banner banner banner

В "Укрзалізниці" склалася критична ситуація з перевезеннями, - Каленков

Критична ситуація з вантажними перевезеннями склалася в "Укрзалізниці". Про це заявив президент ВП "Укрметалургпром" Олександр Каленков, виступаючи на нараді в Державній  регуляторній службі України, передає кореспондент Мінпрому

"Гірничорудні підприємства при нормативі завантаженості складів у 150 тис. т накопичили на сьогодні вже 700 тис. т продукції. Далі складувати нікуди. Ми в серпні не довантажили на експорт продукції більш ніж на 100 млн дол., і цей обсяг вже не перекриється вереснем. Це означає, що ми будемо змушені скорочувати обсяги виробництва", - сказав він. 

Президент "Укрметалургпрому" зазначив, що, за інформацією учасників наради, сьогодні на залізниці кинутими стоять 436 складів, в яких налічується до 25 тис. вагонів, тобто третина вагонного парку країни. 

При цьому від початку нинішнього року термін обернення вагона в "Укрзалізниці" виріс на 0,9 доби, що викликано головним чином дефіцитом локомотивів, який, за оцінками фахівців, перевищує 100 од.

Каленков звернув увагу на те, що проблеми із залізничною логістикою ставлять під питання можливості українських підприємств нарощувати обсяги виробництва. "Це негативно вплине на динаміку економічного зростання країни, про яке говорить керівництво держави, це вплине на валютні надходження в Україну і, відповідно, на курс гривні", - додав він. 

При цьому Каленков висловив упевненість, що проблема з перевезеннями в "Укрзалізниці" лежить не у фінансовій площині: "За даними "Укрзалізниці", з 18,4 млрд грн запланованих на нинішній рік інвестицій у рухомий склад освоєно лише близько 3,5 млрд грн за І півріччя, тобто 19% від усієї суми. Питання, найімовірніше, у процедурних проблемах УЗ: наприклад, проведення тендерів на закупівлю комплектуючих та запчастин. УЗ не може своєчасно закупити комплектуючі та запчастини, а у нас величезна кількість локомотивів перебуває в неробочому стані. Ми готові в цьому підтримати УЗ і допомогти домогтися перегляду процедур з метою убезпечити їх від впливу недобросовісних спекулянтів і посередників, які зривають проведення тендерів". 

Асоціації галузей вантажовідправників висунули ініціативу зібрати нараду на рівні віце-прем'єра, на якій можна було б обговорити заходи щодо поліпшення роботи "Укрзалізниці", зокрема щодо спрощення для компанії проведення тендерів на закупівлю обладнання і запчастин та можливості укладати довгострокові контракти з постачальниками. 

Своєю чергою Європейська бізнес-асоціація звернулася до міністра інфраструктури України і керівництва "Укрзалізниці" з проханням ввести мораторій на підвищення вартості вантажних залізничних перевезень до створення державного регулятора в цій галузі, а також затвердження загальнодержавної моделі тарифоутворення на залізничні перевезення. У своєму зверненні вантажовідправники відзначили, що за останні півтора року бізнес відчув на собі негативні наслідки підвищення тарифів на залізничні перевезення.

Джерело: 112.ua
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>