hyser.com.ua

Тарифну політику "Укрзалізниці" необхідно повернути в правове поле. Про це заявив президент Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков, повідомляє Мінпром.

"Вважаємо, що цього  року підвищення вантажних тарифів на залізничні перевезення є неприпустимим. Ми готові говорити про підвищення тарифів у новому фінансовому році. Але це, звичайно, не повинно бути таке різке підвищення, як пропонує УЗ, – 22.5%", - сказав він, виступаючи в Державній регуляторній службі на розширеному засіданні, присвяченому з'ясуванню реальної ситуації на ринку вантажних залізничних перевезень.

Каленков висловив думку, що, можливо, підвищення тарифів на перевезення в 2018 році можна було б провести, наприклад, у два етапи. Президент "Укрметаллургпрома" назвав необхідні умови для підвищення тарифів. Серед них - поліпшення операційної ефективності "Укрзалізниці". "Чому так виходить, що наші підприємства закуповують дизпаливо дешевше, ніж УЗ? Ви не хочете купити дешевше і заощадити 1 млрд грн?" - сказав він.

Наразі УЗ є однією з найбільш корумпованих держкомпаній, підкреслив Каленков. Він закликав керівництво залізниці навести порядок у сфері закупівель.

"Зараз, коли підвищують тарифи на вантажні перевезення і малюють прем'єр-міністру, які інвестиції підуть від цього підвищення, то це ж все не так насправді", - сказав він.

Гроші від підвищення тарифів – це фактично додатковий податок на приватний бізнес, пояснив Каленков. "Це гроші, які додатково виймають від реального сектору економіки, це ті гроші, які вони самі не можуть проінвестувати. Але у реального сектора ефективність цих інвестицій вище. Там якщо інвестиції 10 млрд грн, то це 10 млрд грн. А у вас 30-50% від цієї суми піде в офшори", - зазначив президент "Укрметаллургпрома".

Нагадаємо, тарифний комітет Мінінфраструктури на засіданні 31 серпня 2017 року погодив підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення усередині країни на 22,5% з 1 жовтня 2017 року. 13 вересня на своєму засіданні Кабінет міністрів схвалив фінансовий план "Укрзалізниці" з індексацією тарифів на вантажні перевезення у внутрішньому сполученні.