Плани УЗ щодо підвищення вартості вантажоперевезень загрожують українському експорту, - експерт

На його думку, проблему посилює недієздатність Нацкомісії з регулювання транспорту

З урахуванням того, що в 2017 році тарифи вже були підвищені на 15%, це може вдарити по українському експорту. Таку думку висловив в авторському блозі консультант "ЦТС-консалтинг" Павло Руденко, повідомляє "Уніан".

"З таким підходом у тарифоутворенні прогнозування вартості доставки вантажу для бізнесу стає дуже проблематичним і слабопрогнозованим, а напередодні нового зернового сезону і змін низки інших експортно-імпортних вантажопотоків може мати негативний ефект на конкурентні позиції наших товарів на зовнішніх ринках", - відзначає експерт.

На його думку, проблему посилює недієздатність Нацкомісії з регулювання транспорту.

"Природно, розставляти крапки над "і" та визначати розумні рамки для індексації ключових показників повинна спеціальна Нацкомісія з регулювання транспорту. Але поки точаться дискусії, хто повинен прописувати повноваження цього органу - Верховна Рада чи президент - УЗ діє по-старому, намагаючись в односторонньому порядку "проштовхнути" вигідні їй цифри. Природно, наштовхуючись на прогнозований опір вантажовідправників. Замкнуте коло чергового етапу "тарифних воєн" виходить на новий виток", - підкреслив Павло Руденко. 

Як відомо, "Укрзалізниця" вирішила підвищувати вартість вантажоперевезень не "класичною" прямою індексацією тарифів, а шляхом дерегуляції вагонної складової тарифу для парку власних вагонів, збільшення нормативної кількості діб у порожньому та завантаженому рейсі й уніфікації коефіцієнта порожнього пробігу для всіх тарифних класів.

Раніше повідомлялося, що Європейська бізнес-асоціація звернулася з листами в Державну регуляторну службу й "Укрзалізницю" з пропозицією оголосити мораторій на підвищення вантажних тарифів до створення Національної комісії регулювання транспорту – незалежного органу, який регулюватиме тарифну політику, зокрема у сфері залізничного транспорту. 

З такою ініціативою виступала Американська торговельна палата (АСС), що просила у влади призупинити підвищення вартості залізничних перевезень до моменту створення НКРТ та затвердження загальнодержавної моделі тарифоутворення на залізничні перевезення. Відповідну офіційну позицію АСС було викладено в листі на ім'я глави УЗ, міністра інфраструктури, міністра економічного розвитку, голови Держрегуляторної служби.

Джерело: 112.ua

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів