Аудитори Рахункової палати вважають, що держбюджет втрачає півмільярда гривень на рік через монополію ProZorro, - ЗМІ

"Згідно з даними аудиту Рахункової палати, найбільші втрати держбюджету криються в заробітках адміністраторів електронних майданчиків", - відзначають в матеріалі

Аудит публічних закупівель, проведений Рахунковою палатою, показав, що система публічних закупівель ProZorro працює незаконно. Про це йдеться в розслідуванні "Обозревателя" під назвою "Комерційна монополія ProZorro або чому Україна втрачає 500 млн грн в рік на закупівлях".

В кінці липня 2018 року Рахункова палата України опублікувала на своєму веб-сайті Рішення № 13-1 від 31.05.18 р. "Про розгляд Звіту про результати аналізу стану публічних (державних) закупівель в 2017 році".

"Згідно з даними аудиту Рахункової палати, найбільші втрати держбюджету криються в заробітках адміністраторів електронних майданчиків. Номінально їх сьогодні акредитовано 24, але реально діючих всього шість. Решта 18 електронних майданчиків фіктивні: просто вносять абонентну плату, але діяльності не здійснюють. Можливо, таким чином шестеро учасників намагаються створити видимість жорсткої конкуренції в галузі", - повідомляє "Обозреватель".

"Найцікавіше ж, що перераховані компанії в 2017 році добре заробили на учасниках електронних торгів. "…у середньому суб'єкти господарювання – адміністратори електронних майданчиків, які брали участь у електронних закупівлях, мали отримати від учасників електронних торгів у 2017 році понад 473 269, 83 тис. гривень…", - зазначають аудитори Рахункової палати. Плюс до цього Велика Шістка отримала прибуток від надання платних послуг учасникам торгів, які не входять в базовий пакет оператора. Вартість таких послуг договірна і знаходиться поза контролем державних органів. Таким чином, можна сміливо припустити, що за наявності недержавних електронних майданчиків у сфері публічних закупівель, у 2017 році держбюджет втратив більше 500 млн. грн доходов. В цілому за підсумками 2016-2017 рр. можна говорити про недоотримання бюджетом близько 1 млрд. грн доходов та збагачення зазначених комерційних структур на зазначену суму", - пише "Обозреватель".

Разом з підрахунком втрат для державного бюджету, у звіті Рахункової палаті надані також ряд рекомендацій у зв'язку з виявленими порушеннями. Серед них, наприклад, – перевірка Державної фіскальної служби ДП "Прозорро" на предмет повноти сплати податків і зборів, перевірка Антимонопольного комітету про можливу монополізацію українського ринку електронних майданчиків у сфері публічних закупівель.

"Очевидно, в нинішньому вигляді система ProZorro існувати не може. Її необхідно довести до розуму. По-перше, слід передати саму систему з управління ДП "Прозорро" уповноваженому органу з питань закупівель, тобто Мінекономрозвитку, як того вимагає Закон "Про публічні закупівлі". По-друге, замість приватних електронних майданчиків слід створити кілька державних. У приватних майданчиків не зрозумілий функціонал і завищена вартість послуг. Тоді мінімум 500 млн. грн в рік буде йти не в приватну кишеню, а в держбюджет. По-третє, керівництву Мінекономрозвитку слід розглянути питання про притягнення до відповідальності посадових осіб Міністерства, з вини яких були допущені численні порушення законів України "Про публічні закупівлі" і "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах". По суті, слід передати "великий привіт" Максиму Нефьодову, який у Міністерстві курирує ProZorro. Схоже, він підставив не лише свого безпосереднього шефа першого віце-прем'єра Степана Кубіва, але і прем'єра Володимира Гройсмана. Також компетентним органам слід перевірити, чи не було у пана Нефьодова корупційного інтересу в існуванні такої системи закупівель, де держбюджет не заробляє ні копійки", - перераховує автор матеріалу.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>