Е-декларування. Фото з архіву.
З відкритих джерел

До 1 квітня електронні декларації повинні подати ті, хто вперше звітував восени 2016 року. Це президент, міністри, депутати, прокурори, судді, мери. Декларантам другої хвилі, які будуть вперше заповнювати декларацію, термін її подачі відклали до 1 травня. До цієї категорії віднесено депутатів місцевих рад, посадових осіб Збройних сил, поліцейських, ректорів вишів, головних лікарів, чиновників державних і комунальних підприємств.

1. Перед тим як вносити декларацію, потрібно зареєструватися в єдиному реєстрі осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування).

Після цього можна переходити безпосередньо до декларації

2. Для створення та подачі декларації про доходи необхідно спочатку вказати тип декларації та період, за який вона подається. Вибір типу декларації є обов'язковим: якщо не заповнити це поле, система видасть помилку.

3. Перший розділ називається "Інформація про суб'єкта декларування".

Під час заповнення цього розділу прізвище, ім'я та по батькові, а також податковий номер автоматично заповнюються з профілю користувача з можливістю зміни ПІБ.

4. Наступний розділ - "Інформація щодо членів сім'ї декларанта". Необхідно вказувати дітей, батьків, а також тих, хто проживає разом з декларантом, але не перебувають з ним в офіційному шлюбі.

5. Об'єкти нерухомості. Даний розділ передбачає заповнення інформації щодо всіх об'єктів нерухомості, які належать декларанту або членам його сім'ї. Якщо таких об'єктів немає, можна переходити до наступного розділу.

6. Об'єкти незавершеного будівництва. Схема в цілому така ж, як з попереднім розділом.

7. Наступний розділ присвячений цінному рухомому майну (крім транспортних засобів). Сюди віднесено ювелірні прикраси, одяг, антикваріат, електроніку, твори мистецтва. Відомості про цінні речі має бути вказано в декларації, якщо її вартість перевищує встановлений поріг декларування, а саме: 100 МЗП, встановлених на 1 січня звітного року (121 800 тис. грн - у 2015 році, 137 тис. 800 грн - у 2016 році).

8. Переходимо до траснпортних засобів. На відміну від іншого цінного рухомого майна, відомості про транспортні засоби вказуються незалежно від їх вартості.

9. Надалі треба вказати цінні папери. До них віднесено акції, боргові цінні папери (облігації підприємств, державні облігації України, облігації місцевих позик, казначейські зобов'язання України, ощадні (депозитні) сертифікати, векселі, облігації міжнародних фінансових організацій, облігації Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, чеки, інвестиційні сертифікати, іпотечні цінні папери (іпотечні облігації, іпотечні сертифікати, заставні), похідні цінні папери (деривативи), приватизаційні цінні папери (ваучери тощо), товаророзпорядчі цінні папери. Цей перелік не є вичерпним. У формі декларації можна вибрати варіант "Інший вид" цінних паперів та вказати, який саме.

10. Наступний крок - Корпоративні права. Це частки (паї) у статутному капіталі або в іншому еквіваленті статутного капіталу товариства, підприємства, організації, зареєстрованих в Україні або за кордоном, у тому числі пайові внески в кредитній спілці.

11. Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб'єкт декларування або члени його сім'ї. У цьому розділі потрібно вносити інформацію щодо юридичних осіб (навіть якщо про них згадувалося в попередніх розділах декларації як таких), акції або корпоративні права яких належать декларанту або членам його сім'ї.

12. Цей пункт присвячено нематеріальним активам: патент на винахід, корисну модель, ноу-хау, промисловий зразок, права на топографію інтегральної мікросхеми, сорт рослин, торговельну марку або комерційне найменування, авторське право тощо. Сюди вносяться й права на користування надрами та природними ресурсами.

13. Наступний розділ - це доходи і подарунки. Сюди входить заробітна плата, гонорари, дивіденди, роялті, пенсія, спадщина, виграші у лотерею, благодійна допомога.

14. Тепер рахуємо безпосередньо гроші: готівку та на рахунках, а також позичені кошти, активи у дорогоцінних металах.

15. У цьому розділі має бути зазначено фінансові зобов'язання: кредити, зобов'язання за договорами лізингу, страхування, за договорами державного пенсійного забезпечення.

16. Витрати та угоди. Якщо окрема витрата перевищує 50 МЗП, встановлених на 1 січня звітного року, то її має бути відображено в декларації. Зазначаються тільки витрати та угоди суб'єкта декларування, а угоди членів його сім'ї не зазначаються. Цей розділ декларації не заповнюється кандидатами на посади, пов'язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.

17. Передостанній пункт декларації - робота за сумісництвом. Посада чи робота за сумісництвом декларується незалежно від того, чи була вона оплачуваною. Роботу за сумісництвом членів сім'ї вказувати не потрібно.

18. В останньому розділі потрібно вказати, чи є декларант членом якихось громадських організацій. Винятком є політичні партії, релігійні організації, профспілки, ОСББ, асоціації органів місцевого самоврядування та їх добровільні
об'єднання; об'єднання юридичних осіб приватного права, які не є громадськими об'єднаннями; органи суддівського, прокурорського самоврядування.

Після того як цей розділ буде заповнено, потрібно натиснути кнопку "Подати документ" і перейти до перевірки документа.