, що відразу зросла вартість і приватного вагонного парку. Тобто реально відбулося підвищення майже на 50% загальної вартості", - сказала вона. 

Нагадаємо, раніше повідомлялося про те, що в липні 2018 року "Укрзалізниця" подала на погодження до Мінінфраструктури проект про уніфікацію тарифів на перевезення різних вантажів, йдеться про зближення класів тарифів з метою усунення преференції для окремих груп вантажовідправників. 

Такі ініціативи "Укрзалізниці" призведуть до прихованого підвищення тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом на 25%. 

Голова Федерації металургів України Сергій Біленький відзначав, що підвищення вантажних тарифів у 2017 році обійшлося бізнесу в 6,5 млрд грн додаткових витрат у рік. 

Також раніше повідомлялося, що минулого місяця керівники профільних промислових асоціацій звернулися до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням дати відповідні доручення Мінінфраструктури та "Укрзалізниці" щодо відкликання та скасування проекту наказу "Про внесення змін до коефіцієнти, які використовуються для перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ним послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів".  

Вони відзначали, що запропонована уніфікація тарифів призведе до збільшення витрат вантажовласників у грошовому вимірі на 5 млрд грн на рік. У той же час, голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна також висловилася про непідтримку наказу Мінінфраструктури в існуючому вигляді. 

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів