Експерт розповів, що в "УЗ" закуплять електровози за кордоном, а не в Україні

В Україні ще в 2000-х роках почали розробку універсального локомотива ДС4, але проект так і не реалізували.

Його швидкість могла вже тоді досягати 200 – 220 км/год, що значно вище швидкості курсуючих нині Hyundai (160 км/год). Однак проект українського двосистемного електровоза так і не реалізували. Зараз же "Укрзалізниця" планує закупити подібні електровози за кордоном, а не в Україні, написав глава Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко у Facebook, повідомляє "Обозреватель".

Криворучко нагадав, що до розробки пасажирського електровозу подвійного живлення приступив Дніпровський електровозобудівний завод (ДЕВЗ) на початку 2000-х років. Він повинен був працювати як на постійному, так і на змінному струмі.

"В Україні частина залізничних шляхів електрифікована (на них працюють електровози), частина не електрифікована (на них працюють тепловози). Серед електрифікованих є ділянки з постійним, є з перемінним струмами, на кожному з яких працює свій тип локомотивів.

Двосистемні електровози ДС4 здатні працювати як на постійному, так і на змінному струмах, тобто фактично для руху можливо використовувати один, а не два локомотива. За рахунок чого скорочується час руху в дорозі, т. к. на станціях, де стикуються два різних види струму, відсутня необхідність робити заміну локомотива, що вимагає зупинки близько півгодини і більше (впевнений, багато хто стикався з подібними зупинками в поїздках)", – написав Криворучко про перевагу такого локомотива.

Проект створення універсального електровоза ДС4 на ДЕВЗ мав 2 етапи. Але в підсумку серійний випуск електровоза так і не був налагоджений. Була інформація, що електровоз перебував на стадії складання. Але зацікавленості з боку “Укрзалізниці" не спостерігалося, т. к. УЗ не мала наміру вкладати свої інвестиції в розробку нових електровозів.

Він звернув увагу на цей унікальний проект, оскільки УЗ в найближчі п'ять років запланувала купити локомотиви такого типу, але не в українського виробника. Питання про це в березні цього року підняв керівник УЗ Євген Кравцов.

"Він розуміє ефективність використання машин даного типу і його аргументи збігаються з вищевказаними, і навіть оголошено, що в плани закупівлі на найближчі п'ять включені двосистемні пасажирські електровози. АЛЕ!!!

Зараз в якості постачальників двосистемних локомотивів УЗ вже розглядається не український виробник (неважливо, ДЕВЗ, КВБЗ, в т. ч. за участю электровозоремонтних заводів), а французька Alstom, китайська CRRC, третя в цьому списку може з'явитися навіть канадська компанія "Bombardier"", – пише Криворучко.

За словами Криворучка, розробка і закупівля універсального електровоза в Україні стимулювала б економіку країни.

“Так, щоб повноцінно відновити і запустити той же ДЕВЗ потрібні додаткові грошові кошти і певний період часу. Але це наш виробник, це наші робочі місця. Говорячи простою мовою, купуючи у вітчизняного виробника утворюється багатоступеневий ланцюжок, що стимулює економіку: підприємство-виробник отримує замовлення, для їх виконання набуває комплектуючі матеріали та обладнання, по більшій частині це також можна зробити у вітчизняних виробників, що стимулює розвиток суміжних галузей (машинобудування, електротехніка, металлопрокатное виробництво тощо), створюються робочі місця, в цей же час держава отримує податки від підприємств-виробників, податок на доходи фіз. осіб – і найголовніше, якісний продукт”, – вважає експерт.

Криворучко додав, що у нас простіше простого купити локомотиви в іноземців. Але потрібно пам'ятати, що купуючи у них, ми стимулюємо чужу економіку.

"Зараз локомотивний парк "Укрзалізниці" вкрай зношений, і рано чи пізно компанії доведеться його оновлювати – а це сотні різних локомотивів. Коли потрібно починати про це думати, коли потрібно шукати резерви всередині країни? Можливо, це потрібно було зробити ще вчора???

Думаю, було б правильно для нової влади зберегти дане державне підприємство і вдихнути в його проекти життя, це важливіше багатьох позначених починань, подивимося", –резюмував голова Асоціації власників вагонів.

Джерело: 112.ua
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>