Гройсман повинен пояснити, чому збираються запроваджувати квоти на імпортний бензин, - Ярошевич

Олег Ярошевич 112.ua

Введення квот на імпорт нафтопродуктів позбавить український ринок конкуренції і підвищить ціни на бензин на 30-40%. Щоб не допустити цього, громадський рух "АвтоЄвроСила" має намір провести низку мітингів, а також страйки в містах України 18 квітня. Таку заяву в ефірі телеканалу "112" зробив лідер цього руху Олег Ярошевич.

Ярошевич провів аналогію між введенням квот на ввезення нафтопродуктів і акцизом на ввезення старих автівок із Європи. Він переконаний, що під прикриттям "захисту вітчизняного виробника" проводяться схеми лобіювання в інтересах олігархів, які володіють вітчизняними нафтопереробними заводами.

Ярошевич переконаний, що зараз на ринку діють природні обмеження у вигляді конкурентних відносин, а тепер "нам потрібно зберегти квоту або дозвіл тільки для внутрішнього виробника. Якщо у нас не буде звичайної конкуренції, нема з чим порівнювати", - зазначає він.

Зараз, за словами Ярошевича, основними постачальниками бензину в Україну є Литва і Білорусь, і їхня продукція відповідає європейським стандартам.

Серед наслідків зростання цін на бензин Ярошевич називає не тільки можливий зрив посівної та збиральної кампаній, але й виникнення труднощів у роботі громадського транспорту.

"Відповідно ми, як громадська організація, робимо на 18-те число великий мітинг під Кабміном і по всій Україні, ми на сьогоднішній день з відкритими листами звернулися до всіх керівників великих підприємств або продавців, таких, як "Окко", WOG, про те, що вони мають висловити свою позицію щодо підняття або введення так званих обмежень та акцизних ставок", - заявив він, додавши, що прем'єр-міністру Володимиру Гройсману направлено відкритий лист з вимогою пояснити доцільність та причини їх введення.

Йдеться про пропозиції компанії "Укртатнафта" (56% якої належать приватним інвесторам (в т. ч. Ігорю Коломойському) з 1 травня 2018 року встановити квоту на постачання іноземного палива, що призведе до різкого подорожчання бензину та дизельного палива в Україні.

"В цілому ми будемо мати справу з монополією "Укртатнафти", а прогнозувати її поведінку неможливо... Аналіз заяви "Укртатнафти" показує, що на піках вона не зможе забезпечити поставки в рамках запропонованих квот, що означатиме необхідність імпорту з 30% митом. В даному випадку це близько плюс 4 грн/л і абсолютна непередбачуваність у забезпеченні ринку паливом", - сказав глава Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн. 

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів