banner banner banner banner

Експерт підрахував втрати обороноздатності України через блокування інвестицій в "Мотор Січ"

Фото з відкритих джерел

За роки дії необґрунтованого протизаконного арешту акцій ПАТ" Мотор Січ " прямі втрати склали майже 20 мільярдів гривень. Такі підрахунки оприлюднив у своєму блог член правління українсько-китайського інвестиційного клубу Андрій Пилипенко. За оцінкою експерта, недоотримані українським бюджетом мільярди-це і є реальний удар по обороноздатності воюючої країни, яка могла б на ці гроші оснастити свою армію сучасними озброєннями.

"За роки дії арешту акцій" Мотор Січ " недоотримала виручки приблизно півмільярда доларів США — у гривневому еквіваленті це близько 14 млрд.кожна гривня чистого доходу компанії забезпечувала надходження приблизно 0,25 грн у вигляді податків до бюджетів різних рівнів. Отже, втрати бюджетної системи України від недоотриманих податків за період дії арешту в 2017-2020 роках склали за найконсервативнішими підрахунками близько 3,5 млрд грн", - написав експерт

Пилипенко звертає увагу, що поки Вашингтон залякував Київ міфами про уявні втрати від участі китайських інвесторів у діяльності "Мотор Січ", Україна зазнала цілком реальних втрат не тільки з точки зору фінансів.

"Поки в ЗМІ вкидають казки про те, як Китай зариться на Українські технології, обороноздатність України вже підірвана втратами держави від недоуплачених "Мотор Січью" податкових платежів. Давайте порахуємо, що наша воююча країна могла купити своїм військовим на недоотримані 3,5 млрд грн.: 17 новітніх французьких кораблів з системами озброєння; 26 найсучасніших танків в Україні " "Оплот"; більше 23 вертольотів Н-125; більше 100 новітніх бронетранспортерів БТР-4", — порахував Андрій Пилипенко.

За його словами, блокування діяльності "Мотор Січ" українською владою — це і є справжнє шкідництво і диверсія, за якими відкриті кримінальні справи за фактом продажу акцій українського виробника авіаційних двигунів.

"Поки Великі авіаційні держави грають складні шахові партії, українська еліта ніяк не може піднятися вище дисципліни "перетягування каната". Така світоглядна обмеженість-причина бідності. Блокуючи доступ китайських інвесторів на "Мотор Січ", українська влада позбавляє країну замовлень на сотні мільярдів доларів США, відмовляється за українців від припливу валюти і величезних інвестицій для розвитку цілої галузі, завоювання інших ринків, усвідомлено йде на втрати бюджету і латає дірки в ньому зростаючими боргами перед МВФ", — описує експерт втрати України і додає, що Україна крім грошей втрачає і більш цінне — унікальні можливості і час, поки ринок авіаційних двигунів Китаю ємністю трильйони доларів ділять великі західні корпорації.

У своїй статті експерт наводить схему корпоративних зв'язків корпорації Aero Engine Corporation of China з глобальними західними лідерами авіаційного двигунобудування, серед яких ми знаходимо спільні підприємства з компаніями Rolls-Royce, Safran і навіть американськими United Technologies і General Electric Aviation — як відомо, Вашингтон чинив найбільш відкритий і агресивний тиск на Київ для зриву україно-китайської угоди з акціями "Мотор Січ".

"Поки команда Порошенка "розводила" США уявною загрозою від придбання ПАТ "Мотор Січ" китайськими інвесторами, всі провідні світові літакобудівні держави успішно працюють в КНР і з КНР. Перелік компанії відмінно видно на офіційному сайті китайської Aero Engine Corporation of China, куди українські чиновники, мабуть, не спромагаються зазирнути. Причому цей список - лише офіційна "верхівка айсберга", оскільки ці компанії співпрацюють між собою, а також взаємодіють у складі консорціумів. Британська Rolls-Royce, Французька Safran і навіть американські United Technologies і General Electric Aviation мають спільні підприємства з
китайською авіадвигунобудівною корпорацією, постачають їй комплектуючі", — розкриває експерт маловідомі подробиці діяльності в Китаї західних авіадвигунобудівних корпорацій, і наводить довгий перелік їхніх спільних проектів, які були реалізовані за минулі три роки, поки діяльність української "Мотор Січ" заблокована арештом її акцій під надуманими приводами.

У підсумку, як пише експерт, підприємство вже знаходиться за межею виживання: економічно показники впали в рази, вже 3 роки на підприємстві падають зарплати, звільняються тисячі співробітників. Завод з економічного флагмана з містоутворюючим статусом Запоріжжя перетворюється на тяжкий соціальний тягар: соціальні відрахування знижуються майже в три рази,
бюджет недоотримує мільярди гривень податків.

"Україну буквально поставили на паузу в глобальній конкурентній гонці, а значить "великі гравці" домоглися свого — прибрали суперника. У нас залишився останній шанс зайняти гідне місце за цим столом — китайці ще чекають українську техніку, але, судячи з інвестиційного спору, їх терпіння надовго не вистачить", — підсумовує Пилипенко.

Раніше нардеп Олександр Дубинський звинуватив менеджмент "Мотор Січ" і Міноборони в недбалості, через яку загинули українські курсанти. Депутат зажадав від президента Зеленського і силовиків розібратися в причетності до катастрофи ставлеників екс-власника "Мотор Січ" В'ячеслава Богуслаєва, які завдяки арештам акцій зберегли повний контроль над заводом незважаючи на зміну акціонерів.

Нагадаємо " "Мотор Січ" погодилася продовжити без ремонтів до 2021 року роботу двигунів АН-26, двигуни якого відпрацювали три десятиліття.

Джерело: 112.ua
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>