Фото з відкритих джерел

Продавці квітів потирають руки: 7 і 8 березня продаж зросте приблизно в три-чотири рази порівняно з середньостатистичним вихідним днем. Пропозиція зросте. Квіти пропонують не лише спеціалізовані магазини і кіоски, а й приватники, а також продавці фруктів. Традиційно основний акцент продавці роблять на тюльпани, які купує кожен другий покупець. Інші роблять наголос на весняні букети, іриси, нарциси або квіти в горщиках.

Ціни кусаються

Гарний букет на 8 березня можна порівняти за ціною з невеликим подарунком. Наприклад, вартість одного тюльпана становить близько 30 грн, довгі троянди – близько 40-50 грн, а гвоздика – 25 грн за штуку. Це приблизно в півтора рази дорожче порівняно зі звичайним вихідним. Красивий букет коштуватиме недешево. Ціна найпростішого варіанту, який включає кілька тюльпанів і декоративну зелень в яскравому папері, становитиме 350-400 грн. Красива композиція в коробці з декількома видами квітів у кошику або коробці коштує приблизно 1 тис. грн. І бажаючих багато. "Букетів замовили дуже багато, і переважна маса з них призначена для привітання колег і партнерів. На 8 березня заявки приймаємо дуже активно", – розповіли 112.ua у магазині "Квіти" в центрі міста. У горщику можна купити троянди, азалії, каланхое, орхідеї, ціни на які становлять від 150 до 400 грн за квітку. Як правило, їх можна придбати в спеціалізованих магазинах. Частіше за все вони коштують дешевше порівняно з готовим букетом, а при правильному догляді можуть жити роками.

Новини за темою: Forbes: Подарункові набори для номінантів "Оскара" стали менш екстравагантними

Дорожчі подарунки покупці не поспішають купувати. "Ми не помітили ажіотажу", – констатує директор мережі "Алло" Валерій Золотухін. Аналогічна ситуація спостерігається в магазинах з продажу парфумерії та косметики, одягу, аксесуарів, а також у супермаркетах побутової техніки та електроніки. Більшість продавців, з якими спілкувалася 112.ua, сподіваються, що покупці вирушать за подарунками в останній момент. Найбільший наплив клієнтів прогнозують увечері 7 березня і вранці 8 березня.

Єдиним винятком стали магазини з продажу ювелірних прикрас. Співвласниця мережі Zarina Наталя Нетовкіна повідомила, що продаж прикрас зріс приблизно на 40%, тоді як середній чек впав на 30%. "Спостерігається переорієнтація покупців на купівлю виробів зі срібла", – розповідає вона. Одиниці купують прикраси з дорогоцінним камінням, а популярністю користуються кільця, сережки, підвіски і набори. Але на відміну від попередніх років практично всі подарунки узгоджені – рідко хто з чоловіків ризикують вибирати прикраси, тільки орієнтуючись на власний смак. Саме тому їх і купують заздалегідь.

Акційні пропозиції

Магазини розробили різні програми лояльності для покупців. Наприклад, Zarina надає знижки в розмірі 20% не тільки на стару, а й на нову колекцію. "Окремої програми до 8 березня ми не розробляли, оскільки з початку березня в нас з'явилися акційні пропозиції", – розповідає генеральний директор мережі Prostor Денис Герман. У мережі Brocard дарують 300 грн на наступну покупку, в магазинах Monton – знижку в розмірі 20%.

Новини за темою: Гройсману в 2016 р. подарували шаблю та указку для читання Тори

Магазини побутової техніки та електроніки запропонували окремий асортимент продукції зі знижками, які можна подарувати жінкам. Наприклад, "Ельдорадо" зробив знижки на фени (близько 570 грн), навушники (160 грн), мультиварки (590 грн), праски для волосся (близько 1 тис. грн) і навіть сковорідки (239 грн) і чайники (159 грн). Акційні мобільні телефони яскравих кольорів коштуватимуть від 2 тис. грн, а на їхню купівлю магазини пропонують отримати платіж на виплат весь рік.

Традиційно магазини з продажу косметики розробили подарункові набори. Класичний варіант – крем для обличчя і тіла (близько 300-400 грн), електрична пилка (близько 500 грн) або м'яка іграшка (200-300 грн). Доповненням до подарунка можуть бути святкові продуктові набори, до складу яких входять елітні цукерки та пляшка якісного ігристого напою. За все це треба викласти не менше 500 грн.

Новини за темою: Гірше, ніж рік тому: Продажі подарунків до Нового року як маркер достатку українців

Більшість чоловіків віддають перевагу функціональним подарункам, кажуть у роздрібних магазинах. Популярністю вже не користуються різні статуетки, іграшки і вази, а також сертифікати на косметичні процедури. Все це – наслідок фінансової кризи, під час якої перевага віддається саме найнеобхіднішим товарам і послугам.

Корнєєв Андрій