Україну чекають проблеми з вивезенням врожаю зернових на півдні, – аграрії

Цього року очікується рекордний врожай зернових в Україні. Однак через проблеми з логістикою аграрії прогнозують виникнення транспортного колапсу на півдні країни і суттєві проблеми з вивезенням зібраного зерна. Полегшити ситуацію на залізниці можна було б, якби держава вчасно почала готуватися до пікових навантажень в сезон збору врожаю.

Однак досі нічого зроблено не було. Таку думку в коментарі Обозревателю висловив голова Аграрної конфедерації України Леонід Козаченко.

"Логістика сьогодні є великою проблемою для наших фермерів. У нас не вистачає вагонів-зерновозів. У нас є проблема з перевезенням річковими маршрутами, хоча туди багато інвестували українські компанії. І є великі проблеми з перевезеннями автомобільним транспортом. У складовій витрат ми майже 30% витрачаємо на логістику. Для порівняння: в ЄС ці витрати складають близько 12%, в США – 9%. У нас витрати на доставку в порти дуже великі в порівнянні з іншими країнами", - зазначив Козаченко.

Така ситуація, на думку експерта, склалася через тотальну корупцію, зокрема, у залізничних перевезеннях.

"Бізнес-спільнота і громадськість останні років десять активно боролися проти створеної державою в цій сфері корупції. За те, щоб ми брали приклад з ЄС і США, де вагони і тяга, локомотиви є приватними. У розвинених країнах, як правило, держава у власності має лише магістральні залізничні лінії. Всі під'їзні шляхи і вагони – приватні. У нас же монополія держави створювала корупцію, яка, в свою чергу, зробила неможливою модернізацію. Держава і сама не наробила достатньо вагонів, і іншим не дала. Зараз вагонобудівні заводи завантажені заявками, але ми вже запізнилися. А щодо приватної тяги, щодо локомотивів взагалі держава чинить опір, як кажуть, до останнього патрона", - підкреслив Козаченко.

Полегшити ситуацію на залізниці можна було, якби держава вчасно почала готуватися до пікових навантажень в сезон збору врожаю. Проте до цих пір нічого не було зроблено.

"Трохи зняти напругу можна було, якщо б "Укрзалізниця" взяла в оренду хоча б дві сотні локомотивів і три-чотири тисячі вагонів. Цього ніхто не зробив. На жаль, ми змушені будемо терпіти всі ці проблеми", - переконаний Козаченко.

Ситуація, на думку експерта, ускладнюється ще й тим, що держава так і не прийняла необхідних законів для стимулювання річкових перевезень, що дозволило б втричі збільшити перевезення. Більш того, враховуючи початок ремонту шлюзів на Дніпрі, цей вид транспортування навпаки обмежиться. Недостатньо зроблено для налагодження логістики з використанням автомобільного транспорту.

"Проблема номер один у розвитку логістичних проектів – це корупція. Друга проблема – брак досвіду. Всі інші – похідні. Краще зараз не стане, ситуація в зв'язку з логістичними проблемами тільки погіршиться. Не роблячи приватною тягу, вагони, не роблячи те, що в Європі зробили ще 100 років тому, ми залишаємо цю проблему невирішеною", - підкреслив Козаченко.

Як повідомляв Oбозреватель, в південних регіонах України найближчим часом відбудеться транспортний колапс через очікувані пікові навантаження на глибоководні порти Чорного моря та інфраструктуру Одеської залізниці у зв'язку з сезонним зростанням перевезень зернових і будівельних (щебінь) вантажів, зростанням експорту і транзиту залізорудної сировини, а також активізацією морських поставок вугілля для енергетики та металургів України. Експерти закликають владу вжити заходів для недопущення транспортного колапсу, в тому числі віддати пріоритет транспортуванню українських вантажів.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>