Кожен раз нове керівництво УЗ пише нову Стратегію, але забувають про головне - необхідність її реалізації, - Криворучко

Олександр Криворучко 112.ua

Кожен раз нове керівництво УЗ пише нову Стратегію, але забувають про головне - необхідність її реалізації. Про це Facebook написав глава Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко, коментуючи нову стратегію "Укрзалізниці" на найближчі п'ять років, яку затвердив Кабмін.

"Кожне нове керівництво приходить в УЗ і пише нову Стратегію. При цьому всі забувають про головне - необхідність її реалізації. Розробляла Стратегію Наглядова рада УЗ. До компетентності її членів цього органу в цілому є великі питання. Вони не вміють ставити завдання, забезпечувати результат, у них немає мотивації і розуміння проблемних питань діяльності компанії. Ця Стратегія не має цільових показників, KPI для менеджменту, цілей щодо підвищення ефективності і зниження витрат. А, значить, УЗ спочатку ставить некоректні стратегічні цілі, які заведуть галузь і економіку в ще більший тупик", - написав він.

Він також зазначив основні 5 питань до нової стратегії УЗ.

"Обґрунтовані тарифи. Саме це стоїть на першому місці серед основних стратегічних ініціатив? У розумінні УЗ "обґрунтовані" - означає максимально можливі. Тобто вже при постановці цілей створюється конфлікт інтересів з клієнтами. І ніхто за це не говорить про те, що потрібно задовольнити потребу клієнтів або досягти з ними згоди. Більше того, як ми знаємо, УЗ не встановлює тарифи. Вона лише дає свої пропозиції: обґрунтовані чи не дуже, а затверджує їх акціонер, тобто Кабінет Міністрів. А, значить, досягнута ця мета може бути тільки лобістськими методами. Тобто компанія у своїй Стратегії спочатку ставить лобістські цілі?", - пише він.

"Реорганізація товариства, боротьба з корупцією, раціоналізація, тобто все те, що вимагає дій з боку керівництва компанії – тільки на других ролях. Боротьба з корупцією. Не усунення, а боротьба. Знову процес, знову менеджмент ні за що не відповідає. Він бореться. Якими методами? Запуск комплаєнс-офісу, який буде сам джерелом корупції, як багато антикорупційних органів в нашій країні. Йдеться і про превентивні заходи, але що мається на увазі - не зазначено. Напевно, творці Стратегії і самі не дуже розуміють", - зазначає він.

"Довгострокова інвестиційна програма. Передбачено два пункти:
1). Усунення накопиченого недоінвестування в інфраструктуру в минулі роки;
2). Збільшення якості і продуктивності рухомого складу, особливо тягового. Навіть аналізувати складно, так як нічого не зазначено. І потім відповідати менеджменту теж не за що", - пише він.

"Немає спонукання до дії. Наприклад, пункт в розділі "Раціоналізація активів": "Визначення оптимальної кількості та розташування виробничих підрозділів". Визначили. Що далі? Які рішення чи дії потрібні? Так у всьому. Тому, що документ орієнтований на процес, а не результат", - зазначив Криворучко.

Він також зазначив, що єдиний позитивний момент у новій стратегії - її регулярні публічні обговорення.

"Єдиний позитивний момент – це публічні обговорення виконання Стратегії кожні 6 місяців. В принципі, це крок до прозорості. Але з такою постановкою цілей, менеджмент буде помпезно розповідати про свої успіхи в їх виконанні. Але розслаблятися не варто. Спитаємо з усіх. Мало не здасться", - резюмував він.

Джерело: 112.ua
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>