Голова парламентського Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич назвав нереальними плани з будівництва залізничної вузької колії європейського стандарту за маршрутом з Одеси до Львова. В той же час він наполягає на прокладанні євроколії від західного кордону до Львова. На думку нардепа, це дуже перспективний проект, який дасть чимало переваг як Львівському регіону, так і державі загалом. Про це Ярослав Дубневич розповів в інтерв'ю інтернет-виданню "Обозреватель".

"Євроколія від західного кордону до Львова була б зараз дуже доцільною, оскільки вона може стати транспортною артерією, що об'єднує Львівщину з Європою. Таким чином з'явиться український сегмент Великого Шовкового шляху на території Львівщини. Євроколія сприятиме створенню транспортно-логістичного хабу на Львівщині. Це дасть країні відразу масу переваг",- каже нардеп.

За його словами, виграють, у першу чергу, українські аграрії, які сьогодні відправляють зерно на експорт або морем (через одеські порти), або автотранспортом (через західний кордон). "Залізна дорога задіяна не так активно, як могла б, оскільки перевалка відбувається вже на території Польщі, а переставляти вагони з нашої візки (шириною 1520 мм) на європейську – це додаткові витрати, і чималі. До того ж, зі збільшенням потоку вантажів з України, який спостерігається останнім часом, перевалка в Польщі гальмується – там не справляються. Возити зерно в одеські порти – витрати на дорогу. Транспортно-логістичний хаб на Львівщині, який би мав сполучення з Європою за допомогою євроколії, дозволить нашим аграріям економити і на логістиці, і на часі",- зазначає голова Транспортного комітету.

Львівський хаб може бути також цікавий металургам, хімікам, машинобудівним підприємствам, вважає він.

"Спрощене залізничне сполучення з Європою – це шанс для багатьох українських підприємств, які виготовляють власну продукцію або переробляють імпортну сировину, або ж задіяні як великовузлові складські підприємства, заощадити час і значні кошти на транспортування своєї продукції в Європу. Крім того, це може залучити іноземних інвесторів, міжнародний бізнес", - стверджує Дубневич.

На його думку, з відкриттям хаба на Львівщині великі міжнародні корпорації (як з боку Європи, так і з Китаю) отримають можливість мати на території України власні підприємства та безперешкодно транспортувати або перевалювати і зберігати вже готову продукцію.

"Український ринок праці ще довго буде залишатися привабливим для міжнародного бізнесу. Відповідно, для України це нові робочі місця, це розвиток інфраструктури, це новий рівень в транспортній галузі. Львівський регіон сьогодні виглядає більш ніж привабливо: європейський кордон поруч, дороги є. Більше того: є і відрізок євроколії, який йде територією Львівщини. Залишається тільки підвести до Львова. Західний регіон повинен перетворитися на центр тяжіння для постіндустріальної економіки, куди будуть прагнути потрапити як світові і європейські компанії зі своїми технологіями (щоб розміщувати там власні підприємства), так і українські виробники. І сама Україна повинна стати полюсом тяжіння для світового бізнесу", - підсумовує Ярослав Дубневич.