Банки будуть боротися з шахрайством з допомогою блокування грошей на картах українців

Банки запропонують клієнтам підписати нову редакцію договору про користування системою інтернет-банкінгу. Вона повинна розширити можливості фінансистів по поверненню клієнтських грошей

AP
Національний банк України рекомендував банкам змінити правила проведення платежів за допомогою банківських карт. Відповідні рекомендації містяться в листі НБУ № 25-111/29563, який було розіслано напередодні Нового року, пишуть "Вести. Бізнес". Лист є реакцією на грудневий сплеск карткового шахрайства.

"Справді, багато українських банків недостатньо захищають доступ клієнтів до своїх систем дистанційного управління рахунками, і не повідомляють клієнтів про всі ризики. Наприклад, деякі фінустанови дозволяють клієнтам відправляти платежі після самої простої ідентифікації - по логіну і паролю. Навіть без sms-підтвердження на мобільний телефон. В цих випадках мова зайде про посилення заходів безпеки та зміну правил платежів", - зазначив начальник управління інформаційних технологій "Банку Національний кредит" Дмитро Довгий.

Крім усього іншого, багато банків запропонують клієнтам на 2014 р. підписати нову редакцію договору про користування системою інтернет-банкінгу. Новий договір повинен розширити можливості фінансистів по поверненню клієнтських грошей, якщо ті були викрадені у власника, і опинилися на рахунку шахрая.

Втім, на запропоновану Нацбанком схему перерахування і блокування грошей перейдуть не всі банки. "Такий підхід без належного розслідування може викликати сплеск шахрайства, коли клієнт-відправник стане заявляти про несанкціонований платіж в банк і вимагати повернення коштів", - сказав Довгий.

Тим не менше, умови переказу коштів все-таки змінять, хоча і з деякими корективами. У багатьох фінустановах готові ввести схему арбітражу. Тобто не повертати гроші на першу вимогу людини - одразу після її заяви про те, що гроші вкрали (а не він сам їх перерахував). А робити це після відповідної перевірки.

Нагадаємо, що потерпілим повертають викрадене з карток тільки після розслідування, а воно може тривати від 30 днів до 2-6 місяців (залежно від банку).

Крім того, лист містить рекомендацію провести додатковий інструктаж для приватних підприємців та бухгалтерів компаній, з рахунків яких останнім часом все частіше стали зникати кошти. Вони працюють через системи Клієнт-банк, яка передбачає використання ключів. Їх неналежне зберігання іноді веде до отримання секретної інформації зацікавленими особами.

Джерело: "Вести"
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>