banner banner banner banner banner

Конкурс "під одного" з участю Hutchison Ports необхідно скасовувати, - експерти

За словами Шавалюка, теоретично конкурс з одним учасником можливий, але тільки не в українських реаліях

Конкурс на оренду ключових потужностей одного з найбільших українських морських портів - ДП МТП "Чорноморськ" - необхідно скасовувати або переносити на більш пізні терміни, поки не з'являться інші учасники, крім китайської Hutchison Ports, - вважає економічний експерт Любомир Шавалюк, пише "Аргумент". За його словами, теоретично конкурс з одним учасником можливий, але тільки не в українських реаліях.

"Ну, це не нормально однозначно. Тут треба розбиратися, наскільки цей конкурс прозорий. І взагалі була якась інформаційна кампанія з боку держави - щоб залучити більше учасників?" - сказав експерт.

Раніше експерт Центру протидії корупції Сергій Гула заявив, що конкурс з одним учасником - це, найімовірніше, корупційна схема, оскільки для такого великого і рентабельного об'єкта, як порт "Чорноморськ", не складно знайти щонайменше двох потенційних інвесторів. Однак ще з 2017-го року, крім Hutchison Ports, ніхто більше не подав заявку на участь.

"Там, де бере участь одна компанія - швидше за все, це корупційна схема. Якщо немає конкуренції, це породжує зловживання і корупцію. Органи держвлади і місцевого самоврядування, прокуратура повинні зацікавитися таким перебігом подій і розібратися - чому немає інших альтернативних українських або західноєвропейських компаній, які хотіли б укласти угоду оренди", - зазначив Гула.

Не дивлячись на те, що серед заявників - тільки Hutchison Ports, Мінінфраструктури анонсувало конкурс вже в серпні поточного року. Профспілки "Чорноморська" планують заблокувати конкурс через суд або іншими більш радикальними методами, - про це заявив профспілковий лідер Сергій Бризгалов.

При цьому, за даними Фонду держмайна, конкурсу може і не бути зовсім, якщо більше ніхто не подасть заявку на участь. У такому разі можливий варіант прямих переговорів з Hutchison Ports, як з єдиним охочим орендувати причали № 1-6 та 43 га землі ДП МТП "Чорноморськ".

Кандидат економічних наук, професор Олена Сльозко вважає, що Україні необхідно поводити себе обережніше, оскільки китайське лобі - вкрай агресивне і готове на багато що заради поставлених цілей. А порт "Чорноморськ" дуже цікавий для Китаю, вважає вона.

"Китай начебто як м'яка сила в світі вважається, але насправді вони дуже жорстко будуть брати своє. Якщо цей порт буде у них, буде дуже складно потім повернути назад. І дуже дивно, що державний порт знову намагаються віддати через офшор. Хоча скільки було скандалів, скільки проти офшорів", - підкреслила Сльозко.

Нагадаємо, в офіційній заявці на участь у конкурсі фігурує не материнська китайська компанія, а її офшорна структура Hutchison Ports Development Limited, зареєстрована на Британських Віргінських островах. Мінінфраструктури заявило про реєстрацію в Україні дочірнього підприємства Hutchison Ports. Однак у міністерстві так і не надали офіційного підтвердження про те, що учасником у конкурсі буде саме українська, а не офшорна "дочка" китайського оператора.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>