АМКУ рекомендував оптовим дистриб'юторам утриматися від встановлення необґрунтованих цін на ліки

Також комітет рекомендував переглянути умови договорів про надання аптечними мережами маркетингових послуг

Фото з відкритих джерел

Антимонопольний комітет України (АМКУ) у зв'язку зі стрімким зростанням цін на лікарські засоби у 2014 р. провів дослідження ринку послуг організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами, об'єктами якого стали найбільші аптечні мережі, вітчизняні виробники лікарських засобів, оптові імпортери і дистриб'ютори. Про це йдеться в повідомленні прес-служби АМКУ.

"За результатами проведеного дослідження Комітетом було виявлено вплив як об'єктивних, так і суб'єктивних чинників при встановленні цін на лікарські засоби, що призвело до значного збільшення цін на медичні препарати", - сказано в повідомленні.

Так, за результатами оцінки закупівельно-збутової політики оптових дистриб'юторів в період з січня по квітень 2014 р. були виявлені непоодинокі випадки необґрунтованого зростання цін на лікарські засоби, які випереджали динаміку зростання курсу іноземної валюти.

"З метою запобігання порушення законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України надав оптовим дистриб'юторам обов'язкові для розгляду рекомендації, а саме утриматися від встановлення економічно необґрунтованих оптово-відпускних цін на лікарські засоби", - йдеться в повідомленні.

У той же час, як повідомили в АМКУ, за результатами дослідження ринку послуг з організації роздрібної торгівлі лікарськими засобами встановлено існування схем збільшення цін на медичні препарати через інструмент надання маркетингових послуг, які надаються вітчизняним та зарубіжним виробникам ліків понад 450 аптечними мережами незалежно від форми власності.

Новини за темою: Хворіти дорого: Ціни на ліки зростуть ще на 30%

"Вартість таких послуг може становити до 30% від вартості закуплених лікарських засобів, що фактично є прихованим підвищенням торговельної надбавки аптечних установ на закуплені лікарські засоби, і в умовах скрути, яку переживає споживач, попит є ресурсом для непідвищення цін на ліки", - сказано в повідомленні.

Як відзначають в Антимонопольному комітеті, фактично маркетингові угоди використовуються аптечними мережами як інструмент отримання додаткового прибутку від своєї основної господарської діяльності.

"З метою припинення дій, що можуть мати негативний вплив на конкуренцію, Антимонопольний комітет України надав імпортерам/виробникам/маркетуючим організаціям та аптечним мережам такі обов'язкові для розгляду рекомендації: переглянути умови договорів про надання маркетингових послуг, які можуть призводити до встановлення економічно необґрунтованої вартості лікарських засобів (зокрема, виключити ті послуги, які напряму відносяться до здійснення аптечними мережами своєї основної господарської діяльності – роздрібної торгівлі лікарськими засобами), встановити обґрунтовану вартість маркетингових послуг на рівні фактично понесених витрат та не допускати нав'язування маркетингових послуг", - йдеться в повідомленні АМКУ.

Раніше повідомлялося, що Міністерство охорони здоров'я України очікує від Верховної Ради прийняття законів, які зможуть запустити процес прозорих закупівель вакцин та інших життєво необхідних ліків у 2015 р.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>