Фото з відкритих джерел

З приходом весни київські чиновники традиційно звернули увагу на катастрофічний стан доріг. А тут, як на зло, ще й Шулявський міст обвалився, зовсім вже дискредитувавши київських шляховиків. Віталій Кличко запевняє, що в цьому році в столиці замінять 300 км дорожнього полотна. За словами заступника мера Києва з транспорту Іллі Сагайдака (якого мер Кличко хоче звільнити), на цей рік з бюджету на реконструкцію існуючих та будівництво нових доріг заплановано 1,5-2 млрд грн. Можливо, буде більше за рахунок митного експерименту, який діє з минулого року. Якщо Київська регіональна митниця перевиконає план зі зборів, то частину отриманих понад плану грошей можна направляти на ремонт дорожнього покриття міста. "Ми поступово відмовляємося від ямкового ремонту на користь капітального, коли заміна покриття проводиться від одного бордюру до іншого", – розповідає Ілля Сагайдак.

Що відремонтують у 2017-му?

Які дороги планується реконструювати? Ілля Сагайдак каже, що в цьому році ремонт буде проведений на бул. Дружби Народів, Окружній дорозі, вул. Палладіна, Повітрофлотському проспекті, Русанівській набережній, на естакадах пр. Бажана, а також на ділянках від вул. Богатирської до вул. Рокоссовського і від вул. Саперно-Слобідської до Столичного Шосе. Євробачення зобов'язує столичних начальників прискоритися з роботами.

112.ua підготував інтерактивну карту капітального ремонту доріг у Києві в 2017 році.

Крім того, місто розраховує приступити до будівництва нової дороги від станції метро "Нивки" до Броварської окружної протяжністю 36,8 кілометрів. Планується, що вона пройде через Нивки, Галагани (місцевість між пр. Перемоги, вулицями Дружківською і Екскаваторною), Відрадний, Пост-Волинський, Чоколівку, Совки, Монтажник, Деміївку, Чорну Гору, Ботанічний сад, Теличку, Дарницьке шосе, вул. Привокзальну, вул. Бориспільську, вул. Зрошувальну і Броварську окружну дорогу. Але для будівництва нової дороги бюджетних грошей не вистачить: Київська адміністрація займається пошуком інвестора. Ще одна нова вулиця Медова, яка запланована в Солом'янському районі міста.

Чому в Україні немає нормальних доріг?

Даних, скільки конкретно доріг потребують реконструкції, у Київській адміністрації немає. Але за підрахунками деяких експертів, необхідно замінити до 80% дорожнього покриття міста. Дані в цілому по країні ще песимістичніші. У минулому році в Україні реконструювали тільки 1% від необхідного, цитує заяву міністра інфраструктури Володимира Омеляна прес-служба відомства. "Я сам їжджу по наших дорогах, я розумію, і більше того - поділяю обурення людей, але я хочу нагадати, що 95% доріг у непридатному стані, і за зиму вони не перетворилися на європейські автобани", – зазначив він.

Чому Україні ніяк не вдається кардинально покращити дорожнє покриття? Експерт з питань транспорту Олександр Кава каже, що головна проблема – брак фінансування. "Термін експлуатації доріг складає десять років, тоді як у Києві багато з них відслужили по 20-30 років", – зазначає він. Фінансування, яке виділяє місто, не вистачає для вирішення цієї проблеми, а так званий ямковий ремонт дозволяє проїхати по вулиці. Але де взяти гроші, щоб поміняти всі дороги – невідомо.

Фото з відкритих джерел

Ще одна проблема – відсутність контролю і корупція, додає транспортний експерт В'ячеслав Коновалов. "Відкати скоротилися в середньому на 15-20%, але нікуди не зникли", – зазначив він. Класика жанру, наводить приклад Коновалов, – це коли замість гранітного щебеню в дорогу укладають вапняковий. Чи варто говорити, що термін експлуатації такого полотна набагато менший, ніж треба. Державні інститути, які повинні контролювати якість виконаних робіт, існують тільки на папері. Нові системи громадського контролю працюють вибірково, додає В'ячеслав Коновалов.

Різкі перепади температури і велика кількість транспорту лише погіршує дорожнє покриття. Восени вода потрапляє в щілини асфальту, а в зимовий період лід, що утворюється, руйнує покриття зсередини і призводить до появи ям. Вантажні автомобілі, кількість яких на київських дорогах щорічно збільшується, розбивають дороги. Дорожнє покриття виявилося непристосованим до таких великих навантажень.

Самі дорожні служби ремонтують кілька разів одну і ту ж ділянку дороги, що призводить до збільшення і так мізерного фінансування. "Такий ремонт (ямковий – ред.) тимчасовий, і це потрібно розуміти. Навесні цей же відрізок дороги потребує планового, більш серйозного ремонту. Ми в першу чергу повинні забезпечити безпечний проїзд у будь-який час року. Більше того, невиконання аварійного ямкового ремонту автоматично збільшує обсяги ремонтних робіт у літній сезон, і, як наслідок, вимагає великих коштів", – йдеться в повідомленні керівника "Автомобільних доріг України" Артема Гриненко.

Андрій Корнєєв