Українським законодавством заохочується вільна конкуренція на ринку буксирних послуг, - директор "Екофлоту" Катерина Кузьменко

Закон дозволяє приватним і держкомпаніям працювати на ринку буксирних послуг і відкрито конкурувати між собою. Податки однакові для всіх, а різниця тільки у власності: в одному випадку вона - приватна,  в  іншому - належить державі. Про це інтерв'ю виданню "Українські новини" розповіла директор компанії ТОВ "Екофлот" Катерина Кузьменко.

"Закон України "Про морські порти України" встановлює вичерпний перелік послуг, які надаються виключно державними підприємствами. У числі цих послуг відсутні операції з буксирування. Іншими словами, це виключає монополію морських портів, як державних підприємств, на надання таких послуг, а значить, буксирувальниками можуть виступати і приватні компанії. Вільна конкуренція не тільки не заборонена, а, навпаки, заохочується державою", - зазначила Катерина Кузьменко.

За її словами, законодавство України та міжнародні норми дозволяють роботу державних та приватних суб'єктів у цій галузі в рівних правах. "Тому будь-яка заява про втрати доходів державного підприємства не є кримінальним діянням, а є проявом здорової ринкової конкуренції. Сьогодні, наприклад, приватні компанії-оператори таксі і маршруток, орендуючи автотранспорт у приватних осіб, охопили всю країну своїм сервісом пасажирських перевезень, замінивши на цьому ринку державні автопарки. Чи завдано шкоду кому-небудь? Очевидна негативна відповідь. Масу прикладів можна знайти і в інших галузях економіки", - впевнена Катерина Кузьменко.

Розповідаючи про компанію "Екофлот", її керівник зазначила: "В даний час наша компанія надає українським та іноземним судновласникам комплекс послуг по організації та виконанню внутрішньопортових буксирних операцій. У нас працюють понад 40 осіб. Це і висококласний управлінський персонал, і наші українські моряки, які працюють у своїй країні і платять в ній податки, а не виводять зарплату в офшори. Дві третини співробітників нашої компанії мають досвід роботи в галузі понад 10 років. Ми залучаємо флот на договірних умовах як в іноземних, так і українських компаній (у тому числі і на умовах довгострокової оренди). Найближчим часом плануємо придбання власного флоту".

За словами Катерини Кузьменко, в акваторії - вільний ринок буксирних послуг. "За Законом заборонити роботу приватних буксирних компаній не може ні МІУ, ні АМПУ, вони, навпаки, всіляко вітають приватний бізнес та інвесторів на транспорті і стоять на сторожі законів, що регулюють розвиток галузі в сучасному ринковому форматі. Торговий порт протягом 100 років був монополістом в акваторії, всі доходи йшли в казну порту, тепер часи змінилися, природно, після приходу на ринок приватних компаній доходи частково пішли в приватні компанії, але податки державі адже не зменшилися, створюються нові робочі місця для українських моряків і залучається сучасний високотехнологічний флот з-за кордону", - розповіла директор компанії "Екофлот".

Нагадаємо, Закон України "Про морські порти України" встановлює вичерпний перелік послуг, які надаються виключно державними підприємствами. У числі послуг відсутні операції з буксирування, що виключає монополію морських портів, як державних підприємств, на надання таких послуг, тобто буксирувальниками можуть виступати і приватні компанії. Законами України заохочується вільна конкуренція. Законодавством України не передбачений порядок застосування тарифів по модулю або за годинниковою ставкою, як і розмір самої ставки. Обидві тарифні ставки застосовуються на розсуд буксирної компанії, що надає послугу.

З 2014 року в Україні скасовано держрегулювання тарифів на буксирні послуги, і порт має право самостійно визначати вартість своїх послуг і продавати їх на ринку на свій розсуд без узгодження, надавати знижки і нараховувати надбавки до тарифів.

 

Джерело: 112.ua

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...