banner banner banner banner

Метро в Дніпропетровську не будується, тому що один з колишніх керівників області вимагає "відкат", - Пащенко

Перший етап тендеру на добудову метро в Дніпропетровську вже пройшов, були визначені 16 компаній з десяти країн світу

Фото з відкритих джерел

Будівництво Дніпропетровського метрополітену, яке повинно було відновитися на початку 2014 року і під яке був виділений кредит європейськими банками, досі не відновлено, тому що один з колишніх керівників області вимагає "відкат" з кредиту. Про це в ефірі телеканалу "Інтер" заявив політолог Віктор Пащенко.

"Перший етап тендеру на добудову метро в Дніпропетровську вже пройшов, були визначені 16 компаній з десяти країн світу. Наступний етап – вибір переможця на підставі запропонованої претендентами вартості робіт, і він повинен був бути проведений на початку 2014 року. Але тендер був зупинений. Причина зупинки тендеру до банальності проста. Як конфіденційно кажуть учасники тендеру, один з колишніх керівників області, який продовжує контролювати міськраду, вимагає не багато, не мало 10% від вартості тендеру. А простіше кажучи, "відкат" з європейських грошей! Тобто ціна питання в 35 млн євро. І поки ці гроші не будуть передані, тендер проводитися не буде", - говорить експерт.

За словами Пащенка, новою владою Дніпропетровщини добудова метрополітену була повністю зупинена: не були завершені процедури передачі метро з державної власності в комунальну власність міста, що є вимогою ЄБРР, а облдержадміністрація не передала проектну документацію в Кабмін.

"Внаслідок цього зараз найімовірніше буде потрібно також змінювати вже застарілу техдокументацію, все перераховувати і переробляти, а це може зайняти ще рік", - додає Пащенко.

І це ще не все: через їх дії місто втрачає щодня величезні гроші - відсотки за резервування кредиту. Заморожування будівництва метро коштує бюджету Дніпропетровська 2,7 тисячі євро щодня", - зазначає політолог.

За словами Пащенка, метробуд, який простоює - це загроза безпеці міста, оскільки тунелі можуть рано чи пізно провалитися і "втягнути" за собою весь центр міста.
"Також кліті для спуску робітників на даний момент визнані аварійними. Грошей на їх заміну немає.

Нарешті, метробудівці забезпечені заробітною платою лише до серпня включно, далі ні одним з бюджетів виплата їм зарплат не передбачена. І багато змушені шукати іншу роботу і змушені просто їхати, і багато з них в Росію. Ось ціна жадібності та безвідповідальності", - резюмує експерт.

Дніпропетровське метро – найкоротше в Європі (всього одна гілка, шість станцій, час проїзду – 15 хвилин). Його будівництво було почато ще 1982 року, а відкрити перші шість станцій від "Комунарівської" до "Вокзальної" вдалося лише в 1995-му. Після цього дніпропетровський метробуд простояв 15 років. У 2010 році під керівництвом Олександра Вілкула будівництво метро було відновлено.

Були проведені масштабні переговори з іноземними інвесторами, які зацікавилися проектом, який передбачав додати до наявних 6 станцій ще 3 ("Театральну", "Центральну" і "Музейну"). Завдяки цьому, нарешті, будуть з'єднані лінією метро спальні райони з центром міста - проспектом Карла Маркса. У 2012 і 2013 роках Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) і Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) надали кредит в 304 млн євро (при загальній вартості проекту в 367 млн) під найнижчу процентну ставку до 1,5%. Кредит взятий державою, яка буде погашати тіло кредиту з держбюджету. Дніпропетровськ буде погашати відсоток по кредиту.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>