banner banner banner

"Укрзалізниця" має ресурс і можливості не підвищувати вантажні залізничні тарифи, - експерти

На думку експертів компаній-членів Американської торгівельної палати, перед будь-яким підвищенням залізничних тарифів "Укрзалізниця" повинна показати результат від попереднього підвищення

З відкритих джерел

"Укрзалізниця" має ресурс і можливості не підвищувати вантажні залізничні тарифи в 2017 році. Про це йдеться в листі президента Американської торгової палати Андрія Гундера на ім'я міністра інфраструктури Володимира Омеляна, повідомляє Мінпром.

Зокрема він звернув увагу міністра, що згідно з наказом міністерства №782 від 8 жовтня 2013 року тарифи підлягають перегляду у разі, якщо рівень доходів від звичайної діяльності не забезпечує відшкодування поточних витрат залізниць, або ж якщо у них не вистачає коштів на здійснення капітальних інвестицій, необхідних для фінансування інвестиційної програми.

Гундер зазначає, що перша умова характеризується показником прибутку до сплати податків, відсотків, зносу й амортизації (EBITDA), який повинен мати планове значення +17,5 млрд грн без урахування індексації тарифу, що свідчить про здатність "Укрзалізниці" фінансувати операційну діяльність у 2017 році.

"Що стосується другої умови, хотіли б звернути Вашу увагу на запланований обсяг капітальних інвестицій" 22,7 млрд грн, що на 15,8 млрд грн більше факту 2016 року. За звітними даними за 5 міс. 2017 року на капітальні інвестиції було спрямовано 2 млрд грн (9% від запланованого річного бюджету). Окремо слід зазначити, що на початок року на рахунках УЗ було близько 7 млрд грн, чого було достатньо для фінансування 44% інвестицій, які Кабінет міністрів України дозволив здійснити УЗ без узгодження фінплану. Враховуючи фактичні дані використання інвестицій у попередні роки, запланований обсяг інвестицій неможливо освоїти ефективно", – зазначив він.

На думку експертів компаній-членів Американської торгівельної палати, перед будь-яким підвищенням залізничних тарифів "Укрзалізниця" повинна показати результат від попереднього підвищення, зокрема в розрізі ситуації з розподілом вагонів, їх обігом, швидкістю доставки та збереження вантажу. Гундер також висловив упевненість, що наступним кроком має стати розробка чіткого плану щодо подальшого поліпшення ситуації з відновленням/ремонтом вагонного і локомотивного парку УЗ, швидкістю відправок вантажів залізничним транспортом, наявністю палива, інвестиціями в оновлення рухомого складу УЗ тощо з чіткими термінами і метриками.

"Виходячи з вищесказаного, експерти компаній-членів палати звертаються до Вас, шановний Володимире Володимировичу, з проханням не підтримувати підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення, оскільки таке підвищення є передчасним та економічно необґрунтованим, і відповідно доопрацювати проект консолідованого фінансового плану УЗ на 2017 рік", – йдеться в листі.

У свою чергу виконавчий директор Європейської бізнес-асоціації Ганна Дерев'янко наголошує, що підвищення вантажних залізничних тарифів на 22,5% може мати негативний вплив на окремі галузі української економіки, у тому числі на середньо- і довгострокову конкурентоспроможність промисловості та агропромислового комплексу України.

У зв'язку з цим компанії-члени комітету Європейської бізнес-асоціації вважають за необхідне провести більш ретельний аналіз впливу підвищення тарифів на економіку України і порівняти з ефектом від залучення необхідного обсягу надходжень до "Укрзалізниці". Також вони вважають за необхідне опрацювати альтернативні джерела фінансування "Укрзалізниці".

Крім того, компанії-члени комітету Європейської бізнес-асоціації заявили про необхідність провести аналіз можливих негативних наслідків для "Укрзалізниці" внаслідок падіння обсягу перевезень у разі підвищення тарифів через перехід вантажовласників на автомобільний і річковий транспорт.

Джерело: 112.ua
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>