banner banner banner banner

Експерт: Авіаспівробітництво з Туреччиною і відмова в ньому Китаю - приклад подвійних стандартів ставлення до інвесторів

Фото з відкритих джерел

Інформація керівника Укрспецекспорту Вадима ноздрі про пріоритетність військово — технічного співробітництва з приватними компаніями Туреччини у сфері авіаційного двигунобудування в контексті порушення прав приватних китайських інвесторів ПАТ "Мотор Січ" - приклад подвійних стандартів і показник ненадійності України як партнера в міжнародних відносинах. Про це заявив Павло Розенко, Екс-віце-прем'єр-міністр України, коментуючи нещодавнє інтерв'ю ніздрі, про яке ЗМІ згадали у зв'язку з візитом Зеленського до Туреччини.

Як відомо, з 2016 р.українські органи влади блокують угоду китайських інвесторів з купівлі авіабудівного ПАТ "Мотор Січ". Накладений судом за ініціативою СБУ арешт на акції не дає можливості новим власникам брати участі в управлінні і модернізувати виробництво. Таку лінію дій української влади китайські інвестори назвали державним рейдерством, оцінили свій збиток від експропрійованих інвестицій і недоотриманого доходу в 3,5 млрд.дол., а тепер найняли імениту американську юркомпанію і йдуть в міжнародний арбітраж з високими шансами на перемогу.

Однією з причин зупинки приватної комерційної трансакції в СБУ спочатку назвали ризики можливого трансферу технологій у сфері авіаційного двигунобудування в КНР. "Дивовижна історія. Як ми бачимо із заяв ніздрі, а також зі складу делегації, яка поїхала з Зеленським до Туреччини, українська влада дозволяє і вітає трансфер технологій авіабудування в цю країну, яка поводиться дуже активно на ринку озброєнь і в "гарячих точках планети". Причому мова йде не про стародавні радянські технологічні рішення, а про новітні ноу-хау для безпілотників. І не про якесь заштатне держпідприємство, а про ЗМКБ "Івченко-Прогрес", яке володіє патентами на розробки, якими користується ПАТ "Мотор Січ". Тобто це державне КБ може передавити технології туркам – зауважимо, приватній турецькій компанії. А китайські інвестори "Мотор Січі "не можуть почати розвивати підприємство, яке взагалі не має патентів, тому що всі права інтелектуальної власності у"Івченка-Прогрес". Може, українська влада спеціально не пускає іноземних інвесторів на "Мотор Січ", щоб каламутити там схеми, як раніше?",- дивується Павло Розенко.

Нагадаємо, у своєму інтерв'ю гендиректор Укрспецекспорту Вадим Ноздря розповів про можливу співпрацю у сфері розробок і створення спільних виробництв у сфері авіаційного двигунобудування між Україною, ЗМКБ "Івченко-Прогрес" і приватною турецькою компанією Baykar Makina. Зокрема, мова може йти про участь турецьких компаній в розробках двигунів для крилатих ракет-турецька сторона цікавиться цілою лінійкою двигунів ЗМКБ "Івченко-Прогрес "і ВАТ" Мотор Січ" для використання на своїх новітніх авіаційних платформах. ЗМКБ" Івченко-Прогрес " безпосередньо поставляє турбогвинтові двигуни АІ-450С для нового турецького стратегічного безпілотника Akinci.

"Про яку рівність інвесторів перед українським законом йдеться? Що дозволено Юпітеру не дозволено бику? Але ж рівність-одне з ключових положень двосторонньої Угоди про захист інвестицій між Україною і Китаєм, про порушення якого кричать на весь світ китайські інвестори "Мотор Січі". Устами ніздрі держава прямо визнається в подвійних стандартах і нерівному ставленні до партнерів з різних країн! Дивно, що нашого посла в Китаї ще нікуди не викликали і не поставили хрест на серйозних двосторонніх відносини і якихось контактах на вищому рівні",-вважає Павло Розенко.

Раніше президент України Володимир Зеленський в інтерв'ю агентству "Сіньхуа" висловився за поглиблення політичного, культурного та економічного україно-китайського співробітництва, а також розширення партнерства у сфері взаємної торгівлі. З цією метою, як повідомив президент Зеленський, готується засідання Міжурядової україно-китайської комісії, а також висловив надію на зустріч з главою КНР Сі Цзіньпіном.

Джерело: 112.ua
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>