"Укрзалізниця" має створити оперативний штаб, аби вивезти врожай,- голова Аграрної конфедерації України

У цьому році по всій Україні очікується рекордна кількість врожаю зернових, яка може перетнути відмітку у 70 млн тонн. Але вивезти все вчасно і без втрат неможливо.

Про це розповів в ефірі 24 каналу голова Аграрної конфедерації України Леонід Козаченко.

"Ми робимо усе можливе, щоб отримати з наших полів найвищий врожай. Ми дійсно б’ємо рекорди. Але ми втрачаємо дуже багато за рахунок логістики. Невчасне перевезення цієї продукції зупиняють збирання. Ми вдень втрачаємо 1% прямо в полі: осипається, падає на землю, пропадає. Дуже погано розвивається перевезення автомобільними шляхами, а "Укрзалізниця" не може забезпечити нас достатньою кількістю локомотивів та вагонів", – зазначив Козаченко.

Слабка локомотивна тяга та нестача вагонів може стати причиною транспортного колапсу вже за кілька тижнів, коли залізниця зіткнеться з піковими навантаженнями. Така ситуація повторюється із року в рік, тому аграрії вимагають позбавити монополії "Укрзалізницю", яка з логістичною кризою не справляється. В Аграрній конфедерації переконані, що це буде можливо завдяки оновленню законодавства та допуску до вантажних перевезень приватної тяги.

"Треба використовувати досвід Європейського союзу. Тяга приватна, вагони – приватні, тільки магістральні лінії – в державних руках. У Сполучених Штатах Америки навіть магістральні лінії приватні. Треба йти було давним-давно цим шляхом. Нам вдалось дещо зробити в цьому напрямку 2 роки тому. Ми вибороли дозвіл на використання приватних вагонів. Завдяки цьому вирішили проблему дефіциту вагонів, і дали можливість запрацювати близько двом десяткам українських підприємств, що причетні до випуску цих вагонів",– наголосив Леонід Козаченко.

Свої вимоги Аграрна конфедерація висуватиме представникам нового парламенту. А поки немає політичної волі для законодавчих змін, щоб уникнути кризи потрібно створити оперативний штаб з перевезень, надавати перевагу українським виробникам та почати масштабну модернізацію рухомого складу залізниці. Аграрії наголошують: якщо ж монополіст і надалі буде лише підвищувати тарифи і не приділяти уваги поліпшенню якості перевезень, транспортного колапсу та економічних втрат Україні не уникнути.

Джерело: 112.ua
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>