Експерт пояснив, чому для інвесторів важливі стимулюючі тарифи

"На відміну від "витрати плюс" система стимулюючого регулювання є більш прогресивною", - вважає він

Впровадження стимулюючого регулювання, успішна практика його застосування призведе до підвищення інтересу до сфери розподілу та постачання електроенергії в Україні. Таку думку в інтерв'ю "Українським новинам" висловив партнер департаменту корпоративних фінансів Deloitte в Україні Артур Огаджанян, повідомляє "Главком".

"Спілкуючись з десятками зацікавлених зарубіжних інвесторів, що розглядали в 2016 році можливість придбання у держави пакетів акцій шести обленерго, ми, серед іншого, практично від усіх чули одне й те саме. Перша умова для розгляду питання про інвестиції в придбання цих компаній - це впроваджена в Україні система стимулюючого регулювання, причому не обов'язково саме в цих компаніях; важливим є прецедент", - зазначив експерт.

За його словами, інвесторам недостатньо побачити, що сьогодні система вже впроваджена, їм необхідно переконатися, що стимулюючим регулюванням названо те, що таким вважається в інших країнах, що назва і суть збігаються.

Огаджанян додав, що, на відміну від "витрати плюс" система стимулюючого регулювання, за умови її коректного застосування, є набагато більш прогресивною.

"По-перше, тариф формується як сума базових складових: витрати на підтримку активів (амортизація), операційні витрати, норма прибутку, компенсація податку на прибуток. По-друге, тариф встановлюється на регуляторний період (в Україні перший - три роки, наступні - п'ять років). Таким чином, забезпечується передбачуваність тарифу, а зрозумілий алгоритм розрахунку забезпечує його більшу прозорість, хоча в деталях розрахунок досить складний", - підкреслив експерт.

Він також зазначив, що, маючи гарантовану суму тарифу, компанія має мотивацію оптимізувати свої витрати, тому що вигоди, отримані при цьому - це додатковий заробіток компанії.

"Зниження (оптимізація) витрат враховується при формуванні тарифу в майбутньому, що стримує його суттєве зростання, а в умовах невисокої інфляції теоретично може навіть призводити до певного зниження", - вважає Огаджінян.

За його словами, витрати, які компанія зобов'язана нести в рамках інвестиційних програм - це не заробіток компанії, а її зобов'язання розвивати активи, при цьому компанія зобов'язана забезпечувати якість послуг, що надаються.

"Така система в цілому буде давати компаніям можливість залучати кредити до оновлення активів, як мінімум, через більш зрозумілий розмір очікуваних грошових надходжень протягом декількох наступних років", - підкреслив експерт.

Нагадаємо, НКРЕКП підготувала нормативну базу для переведення енергокомпаній на RAB-регулювання в липні 2017 року. У січні 2018 року постанова була опублікована, що відкриває можливість для переходу обленерго на цю систему.

Стимулююче регулювання - це механізм тарифоутворення на основі довгострокового регулювання тарифів (3,5 або 8 років). Даний метод направлений на залучення інвестицій для будівництва та модернізації інфраструктури мереж, що передають енергоносій (електроенергія, теплова енергія і т. д.), і стимулювання ефективності витрат компаній-постачальників.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>